• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • Veronika

zebban
    Vi stötte på det problemet också, fast det var ett tag sen. Vi hade bestämt oss för Hotell Crystal Plaza, men när vi ringde och skulle boka fick vi samma svar som ni och det var 2 dagar efter att vi hade varit där och tittat och sen bara gått hem för att fundera. Irriterande... Men vi lyckades lösa det. Hoppas ni hittar nåt! Vi tog ett mindre hotell i Täby där vi bor, kanske att det finns nåt fint nära där ni bor elelr ska ha festen?

• vintertid

augustibrud2005: Låter hutlöst dyrt! Det skulle jag aldrig gå med på. Tryck upp konsumentlagen under näsan på henne. Hon får inte ta betalt för något ni ej kommit överens om! Dessutom får slutpriset bara skilja 13% (tror jag det var) från det capris hon först gav.

Mina motgångar dessa dagar har bestått i strul med min ring (ja, de klantade sig rejält) och oproffsiga uthyrningsfirmor vilket fick min m2b att välja kostym istället (vilket iofs var positivt för den var perfekt). Annars går allt på räls...

59 dagar kvar!

• Miur

Hej på er tjejer!
    Länge sen jag varit in här nu, har flyttat nu så vi har haft så mycket att göra. Men nu är vi på plats i nya huset! :)

Har med andra ord inte gjort ett skvatt till bröllopet...men måste nog ta tag i det nu. Ringarna ska jag hämta nästa vecka tror jag. Egentligen har vi nog "bara" dekoration till festlokalen, maten, tårtan och blommor kvar. Ja, hindersprövningen oxå. Vart va det jag skulle ringa om den?? *förvirrad, stressad småbarns mor*

• Netbrud

Miur - kolla www.skatteverket.se här går formularen att downloade.

Jag är ny i denna tråd, så I får lite info:
    Jag är dansk, 29 år, bor i Malmö och giftar mej med min svenske älskling d. 27. august

• Millemo

Nu har M2B beställt min ring - är sååååå nyfiken!! Men idag är det ju endast 58 dagar kvar....

Hur har ni upplevt kontakten med kyrkan och prästen? För oss känns det lite konstigt.. Vi gifter oss i en kyrka en bit ifrån där vi bor, så det är inte våran församling och därför heller inte vår präst. De skulle höra av sig i maj månad och berätta vilken präst vi blivit tilldelade - men det gjorde inte.. När jag ringde denna veckan så fick jag iallafall reda på ett namn på prästen och fick ett telefonnummer hem till prästen - och de tyckte jag skulle ringa hem till honom. Det är det som känns så konstigt - men det är kanske Bridezilla-bacillen som spökar igen.. ;) Men jag tycker nog ändå att prästen ska ta kontakt... men man är ju inte så van (tack o lov) vid att gifta sig - så förmodligen är detta helt normalt.

• zebban

Vi var och bokade bröllopsresan igår!
    Hutlöst dyrt tycker jag men det ska bli så skönt. Vi åker inte förrän 4 dec. så vi har lite kvar att se fram emot!
    Vi fick lov att splasha ut för 1:a klass flygstolar allt annat var slut, men det kan det nästan vara värt vid en 13 timmars flygresa.
    Cancun är destinationen.

• augustibrud2005

Idag så har jag provat min klänning för första gången! Tror att fjärilarna i magen nu börjar lägga sig! den var faktiskt riktigt fin :) Grace Kellyvarning med 50-talsvidkjol i och ett läckert liv upptill med riktig Diorsnörning i ryggen, Allt i helsiden!

Och -jag har fyndat!
    par skor till bröllopet på Din sko, ena paret 200:- och andra paret 250:- jag tycker att det är skönt att kunna byta, om man får ont i fötterna! Ursnygga är de och med riktig skinninnersula :D Snacka om reafynd!!!!

• zebban

augustibrud2005:
    Vi vill se bild, vi vill se bild, vi vill se bild, vi vill se bild

• äntligen på väg

Millemo: Vi har inte heller haft någon kontakt med vår präst ännu. Vet inte ens vem det blir. Det är nog ingen brådska med det än, antar jag.

• 0508

Hittade er för första gången nu.. Gifter mig den 26/8 så jag läser gärna vad ni andra har för planer inför vår gemensamma helg! Kramisar till er!

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!