• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • äntligen på väg

Idag har jag och M2B varit i Tyskland och handlat dryck. Känns skönt att kunna pricka av en punkt...
    Drömde i natt igen. Bröllopet skulle vara dagen därpå och ingenting var klart. Min klänning var fortfarande inte insydd och jag insåg att min mamma hade rätt, jag skulle inte ha väntat med att lämna in den.
    Nåväl, har bestämt mig för att lämna in den imorgon och hoppas att jag inte ändrar vikt på en månad. Så kan jag pricka av en grej till, och sova lite lugnare

• vintertid

Jag har börjat få second thoughts angående min klänning och funderar på att lämna den till en sömmerska för att få den ändrad. Vad tror ni, hinner man det på en månad?!

Köpte ännu ett läppstift till den stora dagen idag men tror inte det blir bra heller... Får fortsätta leta... (big deal... I know)

Vårt OSA har gått ut och 47 gäster verkar det blir, 5 personer som inte kunde.

43 dagar kvar idag.

• äntligen på väg

Vintertid
    Om du lämnar in klänningen under de närmaste dagarna hinner de säkert sy om den. Är det stora förändringar?
    Hon som skall göra ändringarna på min sa att de hade jättemycket att göra i Augusti så att det var bra om jag lämnade in den så snart som möjligt.

• vintertid

Nej den sitter ju som en smäck så jag behöver inte ens prova för att visa hur den ska ändras. Vill byta ut det översta organzalagret i kjolen bara (till ett utan broderier på). Ja hm... det är så svårt att bestämma sig!

• augustibrud2005

Larsson
    Konstiga drömmar verkar vara något som kommer på köpet. Har drömt 5 drömmar på samma tema: JAg kan tyvärr inte närvara vid vigsel eller fest så de får köra utan mig ;)Sista drömmen var dock lite annorlunda inte nog med att jag aldrig kom fram, hela klänningen var full med fläckar så någon hängde ett vitt lakan över hela skapelsen och knöt ett band i midja...

vintertid
    Kan skarpt rekommendera LipFinity! Sitter garanterat hela dagen (och natten) :)

Nu är mitt huvudbry festlokalen; har målat mååånga stooora tavlor i röda o rosa nyanser som skall pryda väggarna, är så himla nöjd!

Har beställt pärlor från Kina, via ebay, som kom i veckan. Har tänkt att lägga ett par pärlor i varje glasvas... döm om min förvåning när de visar sig vara ÄKTA?! 238:- inkl frakt för 20 band med vackra sötvattenspärlor! Har nu låtit göra både halsband och armband av dessa!

Klänningen är äntligen slutprovad och nu känns det faktiskt bra (hoppas jag). Typiskt stack sig sömmerskan på en nål och blödde lite på den, men hon försäkrade mig att det skulle gå bort.... typiskt..

Har ni tips till själva festprogrammet. Alltså inte bara sånger utan kanske nå´t "kul" med? Sånger är toppenvälkomna också :)

• milo

Augustibrud, varifrån beställde du pärlorna?

• äntligen på väg

Kan ni fatta att det snart bara är en månad kvar? Det kan inte jag. Det känns som om jag har förberett ungefär så långt det går och väntar nu på att osa-datumet ska gå ut och att prästen skall höra av sig så man kan göra färdigt program och färdigställa bordsplacering och så. Igår lämnade jag in min klänning för ändringar (kostar lika mycket som själva klänningen ) och idag tror jag att jag ska ut och leta underkläder.

augustibrud2005: jag undrar oxå, vart beställde du pärlorna?

• vintertid

Jag håller på att knåpa med bordsplaceringen... det är inte det lättaste ska jag säga, särskilt som en person är osäker, det blir mycket fler killar o.s.v.

augustibrud2005: Jo jag har köpt ett lip finity men färgen blev inte bra och det smular sig lite tycker jag, sen köpte jag ett på make up store men det blev förlite färg... dock rätt ton. Hmm...

Jag ska beställa alla trycksaker... typ nu, känns lite pirrigt, man vill ju inte missa någon gäst eller skriva fel.

41 dagar kvar!

• zebban

Hej på Er ! Vilka härliga åskväder vi har haft!! Älskar riktigt dunder!
    Sitter också och pillar med bordsplaceringen osa har inte gått ut än med fundera lite kan man ju, det är bara ett fåtal som är osäkra.

Hi hi hi vår lilla hund trodde att ha kunde gå på vattnet idag, eller snarare på näckrosbladen. Han simmar alldeles utmärkt så det var ingen fara på taket men han blev allt lite snopen
    Inte blev han avskräckt heller han badade snart igen.

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!