• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • Maya K

Sunshine Girl:
    Vad skönt med kontakter eller hur???

Funderar på vad man ska göra härnäst nu.. tror att jag ringer och prel.bokar hotellrum till bröllopsnatten :)

• Sweety

Maya K: En häftig sak ni kan göra är ju att promenera i trupp med gästerna från kyrkan till festen, men om det regnar måste ni ju ha en reservplan. Vi har bokat Jannis som fotograf och då ingår ju skjuts i hans Jaguar, vilket är prisvärt.

Sunshine girl: Du ligger helt klart före oss andra i planeringen. Tyvärr har jag inget förslag på sång som dina tärnor och marskalkar kan gå in till, brukar de inte bara gå in till samma inmarsch som brudparet har? Vad vet jag?

Jag funderar själv på att ha en vänlig grönska och den blomstertid nu kommer som psalmer, har inte diskuterat med min blivande än. Vill ha två sånger, den ena ska vara "From this moment". Vi får väl hyra in en sångerska.

• Maya K

Sweety..
    ja det är ju ett alternativ.. hmm.. kanske ska fundera på det.
    Vi har ju redan en fotograf så det går ju inte.. dessutom så behöver vi inte betala för fotografen då det är m2b:s en av bästa kompisar

• Sunshine Girl

Maya - Det är kanon!! :D :D :D

Sweety, njaaa inte så lååååång före alla andra tycker jag

Det som jag tänkte vid ingången för tärnor/marskalkar är att de går in först till en egen sång 2 och 2 med några "mellanrum" mellan varje "par" sen så kommer bröllopsmarschen med blomsterflickan och sen efter henne kommer jag och min bror och min m2b kommer ner och möter oss.
    Tror det blir mer effektfullt så :)

Vi kommer också att ha "en vänlig grönska" sen även "morning has broken" vi blandar svenska och engelska då vi har väldigt många engelsktalande gäster.

Sweety, jag gillade verkligen förslaget du gav Maya om "samlad trupp" lite annorlunda *tummen upp*

• Maya K

Det enda som är dåligt med att gå från kyrkan till festen är att man antingen måste gå genom norrtull eller så måste man gå över solna bron.. det kanske inte är så uppskattat...

• Sunshine Girl

Maya, jag ser problemet!
    Nej, då skulle inte jag heller vilja promenera... Så... en bil då :D

• Maya K

japp en bil helt klart men vet bara inte hur voii ska göra.. om vi ska hyra en rolls eller be ngn med snyggare bil smycka ut den och åka i den.. eller kanske beställa en taxi limo... hmm..

• Maya K

är det ingen som har en aning om vad strl US 12 är i svenska mått??? 38:a eller 40?

• madelyn

MayaK,

Tyvärr- kan inte sånt

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar