• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • zebban

Hej hopp Veronika!
    Vi fixade kläder i lördags! Han blev så fin så!
    Hindersprövningen har vi också skickat in och fått tillbaka , inga problem!
    Men man blir väldigt glad av att få veta att det faktiskt inte finns några hinder så skicka in den du!

• majastina

Vi har inte heller köpt kläder till min blivande. Har varit och provat en gång för länge sen men sen kom vi inte längre.
    Måste ta tag i det nu. Första juli ska vi flytta till ett riktigt renoveringsobjekt som vi dessutom ska byta fasad på i sommar och bygga ut ca 60 kvadrat, så vi vill att det mesta till bröllopet ska va klart till dess. Varför bara ha ett stort projekt på gång när man kan ha fler....?
    Men vi ser verkligen fram emot det. Det blir liksom vår bröllopsåresent till oss själva.

Angående hindersprövningen så har vi också både skickat in och fått tillbaka den. Skönt att det är avklarat i alla fall.

• vintertid

Min m2b har inte heller fixat kläder. Fick mina grejer från calligraphen idag, blev himla nöjd, kamerorna var jättefina!

• augustibrud2005

Imorgon bär det av för att skaffa kläder till gummen!
    Hindersprövningen ligger här hemma men är ännu inte ifylld....
    Beställde buketten i förrgår och ska snart spana på ring :)

Magontet just nu är tärnans klänning och att min inte ska bli lika fin som jag hoppas.... Sömmerskan har höjt priset med 1500:- utan att säga till innan, så lite småsur är jag allt..

Hur ska ni färdas från kyrkan?

• majastina

Vi ska åka i en veteranbil, en svart citroën. Vi har inte sett den än, det är min mamma som har bokat den av en bekant som brukar köra brudpar i den. Ska åka och titta på den någon dag, men den är säkert jättefin.
    Hur åker ni?

• vintertid

Vi lägger inga pengar på det utan åker nog i mammas och pappas bil (bättre än vår egen iaf ).

• zebban

För oss blir det Häst och vagn!
    Vi har sån kort bit egentligen så det är bra att vi kan ha ett långsamtgående fordon så gästerna har en chans att komma på plats före oss!

• Miur

Vi ska åka limousin (eller hur det nu stavas) från kyrkan till festplatsen.
    Hindersprövningen borde jag oxå fixa, men tiden bara rinner iväg och nu håller vi på packar för fullt, flyttar in i vårt nya hus på onsdag! :)

• vintertid

zebban: åhh vad avis jag blir, är tyvärr allergisk mot hästar jag Vill väl inte ha värsta allergiska reaktionen på bröllopsdagen.

Miur: Kul med nytt hus! Vi letar ny lägenhet för fullt, men priserna är helt sjuka just nu.

Idag ska vi hämta ännu en provbakelse för att hitta något som duger. Efter detta tårtbestyr kommer jag inte komma i klänningen snart...

78 dagar kvar!

• zebban

Idag så ska jag få hem min klänning då!
    Skulle ha kommit förra fredagen egentligen.
    Har en känsla av att den nu kommer vara för stor... och förmodligen ännu större när det sen är dags! Men det finns ju hjälpmedel, en bra sömmerska.
    Eller var det tårta jag skulle satsa på?

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!