• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • Maya K

Välkommna Annie och bellaboop:
    här händer det mkt när man inte är inne. Sitter på jobbet och svettas... det är jätte varmt här inne nu....*puhh*
    Fick precis reda på att en arbetskompis syr bröllopsklänningar.. hihiii,, ganska intressant.. hmm...

• Sweety

Bellabop: Jag tror jag ska beställa den, i Sverige kostar den 12 000 kr, medans på Bridesave "endast" ca 7200 kr, inklusive frakt, specialsydd längd, moms, tull. Såhär räknar du: Ta klänningens pris, lägg på frakten (måste du fråga om), Om de ska specialsy längden kostar det 75 dollar extra. Därefter lägg på 25% för moms på hela priset och sen tull med 12,2%. Om man har tur slipper man tull, men jag räknar med att få betala den. Ska nog försöka ringa tullverket för att höra att det inte ska bli några problem. Har du några mer frågor är det bara att fråga på. Det står ganska detaljerat på deras hemsida.

• annaglitter

micropop & Nett@n
    alldeles lagom tycker jag. Själv är jag 25. Har lekt bröllop i ett år nu

• coolcat

Nu har vi hittat en lokal i Eskilstuna som verkar bra, och det blir nog min sambo som får ringa nästa vecka och kolla om vi kan boka kyrkan också (jag är bortrest). Han kommenterade med att de nog är mest vana vid att blivand bruden ringer... Sött

Konstigt, jag var så säker på att jag ville gifta mig i Stockholm. Men jag blir mer och mer krass och vill inte lägga hur mycket pengar som helst bara för att få vara i en lokal som råkar ligga i Stockholms kommun... Men det är ändå lustigt, Eskilstuna av alla ställen

• annaglitter

micropop
    Vi var på Borgen idag. Sprang på Karin.
    Man får inte ha med bag-in-box. Stället var så fint idag. Det var uppdukat för fest med fina glas och dukar. Men stolarna...suck stolarna...

• _sus_

hej brudar hur har helgen varit? alla upptagna med planeringen eller?

• Maya K

Hej hej hej..
    Nu är jag överlycklig..
    Jag har fått mail angående klänningen som jag vill ha.. Mailade L`Amour och de har svarat. Nu är min klänning på rea och skulle kosta mig 3000kr att beställa från dem. Nu vet jag bara inte hur jag ska göra.. ska jag slå till eller inte.. jag har beslutsångest.. jisses alltså.. så här ser ju klänningen ut.

www.bridaloutlet.se/

Modellen heter L´Amour Halter 8055. Finns ju under strl 38 om inte länken fungerar,,, den var så vacker på mig.. åhhhh...

• annaglitter

_sus_
    jo lite har man ju hunnit med. Det börjar ju bli lite stressigt nu :)

• Gable

Maya - klänningen är jättevacker och om du tycker att det där är den RÄTTA så köp den!!! 3000 är ju ingenting för en brudklänning!!! Fast då var det ju det där med färgen

• bellaboop

Sweety: Tack för infot!!! Mycket intressant. Vi gifter oss den 2 september 2006 så jag har lite tid på mig. Jag har än inte varit och provat någon klänning överhuvudtaget. Känns lite tidigt än. Så jag har ingen aning om vilken slags klänning jag passar i. Tror nog att jag skulle vilja ha en halterneck....Maya K: Din klänning var ursnygg. Var har du provat den i Sverige?

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar