coolcat: Jag har blivit lika hispig som du nu, tvekar på festlokal (Edsbergs slott) dels för att det är dyr hyra och för att det bara får plats ca 75 pers. Men där får man vara till 3-tiden, då det ska vara larmat och klart. När jag snackar med min blivande säger han att han inte vill ha alltför många gäster och att han definitivt vill ha festen på Edsberg, för han gillade stället. Detta hindrar dock inte min oro ;).
Men nu till lite förslag för att hjälpa dig (mycket börjar nog bli uppbokat nu). Det är svårt att hitta något som du önskar på alla punkter, jag personligen tycker nog att Blynäsgården skulle bli bra, men det måste ni känna efter själva. Nu till lite förslag (jag vet inte hur länge man får vara på ställena, ni måste ringa dit):
Tyresö bygdegård finns ju för 100 pers, kostar 5000 kr tror jag och då kan ca 40 pers sova över på Prinsvillan i närheten (den kostar iofs 11 000 kr att hyra). Det ligger nära vatten, men inte precis vid vatten tror jag. Hur länge det är öppet vet jag inte.
Danderydsgården rymmer 150 pers och kostar 7900 kr, man får hålla på till ett, men kan betala extra för att fortsätta. Porslin, stolar och bord hyr man(Ingår vid köp av mat från dem, ganska humnana priser tror jag). Tror man får ha egen dryck (vet ej).
Långholmens folkhögkola är ju bra, men tror att man bara får spela musik till 01.
Kvarntorpsgården i Täby rymmer 150 pers, kostar 3000 kr, vet inte hur länge man får vara där.
Mathiasgården rymmer 100 pers, kostar 2500 kr att hyra. Vet inte hur länge man får vara där.
Rönningebygård, en 4Hgård i Täby, vid vatten tror jag kostar 5000:- att hyra en lada.
Bygdegården Anna Whitlock inne i stan kostar 9000 kr, rymmer 120 pers, får hålla på till kl.3
Värmdö bygdegård: rymmer 150 pers, kostar ca 4000 kr, men där får man ev. inte vara längre än till ett (osäker).
Grödinge bygdegård, 100 pers, 3000:-
Som du skrev skulle säkert Rådmansö bygdegård vara fin, kostar 2400 kr, rymmer 100 pers, nackdelen är väl att den ligger lite långt ut samt de helst hyr ut till de som bor där. Men man kan alltid fråga!