Juni Brud 2005(tråd 4)
förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...
hur går det för er juni brudar??
förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...
hur går det för er juni brudar??
liten ior, förstår precis hur du känner det. Liter själv av social fobi (inte värsta sorten men det räcker) och har mått ganska bra en längre tid.
Men nu känner jag lite panik varje dag. Brukar kurera mig med kramar och närhet med blivande maken, det hjälper faktiskt oftast!
Ärligt så tror jag faktiskt att när man väl är där på vigseln och på festen, så kommer allt att gå bra och bli jättekul!
Hoppas allt annat ordnar sig. Vad härligt med utomhus-vigsel! Jag tror ni får det underbart! :D
Kram Ann-Sofi
Liten ior och Ann-Sofi: Jag hoppas att ni inte är alltför nervösa. Tänk på att det är de personer som ni gillar bäst som kommer att vara på plats när ni gifter er. KRAM
Jag är också nervös men det beror nog mer på saker som: "har jag glömt ngt?", "kommer jag hinna med allt som ska göras innan bröllopsdagen?", "kommer folk ha trevligt?", "kommer jag att orka hela dagen/kvällen?".
Träffade florisen idag och det kändes bra. Tror att hon förstod vad jag ville ha.
Jobbet:
Jag känner precis som du, mer nervös över att om jag har missat nåt. Men man får väl intala sig som alla säger, ingen gäst kommer märka om man har missat nån liten detalj. Fast jag kommer ju veta...
Har varit till floristen idag och gått igenom allt för sista gången hoppas jag. Nu känns det riktigt bra och det verkar som om vi förstår varandra. Buketten kommer att gå i färgerna cremevitt/lavendel, vad tror ni om det? Tycker själv att det låter riktigt snyggt. I bukettten kommer jag dessutom att ha två "lösa" blommor som jag kommer att ge till min mamma vid ingång och till min svärmor vid utgårng. Läste det i någon bröllopstidning och jag tyckte det lät så himla bra så det bestämde jag mig för att göra.
Sen till nåt helt annat, var till tandläkaren idag oxå och skrapade bort tandsten och fick även tänderna lite putsade, så nu är jag 700 kr fattigare och för det fick jag mest ont i munnen
dags i juni: ja, man får inte stirra sig blind på detaljerna men visst är det svårt ibland!
Låter fint med cremevitt och lavendel! Trevlig idé att ge en blomma till mamma och svärmor! Min bukett kommer att bestå av cremevita rosor med enstaka röda kvistrosor.
nu har jag fått en ny sak att oroa mig för... min syster (omtalad även i andra trådar) har ifrågasatt ifall vår mor verkligen klär sig tillräckligt snyggt för vårt bröllop
min mor har förra veckan köpt en jättefin byxdress men nu tänker hon åka iväg till stan å köpa någonting annat efter min systers kritik
vår klädkod är kavaj
min mors nyköpa byxtress är jättefin...
nu känns det som om min syster ställer väldigt höga krav på vårt bröllop
och som ni vet har jag i någon tidigare tråd gnällt över vissa inbjudna gästers tänkta klädval
men jag kan ju inte tvinga på folk en viss sorts kläder
Liten Ior:
Vad trist det låter att din syster ska bestämma vad din mamma ska ha på sig. Min mamma hade oxå problem vad hon skulle ha och jag försökte komma med förslag och vi var och shoppade ihop, men hittade ingenting. Nu slutade det med att hon tar en klänning hon har och _trivs_ i. Hon har däremot köpt en sjal till som gör att det ser lite festligare ut.
Säg till din mamma att du vill atthon ska ha på sig det hon vill ha och som hon trivs bäst i. Nu kanske hon hittar nåt jättebra att ha på sig och då är det ju frid o fröjd. Men som sagt trist att din syster ska bestämma sånt. Hoppas det löser sig!
litenior:hoppas att du hittar en bra frissa så att DU känner dej trygg, det känns som om det är många som vill styra dej men var stark du fixar det !!!kramar frissan ottis!
Jag och min blivande satt och pillade med placeringskorten i går kväll till strax efter tolv... Men de blir jättesnygga
Det är nu man inser vilken tiiid allting tar att fixa. Hade tänkt att vi skulle bli klara igår, men det kommer att ta en hel kväll till. Igår spikade vi i alla fall de sista detaljerna i vigselprogrammet, mycket nöjd över det!
Flera av våra gäster kommer att sova kvar på festområdet (vi är på en folkhögskola). Har en vild idé om att fixa något till var och en på rummet, typ choklad, någon tvål eller nåt, men jag undrar verkligen om det kommer att bli av... undrar även om jag kommer att hinna sy löpare till borden...
ottis, jo tack jag har fått tag på ny frissa som verkar helt okey
vi har fortfarande inte fått svar från ca 15 personer samt ett kanske från 5 stycken, på lördag 28 maj, har vi tänkt ringa och fråga ifall de kommer eller inte, vi måste ju veta antalet gäster 31 maj då vi ska beställa allt och fixa det sista med tårta, middag etc
bl a har 3 (= 9 personer) av min sambos syskon inte hört av sig, min svärmor säger att det är självklart att de kommer... men vad vet jag... borde det inte va ganska lätt och ringa och lämna besked?
Visst är det retligt med folk som inte svarar! Vi har drygt 10 personer som ännu inte hört av sig. Jag skulle vilja börja med bordsplaceringen snart.