• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • öland

Vi ska ha bröllopspsalmen med melodi "Den blomstertid". Texten finns att läsa här uppe, den andra psalmen har vi inte bestämt än...

• vintertid

Nu har jag köpt tyg och lämnat in det tillsammans med min klänning. Nu får jag bara be för att det inte blir något strul, ska nämligen hämta den på tisdagen innan bröllopet. Blev en oväntad utgift... men det får vara värt det, klänningen är trots allt väldigt viktig! Känns i alla fall som en stor lättnad att få lämnat in den, nu slipper jag hålla på att fundera på klänningen mer.

Det är exakt en månad kvar idag, 30 dagar...

• majastina

Idag har jag äntligen vart och hämtat min klänning. Det känns så skönt att ha den hemma.
    Den blev så fin och sitter perfekt! Sömmerskan satte dit axelband som hon broderade dit pärlor på. Axelbanden sitter med hysko så jag kan välja om jag vill ha dem eller inte. Det känns så tryggt för man är ju lite orolig för att den ska åka ner annars.
    Även min blivande har nu köpt sina kläder.
    Åh vad fin han blev. Det pirrade i hela kroppen när jag såg honom.

• äntligen på väg

Ställde mig på vågen igår och upptäckte till min fasa att jag gått upp två kilo på bara några dagar. Jag som hade tänkt gå ner! Suck! Fast jag får skylla mig själv, har unnat mig lite väl mycket fika och godis på semestern, så nu blir det till att ge sig ut på joggingturer igen.
    Idag har jag bokat tid för provuppsättning och nagelmanikyr. Har oxå efter mycket letande äntligen lyckats hitta en bh utan axelband som sitter bra. Tråkigt bara att den utseendemässigt var ungefär lika fin som en sport-bh . Fast jag får väl byta om till något finare när vi kommer till hotellet .
    Hotellnatten fick vi oxå bokat idag förresten. Ett gemak på Säröhus utanför Göteborg blev det .

• vintertid

äntligen på väg: du är inte ensam om att ha unnat dig godsaker under semestern, det är väldigt svårt att hålla igen just då. Fr.o.m. idag har jag lovat att inte äta godis eller chips innan bröllopet! Vi får väl se hur det går med det löftet...

• augustibrud2005

Oj... fler än jag som har börjat tänka på vikten ser jag. Gissa om jag fått panik nu när jag provade min brudklänning i söndags och den inte gick att knäppa!!!!! Jag tror jag dööööör! Jäkla skit! Jag som aldrig bantat -hur gör man?
    HAr efter rekommendationer införskaffat Cuur från hälsokostaffären idag, får väl se om det hjälper mot mitt matbegär ;)

vintertid

Håller med dig om att man börjar bli koko och rätt trött på allt och alla som skall hållas reda på.... just nu vill jag bara skriiika!...Klart man blivit erbjuden hjälp, men det är ju så många saker som andra inte kan ta beslut om. *suck*

• milo

Augustibrud 2005, gör situps samtidigt eller ligg på rygg och lyft axlarna från golvet och spänn magen. Promenader.
    Kroppen tightar ihop sig. Jag kämpar själv
    Jag ska prova in min nixaklänning på torsdag och är rädd att tyget inte räcker.
    Det är en 46 men kan sys ut till en 48.
    Går fortfarande i väntan på M-hippa

• vintertid

29 dagar kvar idag. Visst låter det lite?

Jag har heller aldrig bantat men det här med att sluta äta godis (och framförallt chips) känns som en utmaning stor nog åt mig. Klarade den första dagen iaf.

Har börjat skriva listor på vad som ska med till frissan, i handväskan till festen, till hotellet och på resan. Resan känns lite overklig för den har liksom kommit i skymundan, har aldrig rest så långt förut!

Hoppas på fint väder nu, lite mer tid ute vid havet hade varit fint.

• vit tiger

när ni skriver så låter det som om jag har massor att göra.. min m2b här hemma fattar inte att det är 28 dagar kvar för oss. å jag börjar tappa lusten att göra allt. har inte träffat prästen eller provat håret/sminket. inte bokat ansikts- behandlingar. inte valt vin eller tårta. bråkat med svärmor om blommor. håller just nu på med festprogrammet.å på allt detta har jag mardrömmar om att jag ska misslyckas på min uppkörning för bil körkortet. en vecka kvar........

• äntligen på väg

IIIhhh! Mindre än en månad kvar nu!!!!

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!