• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • vintertid

Hm möhippa har jag inte tänkt på! Undrar just när/om det blir! Spännande...

• zebban

Om det blir någon hippa för mig på en helg så har jag inte mycket att fundera över vi kommer endast att vara hemma de 2 helgerna precis före bröllopet. Men det kan ju hända på andra dagar också förstås.
    Vet när de tar M2B men kan ej säga för han snokar här ibland!

• 0508

Hej allihopa!
    Hur lång tid tog det innan ni fick er
    hindersprövan godkänd? Vi har inte fått våran än och tiden går..

• zebban

Det tog väl knappt 2 veckor, mitt problem är ju att vi tydligen slarvat bort dem också

• 0508

zebban

Hoppas ni hittar dom snart! Vi har inte skickat in våra än, eftersom min blivande inte har bestämt om han ska ta mitt efternamn eller behålla sitt eget..
    Vi är 11 st som har mitt namn, medans hans är ett av de vanligaste i Sverige..

• augustibrud2005

zebban
    Vad menar du med "Vigselpsalmen till melodin fr. "den blomstertid" ? Menar du att det finns en sådn psalm som man kan ändra melodin till just Den blomstertid nu komer? Det låter ju väldigt bra för jag tycker att just melodin är vacker men texten passar ju inte till et sensommarbröllop.

0508
    Vår hindersprövning tog bara ett par-tre dagar att få :)

milo
    Jag fick ett sms där det stod " Är du redo? Snart är det dax -möhippegänget" Så nu börjar det att bli lite spännande allt :)
    Av misstag har jag fått reda på när min M2B´s svensexa skall vara och jag kan misstänka att de tar oss samtidigt. Så har det varit på flera jag vet om... I så fall är det inte förrän 13/8. Men man vet ju aldrig ;)

• milo

Augustibrud
    de kommer att ta min M2b den 13 augusti
    Men jag hoppas att de tar mig en annan dag p.g.a våra två papillon flickor

• vintertid

33 dagar kvar! Känner lite som att kan det inte vara NU. Är lite trött på att bara förbereda hels tiden och tror att de sista två veckorna kommer bli lite jobbiga med mycket stress och nervositet.

• öland

Augustibrud!

Här kommer texten som Christina Löwestam har skrivit till "Den blomstertid nu kommer"s melodi.

Melodi Den blomstertid nu kommer

På bröllopsdagen ber vi till dig som kärlek är
    Du lever mitt ibland oss i glädjen nu och här
    Vi prisar dig som skapar och känner allt som sker
    Förnyare av livet, till dig, vår Gud, vi ber

Om kärlek som får djupna, förlåta och förstå
    om kärlek genom dagar då mörkret skall förgå
    om goda, ljusa dagar då lyckan vänligt ler
    om trohet i vår kärlek, till dig vår Gud, vi ber

Om kärlek och gemenskap som rymd och frihet bär
    om möjlighet att växa till dem vi innerst är
    om hem där barn och vänner oss band i livet ger
    om glädjen i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber

Om kärlek stark som döden och liv som föder liv
    om aktning för varandra och nya perspektiv
    om ömhet från ditt hjärta, som allt med kärlek ser
    om godhet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber

Text Christina Lövestam

• imse-vimse

Hejsan allihopa!
    I helgen blev jag hippad!!!
    Jag trodde inte jag skulle få någon och hade inte förväntat mig någon!!
    En bästa vän som numera bor i Dublin kom ner enbart för min hippa och gissa om jag blev glad! Eftersom hon inte kan vara med på mitt bröllop blev jag rörd att hon gjorde besväret att komma hem enbart för min hippa.
    Dessutom så höll min M2b saken hemlig i tre veckors tid(Han kan aldrig hålla en hemligt, inte ens julklappar!)
    Så jag känner mig nöjd!!

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!