• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • coolcat

Maya K.

Tack. Ska ta och kolla upp det. Det känns som om jag stressar upp mig för ingenting, för det kommer ju bli bra på ett eller annat sätt ändå. Men nu har jag verkligen snöat in på att byta. Gud så knäpp man är. Tur att det är lång tid kvar

• madelyn

MayaK,

Tack, detsamma! Hur är det med dig? Haft nån semester? Själv jobbar jag oxå just nu- men det händer inte särskilt mycket, lite trist faktiskt.

• Maya K

madelyn:
    nej ingen semester här inte.. är ledig i 4 dagar nästa vecka och sen börjar jag ett nytt jobb... hmmm... aja.. får ju en semester när det är dags för bröllopsresa nästa år så :)

Har ni kommit på ett fika ställe ännu???

• madelyn

MayaK,

Kul att byta jobb! Eller? Jag skulle gärna göra det!

• Sweety

coolcat: Jag har blivit lika hispig som du nu, tvekar på festlokal (Edsbergs slott) dels för att det är dyr hyra och för att det bara får plats ca 75 pers. Men där får man vara till 3-tiden, då det ska vara larmat och klart. När jag snackar med min blivande säger han att han inte vill ha alltför många gäster och att han definitivt vill ha festen på Edsberg, för han gillade stället. Detta hindrar dock inte min oro ;).

Men nu till lite förslag för att hjälpa dig (mycket börjar nog bli uppbokat nu). Det är svårt att hitta något som du önskar på alla punkter, jag personligen tycker nog att Blynäsgården skulle bli bra, men det måste ni känna efter själva. Nu till lite förslag (jag vet inte hur länge man får vara på ställena, ni måste ringa dit):

Tyresö bygdegård finns ju för 100 pers, kostar 5000 kr tror jag och då kan ca 40 pers sova över på Prinsvillan i närheten (den kostar iofs 11 000 kr att hyra). Det ligger nära vatten, men inte precis vid vatten tror jag. Hur länge det är öppet vet jag inte.
    Danderydsgården rymmer 150 pers och kostar 7900 kr, man får hålla på till ett, men kan betala extra för att fortsätta. Porslin, stolar och bord hyr man(Ingår vid köp av mat från dem, ganska humnana priser tror jag). Tror man får ha egen dryck (vet ej).
    Långholmens folkhögkola är ju bra, men tror att man bara får spela musik till 01.
    Kvarntorpsgården i Täby rymmer 150 pers, kostar 3000 kr, vet inte hur länge man får vara där.
    Mathiasgården rymmer 100 pers, kostar 2500 kr att hyra. Vet inte hur länge man får vara där.
    Rönningebygård, en 4Hgård i Täby, vid vatten tror jag kostar 5000:- att hyra en lada.
    Bygdegården Anna Whitlock inne i stan kostar 9000 kr, rymmer 120 pers, får hålla på till kl.3
    Värmdö bygdegård: rymmer 150 pers, kostar ca 4000 kr, men där får man ev. inte vara längre än till ett (osäker).
    Grödinge bygdegård, 100 pers, 3000:-

Som du skrev skulle säkert Rådmansö bygdegård vara fin, kostar 2400 kr, rymmer 100 pers, nackdelen är väl att den ligger lite långt ut samt de helst hyr ut till de som bor där. Men man kan alltid fråga!

• coolcat

Sweety:
    TACK du är för bra!! Skönt att höra att du också oroar dig. Eller tja, tråkigt egentligen förstås, men då känner i alla fall inte jag mig lika dum

Ska titta igenom dina förslag i helgen. Tack igen.

Och om din blivande inte vill ha större fest + gillar Edsberg så blir det kanske svårt att byta? Vad kostar det att hyra?

• Sweety

Edsberg kostar 11 000 kr att hyra, då ingår porslin, stolar, men ej linne. Egentligen är det inte så dyrt, med tanke på att det är ett slott och man får ta med mat och dryck själv.

• Maya K

Sweety:
    Vi tänkte på edsbergsslott förut men kom överens att det var dyrt.... ängby är billigare.. eller ja. kanske inte..

madelyn:
    Ja det är kul att byta jobb.. kommer att bli skönt att slippa jobba så jobbiga tider... åker hemifrån 08.40 och kommer hem 20.30.. det är lite jobbigt faktiskt...

• madelyn

MayaK,

Ja det förstår jag att du tycker!

• Maya K

nu har jag en snygg klänning på g madelyn.. vi får se vad det blir!!½!1

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar