• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • zebban

Hej på er alla! Dagen kommer närmare och närmare, vi har allt klart i princip. Så för oss är det bara att vänta nu. Det är lite jobbigt det mer!
    Allt känns bara bra öm än lite overkligt ändå!
    augustibrud2005: M2B är lite av "det kan jag göra imorgon typ" ibland, så jag har fått lov att mana på honom lite lätt när jag vill att något som han har hand om ska bli gjort. Men då har det blivit utfört med bravur så jag kan vara lugn!

• zebban

Ja så var den lugna tiden förbi då. Har fått värsta chocken här på morgonen!
    Vårt konditori har stängt, öppnar inom kort med ny ägare!
    Känner dem genom jobbet så det var ju hemskt snällt att ni kunde slå oss en signal, var bara tur att M2B körde förbi idag och såg lappen på dörren!

• vintertid

zebban: Stackars er! Dock borde det gå att hitta någon annan som kan göra er tårta, är ju ändå ett par veckor kvar.

Usch... min mardröm är att när jag ska hämta klänningen hos sömmerskan på tisdagen så är den bara helt fel... och så tvingas jag a) bära en klänning jag är missnöjd med eller b) panikleta efter en ny klänning tills jag stupar... Är rejält nervös över detta.

Vi har också mest småsaker kvar, min m2b ska hitta ett par skor och så ska vi hämta hans kläder. Sen ska typ morgongåva inhandlas och lite annat smått typ extra strumpbyxor och papper till festprogrammen.

• zebban

vintertid:
    Ja det går säkert att fixa en tårta, jag är mest ledsen över sättet folk agerar på. Dessutom så var den här tårtan något jag verkligen såg fram emot. Ägarens fru där är en riktig konstnär när hon jobbar med sugerpaste.

Men, men shit happens! Tur att vi upptäckte det nu och inte när vi skulle hämta den!

• Annican

Allt börjar falla på plats. Skönt, för den sista veckan har jag börjat utveckla magsår. Har märkt att min lillasyster och tillika tärna håller på att få panik och är jättenervös, så mitt största jobb just nu är att bara lugna henne. Jag vet att det finns massor av saker kvar att göra, men allt kommer att lösa sig, på ett eller annat sätt.
    Till alla er som har panik, tänk på varför ni gör detta, så känns det mycket lättare! Allt behöver inte vara perfekt!

Lycka till!

• vit tiger

e så himla gla idag!!!! fixa körkortet.. nu kan jag koncetrera mig 100 % på bröllop. blev hippad i lördags. det bästa jag varit med om.

• vintertid

vit tiger: grattis till körkortet!!

• augustibrud2005

Måste säga att jag kommit in i värsta downperioden! Just nu heter det "det däringa jäkla bröllopet". Känner mig rejält nere och stressad över allt som är kvar att fixa...
    Maen, jag antar att en sådan här period var att vänta...

Fick se bilderna som jag ska ge min M2B i morgongåva (secret box) De gjorde mig faktiskt lite gladare. De blev verkligen såååå vackra.

Kvar bla är fest och vigselprogram. Är lite villrådig hur vi ska göra. Funderar på att göra "pärmen" i färg och kopiera resten (festprogrammet). Hur gör ni?

• zebban

vit tiger:
    Stort Grattis! Vad kul för dig, då är det bara att häva sig ut på vägarna på egen hand. En frihet det också!

Mitt tårtproblem ska vara löst... om jag törs lita på det fick tag på konditorn på mobilen. Han garanterar mig min tårta med den nya ägaren, och hans fru ska dekorera den precis som tidigare bestämt.
    Det har aldrig varit tal om något annat då hade han ju naturligtvis hört av sig...
    Jag kanske får en tårtbuffé på bröllopet också men tårtor ihopskramlade från stans alla bagerier! Ska bli spännande att se vad som händer.

• äntligen på väg

GRATTIS vit tiger

augustibrud: man får sina "fall" emellanåt, det är bara till att bryta ihop och gå vidare

Idag ska vi träffa musikanten som ska sjunga i kyrkan och på festen. Tänkte förslå en extra låt till kyrkan, fast det är väl lite kort varsel att komma med det drygt två veckor innan...
    Vi beslöt oss lite hastigt och lustigt för att det var käckt att ha solrosfrön istället för ris på kyrkbacken (alltså, de vita fröna). Hur konstigt tycker ni det är?

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!