• liten ior

Juni Brud 2005(tråd 4)

förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...

hur går det för er juni brudar??

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)
  • Jobbet

dags i juni: Det verkar som att du har hittat RÄTT kjol och topp! Det är bara att köra!

Har ni beställt bukett ännu? Jag var i kontakt med en florist idag och de menade på att vi var SÅ sent ute. Nu har jag i alla fall bokat in en tid med dem i nästa vecka. Pust, det är mycket nu.

• 18 juni 2005

Jobbet: jag träffade floristen i måndags. Det var inga problem med tiden. Kändes helt rätt med henne, hon hade jättemånga idéer.

• Jobbet

18 juni 2005: Skönt! Beställde ni andra blomsterarrangemang utöver brud- och tärnbukett? Jag tycker inte själv att vi är så sent ute men men. Nu är det på G.

Imorgon blir det svensexa för min blivande. Har svårt att hålla masken ikväll.

• thanisa

Jobbet: Hoppas att det löser sig med blommor. Funderar också om vad vi ska ha på borden, ska och titta hur breda borden är så jag vet hur mycket utrymme det finns att ställa saker på. Vet att jag inte vill ha något högt utan något som kommer upp max 10 cm från bordet. Ett glas med en flytande pion i är mycket vackert och mer tycker inte jag att en bordsdekoration behöver vara då man ju inte ska störas av blommorna när man pratar.

Var och provade min klänning igår och den blir så som jag velat ha den. Nästa provning blir den 7 juni och det ska bli roligt att prova den när den fått på pärlor och foder inuti så att inte mina underkläder lyser igenom. Annars så var mitt impuls från i torsdags när jag köpte en ny torslett med lågt skuren rygg perfekt för klänningen.

Hur har ni gjort med era vigsel och festprogram? Jag har nu köpt papper och kommer börja vika dem ikväll. Funderar på att beställa en egen stämpel att ha på utsidan av vigselprogrammet och kanske även på första sidan inuti festprogrammen. Tror annars att den sidan kan se lite tom ut. Skulle ta under en vecka att få stämpel och kosta ca 200 kr.

• Jobbet

Thanisa: Kul att din klänning blir som du tänkt dig! Vad gäller blommor så håller jag helt med dig att det inte får vara för höga/stora arrangemang så att man inte ser varandra vid borden. Jag är inne på att bara rosblad. Får se vad de säger på tisdag när jag ska träffa floristen.

Jag har börjat skissat på ett vigselprogram idag. Är dock inte helt på det klara med hur det ska se ut. Låter fint med en stämpel på framsidan.

• 18 juni 2005

Jobbet: förutom brudbukett och corsage (har ingen tärna/marsalk) beställde jag bordsdekorationer. Vi kommer att ha en röd ros (i oasis) som sitter i en liten glasvas. Runt om kanten i glasvasen har vi ett tunt mörklila slags papper/tyg som floristen föreslog. Sedan kommer där att vara murgröna i stucken på sidorna om rosen, som ligger ut på bordet. Ev. kommer jag att fylla på med mer murgrönerankor, vi får se hur det blir. Jag har köpt enkla glasvärmeljusstakar på Ikea (2 kr/st:)) och vi ska ha röda värmeljus. Floristen föreslog en murgrönering om ljusstakarna, vi får se. Jag har också köpt röda små glashjärtan som jag ev. ska lägga tre och tre på borden, mellan blommorna och ljusen. Svårt att förklara, vi får se när vi dukar om det blir snyggt. Det känns väldigt "vågat" att blanda lila och rött, men så ska det vara även i brudbuketten. Jag var inne på lila och cremefärgade rosor, men när floristen la till några få röda rosor smälte jag, det blev mycket snyggare & häftigare. Jag ville ha lila som färgtema, plus en massa hjärtan. Eftersom det är svårt att hitta lila hjärtan har det efterhand blivit rött här och där, te x värmeljusen, hjärtballonger till barnen mm. Jag är mycket spänd på om det blir snyggt eller kitschigt. Nervös!

