• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • zebban

augustibrud2005:
    Vi kommer att göra det mycket av programmen själva.Vi har bra förutsättningar att fixa till dem, med dator,färgskrivare scanner etc. bra program att göra dem i också. Men vi kommer att låta vår toastmaster och toastmadame ha sista ordet! De får plocka in vad de vill.
    Min ring kommer att gå på 7800.
    Vilket är mer än tillräckligt för mig!
    Men som sagts förut, det är ju ringen du kommer att se varje dag, du ska vara nöjd med den också!

• vintertid

66 dagar kvar idag!

Beställde vigselring igår, den kommer nog kosta ca 9000.

Vårt festprogram gör vi delvis själva (värdparet gör ju sitt med) och beställer omslaget av Spira.

• äntligen på väg

Min ring kostar ca 3500kr. Jag har så små händer och för det mesta ganska korta naglar så det fick bli nåt ganska enkelt, fast ändå med lite "bling". (Hade inte haft råd med nån dyrare heller ) Känns som att pengarna börjar försvinna i ett rasande tempo. Har haft lite oförutsedda utgifter på vårt hus oxå..

• Annican

Häst och vagn bokningen inställd... Panik eftersom vi typ ringt runt halva Sverige efter något nytt men allt är uppbokat. Det är väl tacken när man är ute i jäääättte god tid (8 mån) och när man är halvbekant med ägaren. Visserligen kan jag ju klart förstå orsaken men det känns ju lika sunkigt för oss ändå. Vad ska vi nu göra... Mindre än 2 mån kvar... Ihhh...

• Millemo

Hejsan tjejer,

Vi gifter oss oxå 27/8 och planeringen är i full gång!

Har inte läst igenom alla inlägg än - men kanske gör det vid ett senare tillfälle. Har inte så mycket att göra på jobbet ;)

Får man hänga med i tråden?

• vintertid

Millemo: klart du ska hänga på! Välkommen hit till oss!

Bara 60 dagar kvar nu tjejer!

Vi var och beställde herrkläder igår, och det blir en otroligt snygg kostym.

• Millemo

Nu har jag ögnat igneom det mesta.

Kanske ska berätta lite om mig, om ngn är intresserad... ;)

Vi gifter oss 27/8 i Kungälvs kyrka - ska ha festen i Göteborg på Bryggan under Bron.

Jag har det mesta under kontroll. Klänning (Nixa398), skor och underkläder(Uniwear) köpta. Håret vet jag ungefär hur jag ska ha - halvuppsatt med lockar och massa pärlor på "fiskelina" och på hårnålar. Håller på o pysslar mina egna smycken.

M2B har "stulit" min förlovningsring idag och ska ut o beställa min vigselring - jag ska inte få veta hur den ser ut föräns i kyrkan *spännande*.

Vi har varit och ätit våran meny - och den var helt suverän - ska ändra lite på efterrätten - men annars var det jättebra - med vin och allt!! Fick dock lite Bridezilla-varning - restaurangen ska ha en fest kvällen innan vårat bröllop - så jag kan inte fixa dekorationerna själv... :( Vilket jag hade planerat - men det är nog det värsta jag varit med om än så länge (o det är ju inte så farligt)

Tårta ska en kompis till oss göra och vi kommer att ha ett bröllopspar som nin M2B´s mormor o morfar hade för 60 år sedan på sin tårta när de gifte sig!

• Millemo

Nixa 398 - ska det vara - inte en gubbe...

• augustibrud2005

Sådärja, nu är "tårtan" provsmakad och godkänd. En bock till att bocka för :)
    Ska snart börja att ta tag i dekorationer m.m. till lokalen och på borden. Tips mottages tacksamt med tema vitt, guld, silver och rosenblad.
    Ringarna tänkte jag beställa imorgon och jag jagar skor!
    Slöja tänkte jag försöka mig på att sy själv... eller rättare sagt ta hjälp av svärmor..
    Tyvärr verkar min sömmerska blåsa mig på pengar, men jag vägrara låta det påverka mitt humör.
    Har fått en arbetskostnad på 5-6000. Häromdagen hade hon utan att fråga sytt ett komplement till underkjolen som hon tar 1500:- för UTAN att fråga!!!!!! Blir lätt irriterad. Dessa priser är alltså exklusive material!!!!!

• zebban

Har stött på problem, det är någon partikongress i stan, vår helg så vartenda rum på vartenda hotell är uthyrt!!
    Kune väl aldrig tro att de skulle hyra ut sviterna också. Men tji fick jag!
    Vi håller på att gnugga geniknölarna för att komma på något bra alternativ.

Men just nu går det trögt. Men det löser sig väl på ett eller annat sätt.

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!