• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • vintertid

zebban: den är ju jättebra, på orgel eller cd?

• zebban

Orgel, vi sitter precis och lyssnar på den fast med en symfoniorkester. Det var menat som ett skämt men nu när vi hört den så kanske vi hittat vår låt iaf.

• vintertid

JA, varför inte?! De flesta låtar blir lite högtidligare på orgel.

• zebban

Har hittat min klänning på nätet om ni vill titta så gå in på www.ursulas.se
    sid 2 , nedre raden 2:a från höger!
    Helena Christensen som modell, fel brud förstås men det duger!

• majastina

zebban: Jättefin klänning!
    Ang. utgångsmusiken så har vi valt Bröllopsdagen av Åsa Jinder, helt instrumental. Den är jättefin och känns väldigt lättsam och "lycklig".
    Två tjejer ska gå före oss ut och spela den på nyckelharpor. Jag tror det blir jättebra.

• zebban

Majastina:
    Utgångsmusiken kommer att bli underbar! Nyckelharpa är väl ett supermysigt instrument och Låten också.

Problemet är väl egentligen att det finns så många att välja på. Jag tror jag går och väntar på att jag ska känna Åh! Den vill ja ha! Men istället hittar jag massor som jag gillar! M2B vill inte ha Mendelsohn så den kan jag räkna bort.

• zebban

Får man fråga vad ni ska ha för vackert i era Brudbuketter?

Våra färger är vinrött, cream ch guld så för mig blir det mycket rosor både vanliga och kvistrosor. Men kanske någon annan vinröd blomma beroende på vad som är fint och bra kvalité just då. Ska ha en ganska rund form och relativt kompakt.Men min kjol är ju helt slät och vid så ska göra ett häng av knoppar och blomhuvuden från vinröda kvistrosor som jag kommer att trä upp på tråd och blanda med pärlor för att få rosorna att stanna på olika avstånd på tråden. Ska göra ett test före och se om det blir som jag tänkt mig annars hittar jag på något annat!

• majastina

zebban: Brudbuketten låter kanonfin.
    Min ska också vara rund och kompakt, med två olika sorters rosor. Aqua som är väldigt rosa och Heaven som är ljusrosa. Runt buketten ska jag ha något grönt, ev. murgröna som ramar in lite. I några av rosorna ske det stickas ner vita pärlor. Stjälkarna ska lindas med cremefärgat sidenband.
    Väldigt flickigt blir det ju med rosa och pärlor, men jag tycker att det är fint och det är ju min bukett...
    Har ni bestämt vad ni ska göra med buketten efteråt? Jag har faktiskt ingen aning.

• zebban

majastina:
    Det blir jättefint, väldigt fina rosor du valt tycker jag, och pärlorna blir bara det där lilla extra inte för mycket!
    Jättefint!

• augustibrud2005

Jag har beställt en rund kompakt bukett med enbart rosor... eftersom jag inte riktigt kunde bestämma ros, så valde jag 4 olika rosor. En mörkröd, en champagnefärgad, en rosa och en lite varmare rosa/aprikos med mörkare kant. Pärlor skall sättas i mitten varje ros... och linda ett sidenband runt stjälkarna, fast jag har inte tänkt att det ska synas ;)

Som musik har vi valt Canon in DMajor av Pachebel som skall spelas av 2st fioler.
    Utgång tror vi att det blir Klinga mina klockor av Benny Andersson.

Vi kommer att åka en gammal RollsRoyce från kyrkan som vi får låna av en bekant. Och fotograferingen kommer nu, på allas inrådan, att ske före vigseln... Har varit lite kluven till det eftersom min blivande inte kommer att se mig innan... men det låter ju klart bäst att göra så...!

Är det någon som vet hur lång tid det tar om man vill byta efternamn helt och hållet?

Läste att några shoppar på Ebay! Jag har också börjat nosa lite grann men inte kommit till skott! Har ni några tips?
    HAr hittat läckra korsetter till superpris! Är också sugen på att handla slöja. Vill ha en hellång med släp och lite spetskant, i ett lager! Alltså inget rynk!

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!