Juni Brud 2005(tråd 4)
förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...
hur går det för er juni brudar??
förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...
hur går det för er juni brudar??
Vi kommer att gå hand i hand in i kyrkan, det kan nog behövas med tanke på nervositeten. Sedan kommer jag att ha min bukett liggande på den andra armen.
Jobbet; kul att du också lyckades med övertalningen! :D Var på ett bröllop för 10 år sen och då var det en kille som spelade A trumpet... på pickola-trumpet när brudparet gick ut. Det var så mäktigt så redan då bestämde jag mig för att "den ska jag ha"! När vi var på bröllopsträff i kyrkan för ett tag sen spelade kantorn den på orgel och då började jag nästan grina. Kan ju tänka mig hur det kommer att gå när jag hör den på mitt eget bröllop...snyft..snörvel... ;)
Ann-Sofi: Ja, den är mäktig. Var på bröllop förra sommaren då den spelades som utgångsmusik på orgel och trumpet. Det var fantastskt. Nu har jag bokat in samme trumpetare till vårt bröllop.
Åh, lyllo er som ska ha en trumpetare! Vi kör budgetvarianten med bara orgel men jag tror det blir bra också. :)
Det blir säkert jättefint med orgel också. Ingen tvekan om den saken.
Liten ior, hur går det med klänningsletandet??
Vilka sånger samt psalmer kommer ni att ha i kyrkan?
Vi kommer att ha en psalm: Den blomstertid... samt två sånger: Jag ger dig min morgon samt Browneyed girl.
Jag vet inte om vi eventuellt ska ha en psalm till: Guds kärlek är som stranden, vi får se hur det blir och vad prästen, om hon nu hör av sig någon gång, säger. Har ni andra hört något från era präster/vigselförrättare?
Vi ska oxså ha "Den blomstertid" + "I den ljuva sommartid". Vi ska träffa prästen imorgon.
Som sånger blir det "I swear" + "I can't take my eyes off you".
Vi ska ha "I denna ljuva sommartid" och "En vänlig grönska..." eller vad den heter. Kommer inte att ha några solosånger så vi kanske ska klämma in en psalm till?
På torsdag ska vi träffa prästen, då är det så när på en dag exakt en månad kvar.
Hmmm, jag undrar jag när vår präst ska höra av sig...