• liten ior

Juni Brud 2005(tråd 4)

förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...

hur går det för er juni brudar??

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)
  • Ann-Sofi

Det kanske är så att ni måste höra av er till honom/henne? Vi passade på att boka en tid när kyrkan anordnade bröllopsträff för ett tag sen.

• Jobbet

Tror som Ann-Sofi att ni bör kontakta honom. Det känns ju bra att träffa prästen snart så att man kan sätta igång med vigselprogramet (om ni nu ska ha ett sådant).

Jag tror att jag har hittat rätt kille att göra bröllopstårtan. En sak som kan strykas från att-göra-listan.

• Kina, brud 11/6

Jag har ringt till församlingen flera ggr men de säger bara att prästen kommer att kontakta mig, men, men, jag gör ett försök till för naturligtvis ska vi ju ha ett vigselprogram och vill veta hur och när allt kommer.

Skönt att du fått någon att göra tårtan. Jag har fyra tjejer som hjälper mig och gör en "marängtårta" var som jag tänkte ha som bröllopstårta!

• Jobbet

Hm, knepigt att du inte får tag i prästen men det löser sig säkert snart. Låter gott med marängtårta! Själv är jag inne på en vitchockladmousse tårta med ngn slags hallon/citrusfyllning.

• SaMo

Kina, brud 11/6

Låter som om vi har samma präst! Vår hör inte heller av sig. På expeditionen säger de att han ska ringa när det är någon månad kvar (en månad i morgon!) ) så jag tänkte ge honom den här veckan, sen börjar jag nog jaga honom. Visst är det lite stressande att inte prata med honom? Det är så mycket som man vill fråga. Men dom har nog gjort det här några gånger, så de vet nog vad de sysslar med!

• Ann-Sofi

Hallå!

Idag var jag hos sömmerskan för att lägga ut klänningen. Har beställt en korsett som dock inte har kommit än så jag hade fått låna en svart lack-korsett :o att ha under. Vilken skillnad med korsetten, sist jag provade hade jag vanliga underkläder under.
    Det var hur som helst inga problem att lägga ut klänningen. Ev blir hon tvungen att skarva baktill vid dragkedjan men hon sa att hon skulle sätta dit fler broderier (precis som på övriga livet) i så fall så det skulle inte synas.
    Åh, jag var så fin i min klänning, längtar ännu mer till den stora dagen när Bengt får se mig så fin! :D

• Kina, brud 11/6

Ann-Sofi, det låter bra att din klänning blir fin, man är allt nyfiken på hur klänningarna ser ut!
    Prästen har fortfarande inte hört av sig men jag ska göra som du SaMo och vänta någon dag till, sedan hör jag nog av mig igen!

Jobbet, vit chokladmoussetårta låter urgott - mums! Gör du den själv?

• Kiara

Har precis ringt till pastorsexpeditionen och där säger dem att vår präst inte kommer att höra av sig förrän någon vecka innan! Har dock fått telefonnummer till både honom och kantorn, så nu skall vi ringa upp dem båda. Måste få fråga, bli tipsad och öva i kyrkan innan! Annars svimmar vi nog.

• Kina, brud 11/6

Jag håller med, man måste få öva innan och i god tid, så att man ej blir så nervös

Jag tror nog att jag också ringer igen.

• 18 juni 2005

Hej alla junibrudar!

Har inte sett denna tråden innan. Vi ska gifta oss exakt om en månad, den 18 juni och jag känner mer och mer panik. Har inte fått tag på en solist än. Får inte prova klänningen förrän den 30:e och sen ska den sys om efter det. Den 27:e ska vi beställa tårta och träffa vigselförrättaren. Har inte gjort vigsel- eller festprogram än. Min sambo ska fixa musik till festen, han har precis börjat. Han har inte heller hunnit kolla om hans gamla mörka kostym passar eller om han ska köpa en ny. Men han är en sann tidsoptimist och tycker att vi är ute i god tid. Öh, det tycker inte jag. Får panik! Hur långt har ni andra som ska gifta sig i mitten av juni kommit?

Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)