• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • vintertid

25 dagar kvar...

Ska ut på stan idag och inköpa material till morgongåvan och lite annat smått och gott. Man måste ju börja tänka på vad som kan tänkas behövas på bröllopsresan med...

Längtar efter att trycksakerna ska dimpa ner i brevlådan! De borde komma senast torsdag. Vi ska också kopiera upp innehållet i våra festprogram, fast på lite lyxigt papper och i färg, tror det kommer bli superbra!

• milo

Igår provsminkades jag och vi provade att sätta upp håret. Vet ni jag blev så lycklig det blev finare än jag kunnat drömma om, är så glad.
    Bordsplacering: Hjärtan i pappper där man skär en skåra efter hjärtformen en cm från kanten. så att man kan hänga upp det på glaset. Små pyramidformade "askar" med band att ha en bit choklad i.

• majastina

augustibrud: Jag har gjort små askar med silvertråd knuten runt om som vi ska ha choklad i . Varanna ljusrosa och varannan mörkrosa. På dem trär vi i placeringskorten, under silvertråden liksom. Mörkrosa på de ljusrosa askarna och vise versa. Namnen är skrivna med silverpenna.
    Förstår du min konstiga beskrivning?? Tror att det bli ganska fint faktiskt.
    Ska vika de sista askarna ikväll om jag hinner. Har suttit med vigsel- och festprogram flera kvällar nu så det kan va skönt med ett brake från det.

Går oxå och är nervös för hippan nu. Känns som det kan smälla när som helst....

• zebban

Har löst mitt halsband äntligen!!
    Det blev ett Pilgrim halsband som är helt annorlunda från vad jag har sökt efter, men som känns så RÄTT!
    Så nu kan jag bocka av den detaljen också.
    Hoppas nu inte att min blivande svärmor blir upprörd, hon har försökt låna ut det ena efter det andra till mig, men det har inte varit något av dem som kännts riktigt bra.

Vad har ni valt till brudskålen?
    Vi hade tänkt att ha Chapel Hills mouserande som rekommenderats mycket här på BT men träffade Cateringkillen idag och det dissade han totalt, såg lätt illamående ut t.o.m
    Nu har vi handlat ett par andra småpavor av olika märken att provsmaka.
    Det är lite svårt för jag kan inte påstå att jag tycker mouserande viner är gott överhuvudtaget.

• majastina

zebban:
    Vi ska ha Chapel Hill Sparkling. Tycker att det är ett gott och mycket prisvärt mousserande, för precis som för dig så hör det inte till mina favoriter.

Har precis vikt färdigt mina askar. Känns skönt att ha det klart.
    Nu ska jag fixa lite skivor till festen. Vi har ju ett par som ska spela, men det kan ju va bra att ha lite när de har paus och så kanske man vil fortsätta festen även när de har slutat spela. För de vill väl inte va kvar hela natten antar jag

• Annican

Hej tjejer,
    nu börjar det närma sig! Jag har en svag känsla av att jag kommer bli hippad på lördag... Blir lite nervös när jag tänker på det...

• majastina

Hörrni brudar!

Är det någon av er som vet var man köper paddyris? Kan man köpa det i vanliga affärer eller?
    Funderar nämligen på att göra små rispåsar till gästerna nu. Man har ju just inget annat att göra så här de sista veckorna.....

• zebban

majastina: vi beställde vårat från Calligraphen, det tog väl en dryg vecka för leverans. Men det måste ju finnas på annat håll.

• zebban

Annican: vad spännande! Jag tror jag får vänta ända tills den 20:e. Hoppas att jag inte får några blessyrer bara! Har lätt för att få fina blåmärken, men det mesta av kroppen döljer ju klänningen iaf

• äntligen på väg

majastina: Hörde av en kompis att man kunde fråga efter miljövänligt ris i zoo-affären. Har dock inte undersökt saken själv ännu.

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!