Thanisa: vigsel- och festprogram är jag sent på, tyvärr. Vet inte hur jag ska ha det än. Måste skriva klart om gästerna, scanna in foton på oss, skriva in kärlekscitat mm. Och vigselprogrammet är svårt att göra när man inte valt solosånger än! Vi håller på att lyssna igenom en massa låtar, men hittar inte riktigt rätt.

Vilka sånger ska ni ha?

• Jobbet

18 juni 2005: Jag tycker att det låter jättesnyggt med lila och rött. Vi är inne på i stort sett samma linje som ni: hjärtan + rött och cremefärgat. Min tiara är i cremefärgat med röda inlsag och jag skulle vilja ha en rund bukett med cremefärgade och röda rosor. Som borddekoration vet jag ännu inte. Ska höra vad floristen tycker. Tack för tipset om IKEA:s ljuslyktor! I övrigt har jag tillverkat hjärtformade bordplaceringskortshållare av saltdeg som jag har målat röda. Vart har du inhandlat de röda små glashjärtana? Har du någon som hjälper dig med dukningen, eller hur gör du?

Jag satt och pillade med vigselprogrammet igår. Blev ganska nöjd med resultatet. Nu behöver jag bara hitta ett bra papper att trycka det på. Vi har valt ?I swear? (med All-4-one) och ?I can?t take my eyes off you? (med Frank Sinatra) som solosånger. Återstår dock att hitta en dikt på franska också (jag har en hel del fransk släkt som kommer och tänkte att det kunde vara kul med något på franska i kyrkan).

• 18 juni 2005

De röda glashjärtan hittade jag på Guldfynd faktiskt för någon månad sedan. Impulsköpte:)
    Familjen ska duka dagen innan, sedan får någon lägga på murgröna samma dag. Jag satt i helgen och skar ut hjärtan i cremefärgat papper, ska binda servetterna med lila band och sätta fast hjärtat med gästens namn (lila glitterpenna) i bandet.

Vi funderar fortfarande på solosångerna, suck vad svårt!

• liten ior

om 13 dagar gifter vi oss jag är redan så himla nervös, får ångest, känner att jag drabbas av en släng av socialfobi (obs, jag skojjar inte utan menar detta helt ärligt, jag är livrädd...)

idag var jag å diskuterade tårtan, men jag vet inte... 38:- biten är aningen saftigt, det känns alltför dyrt... det blir 2000:- för bara tårtan

på torsdag ska jag fixa fransar å bryn på salong

har för tillfället problem med att få någon som fixar mitt hår, hon jag hade bokat har fått lämna återbud pga familjeproblem

kläder till tärna å brudgum klara, däremot har jag ingen överdel till min fina kjol...

om vädret fortsätter så här kommer det vara fint att hålla till ute med vigseln, jag som varit orolig att det inte skulle vara grönt

• dags i juni

Usch, prata inte om att vara nervös. Här är det ungefär samma status. Fast jag börjar mer känna att jag måste ha missat nåt stort i planeringen, allt verkar nämligen klart. Kan det vara möjligt?

Dessutom så har jag ju bytt klänning helt! Och den nya har jag inte fått än, dom skulle höra av sig i slutet på veckan.Och jag hoppas verkligen att dom gör det.

Sen lite tråkigt så börjar det hoppa av folk från gästlistan. Än så länge är det två stycken. Inte så många, men det gör ju att bordsplaceringen måste göras om.

Ja,ja, på fredag ska vi hämta ringarna, det ska bli kul! Jag vet inte riktigt hur min ring kommer att se ut. Har valt en större storlek på stenarna och sen i vitt guld. Har bara sett den i rött guld och med pytte-stenar

Nu längtar jag verkligen, har svårt att hålla inne med alla hemligheter och överraskningar som kommer att ske under vigseln. Bara det att min klänning är en helt annan är ju en jätteöverraskning. Speciellt för min livande och min mor.

Nu håller det här inlägget på att bli väldigt långt...nu slutar jag.
    /Kramar
    K

Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)