• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • vintertid

augustibrud2005: Vad gäller slöja så kan jag varmt ekommendera honeymooneve. Hon specialsydde min slöja efter egna mått och det blev superfint.

Vi har ÄNTLIGEN beslutat oss för tårta och jag är riktigt lättat att slippa provsmaka fler sötsliskiga bakelser *ouäck*. Vi gick mest på utseendet, valde en konditor som gör jättevackra bröllopstårtor. Det blir hallonmousse på chokladtryffelbotten och alltihop är insvept i vit choklad.

• zebban

vintertid: verkar som vi har fler saker gemensamt! Vår tårta är också med hallon på chokladbottnar dock ingen vit choklad.
    Det blir vaniljkräm sen dekorerad med sugerpaste.

Ang. ebayberoende så funderar jag nu på att köpa en annan underkjol för att prova vilket som blir bäst.

• zebban

augustibrud2005:
    om du köper korsett med snörning i ryggen köp ej för stor!
    Jag tog enl.rek. 2 strl. mindre än jag brukar ha på bh och den passar fint.
    Man kan ju justera väldigt bra med snörningen. Är den å andra sidan förstor är det bortkastade pengar.
    Varnig för ebayberoende!!

• augustibrud2005

zebban o vintertid

shit, har suttit på ebay i flera timmar nu... ojojoj vad lätt det är att fastna ;)

Har dessutom gjort mitt första köp -ett riktigt dåligt :D
    Blev lurad av att det var så billigt medans frakten var hutlös... alltid lär man sig något!

Skall kolla in slöjorna du rekommenderade ! tack!

• augustibrud2005

vintertid

skulle du kunna ge mig en länk till Honeymooneve... hittar inte...

• majastina

Vad smaskiga era tårtor låter. Har ni valt brudpar att ha på tårtan än?? Ska ni har brudpar förresten eller ska ni ha något annat?
    Vi har fortfarande inte kommit iväg till konditorn. Det vi vet är att vi vill att den ska vara täckt med vit marsipan och dekorerad med röda bulliga marsipanhjärtan och inget annat. Såg en sån på ett bröllop förra sommaren och det var väldigt stilren och fin. Gillar inte när det är för pråligt.

• vintertid

majastina: Det låter fint! Gillar heller inte för mycket prål. Vi ska ha två vackra svanar i marsipan (istället för brudpar), tycker tyvärr de flesta brudpar är ganska så fula... Tårtan ska dekoreras med samma rosor som jag ska ha i min brudbukett (ljusrosa) men jag funderar på att ta champagnefärgade istället för att de ska smälta in med tårtan mer. Har en stund på mig att funderat på det där...

• majastina

vintertid: Tycker också att det är svårt att hitta brudpar som är fina. Jag skulle helst vilja ha något personligt. Något som är vi. Funderade ett tag på om man inte kunde få vårt nya hus med byggställningar....

• zebban

majastina:
    Vi kommer inte att ha något brudpar, utan det blir mörkröda rosor i olika storlek allt från små knoppar till fullstora rosor+ murgröna allt i sugarpaste.

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!