• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • äntligen på väg

Igår träffade vi prästen. Det var en gammal trevlig prick. Hade egentligen gått i pension men skulle hoppa in extra just våran helg. Han blir nog jättebra tror jag!
    Kyrkan känns GIGANTISK, och altargången ungefär tre km lång. Ska nog öva lite på att gå i mina högklackade...

• milo

äntligen på väg....vilken kyrka ska du gifta dig i? vi gifter oss i uppsala domkyrka. Jag ligger i hårdträning med mina skor

• majastina

Tack för hjälpen. Jag hittar säkert något som blir bra.
    Min tätna kom på idag att man istället skulle ha en hink med en rosett utanför med en skopa i som gästerna kunde ta ris ur. Lite kul och annorlunda idé.
    Har haft vinkväll ikväll med de tjejerna som ska servera på bröllopet. Det kommer att bli jättebra. Känner mig inte ett dugg orolig för för det.
    Desto mer orolig för möhippan. Tror att det blir i morgon ( alltså fredag) , men man vet ju aldrig....

• Miur

Hej på er tjejer!
    Tror jag kommer att bli hippad imorgon (lördag), känns lite pirrigt just nu!! Men jag är först ut i gänget att gifta mej så det är väl bara att ge igen sen! :)
    Har börjat med festprogrammet nu, men det går sakta...Prästen kommer tillbaka från sin semster först den 15 så före det kan vi bara fundera på hur vi vill ha det i kyrkan. Min klänning har inte kommit ännu, skulle komma i början av augusti så den borde nog komma nästa vecka iaf tycker jag!
    Har bokat hotellrum på det "finaste" hotellet i stan. Vad har ni fått betala för ert boende över natten? Vi ska betala 135 euro för en natt i vanligt hotellrum! Dyrt tycker jag men jag vet inte...

Måste börja gå in skorna oxå så man inte får alltför ont i fötterna på den stora dagen!
    Ja, det finns nog lite att göra ännu, men vi ska väl hinna.

• äntligen på väg

milo: Tölö kyrka i kungsbacka blir det för min del.

Skorna var det ja... Ser framför mig hur jag fastnar med klacken i mattan på väg mot altaret, faller huvudstupa med näsan i golvet, kallorna flyger all världens väg, jag drar med m2b i fallet som samtidigt fastnar med handen i min fina frisyr och nystar upp alla hårnålarna. Osv.

• vintertid

Vi betalar 1500 för ett vanligt men lite extra fint rum

Jag har hamnat mitt i planeringen av m2bs svensexa, känns lite skumt... Håller på med morgongåvan och jo, den blir fin.

Mina tärnor har hittat superfina klänningar som de har inhandlat, verkligen över alla mina förväntningar.

Har börjat baka lite småkakor inför presentöppningen (dagen efter). Vi tänkte bjuda på lite kallskuret, exotiska frukter, kex och ost samt bröd men vi vet inte riktigt... Vad ska ni andra bjuda på (om ni ska ha presentöppning)?

Tre veckor kvar nu bara... försök softa lite mellan varven

• öland

Vintertid!
    Vi kommer att ha drop-in "förmiddagsfika" på söndagen med bullar o kakor så får folket fika innan de drar sig hemåt, vi gifter oss på Öland så folket har en bit att åka... Vår plan är att ha lite presentöppning då men det är inte bestämt än...

• vintertid

öland: no shit, gifter ni er på öland? (kunde inte låta bli... iofs inte givet, vi gifter oss ju inte i vintertid direkt...)

Vi har inte tänkt vara så hurtiga att gå upp alltför tidigt, så vårt börjar tidigast kl 13 och inkluderar bara våra familjer... men i.o.m. tiden känns det som att man borde bjuda på lunch... fast det är kanske overkill?! Kan iofs tänka mig en rejält kakbord med frukt och frallor för den som är småhungrig, det kanske kan vara nåt?!

• augustibrud2005

Hej!

vintertid
    Menar du att ni har kopieringsfärg i färg? Eller att papperet är färgat?

Vika egna askar? Hur gör ni då?

Igår kväll blev jag lite "förhippad" av några få som jag antar inte kan komma med på "stora" hippan! Mycket trevligt!
    Blir fortfarande terrad med massa sms och har så blivit i 4 veckor så som: Packa väskan, om en halvtimma kommer vi! eller... Snart smäller det m.m. Nu är det ju bara en helg kvar för min del att bli hippad på så nu pirrar det!

På sistone har det blivit mycket bröllopsbestyr! Spriten är inhandlad (dock inte vinet).
    Idag införskaffade jag lite sexiga trosor och stayups samt att vi handlade till brudparets dukning separat!
    Även löpare till borden är tyget fixat :)

• Miur

NU HAR JAG BLIVIT HIPPAD!!!! :)
    Igår morse kl. 10 kom en motorcykel och hämtade mej, åkte ca. 1 timme med honom. Sen var vi på en höghöjdsbana(balanserade på stålvajrar 6-7 meter ovanför marken, hade bara lite linor att hålla oss i typ), jätteskoj!! Sen fick jag gå utklädd till gul banan på stan och sälja lotter! :) Sen bar det av till Mariebad och tvätta upp oss lite, sen middag och sen krogen. Hade riktigt roligt, men det blev en låååång dag!! Men mår hur fint som helst idag, fick dock sova bara 5 timmar för sen ville vår son att vi skulle stiga upp!

Idag regnar det här så jag tror vi ska fixa lite på festprogrammet!

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!