• liten ior

Juni Brud 2005(tråd 4)

förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...

hur går det för er juni brudar??

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)
  • Kina, brud 11/6

Klänningen kanske är klar om en vecka, skulle jag tro. Eftersom min sambos mamma syr den har vi ju ingen deadline, utan bara den är färdig innan bröllopet, och gärna några dagar innan, så är jag nöjd

Angående hippning, så tror jag inte att det kommer bli något, fastän jag skulle tycka att det vore roligt. Min sambo jobbar ju två helger i rad nu, så det blir svårt att hippa mig då, eftersom någon måste vara hemma med barnen.

Dessutom är jag lite sur över om någon hade tänkt ha svensexa för honom, eftersom de inte har hört av sig för att höra hur han jobbar. Nu jobbar han två helger i rad och helgen innan vårt bröllop ska vi iväg på ett annat bröllop, så det går nog inte. Och tar de honom efter är de taskiga tycker jag, då är vi ju redan gifta och ingen idé att bli svensexad..., eller?

Nåja, det viktiga är att vi får gifta oss och ha det roligt på vår dag

• Ann-Sofi

Tjoho! Om två dgr är det exakt en månad kvar för oss.

Imorgon ska jag till sömmerskan och lägga ut klänningen. Är rädd att den inte ska gå att lägga ut fullt ut så den passar men försäljaren sa att det skulle gå så jag får sluta nojja mig.

Kvar att göra; placeringskort, vigselprogram, festprogram, bränna musik samt lite inköp som fågelfrön (eller nåt annat bra som gästerna kan kasta över oss när vi kommer ur kyrkan).

På torsdag har vi samtal med prästen och vi har lyckats enas om in och utmarsch (till sist fick jag min vilja igenom att ha "A trumpet voluntary" som utmarsch) och psalmer.

Undrar när/om man blir hippad? Har lite ångest nu på lördagarna måste jag säga, fniss! Men tänk om man inte blir hippad??!! Vet iaf att Bengts bror har börjat fixa med svensexa men jag vet inte när den blir än.

Jaha, det var allt för nu. Återkommer inom kort! :)

PS. Håller med dem som längtar tills det är över och man får åka iväg på bröllopsresa. När jag blir riktigt nervös och ångest-tokig brukar jag tänka att hur som helst blir vi iaf gifta, det är ju ändå det som är huvudsaken! DS

• dags i juni

Kina, brud 11/6
    Är du säker på att din blivande jobbar båda helgerna då Han kankse luras.

• thanisa

Kina: Vad roligt att din klänning blir bra. Jag ska på klänningsprovning på fredag och det är första gången som jag kommer få testa klänningen i det riktiga tyget. Ska bli så roligt. Provklänningen kändes så bra att jag tror jag kommer bli mycket nöjd.

Annars så har jag de senatse dagarna fått en hel del saker ordnade. Vi har bestämt kläder till min blivande och han kommer bli jättefin. Sen har vi beställt ringarna men jag ska gå ner och prata med guldsmeden idag och jag kommer antagligen ändra till en något större sten. Min brudbukett är beställd och floristen var mycket rolig att prata med och hon verkade tycka att det ska bli en rolig bukett att göra. Då vi gifter oss på midsommardagen så har hon bestämt sig för att jobba då också, till stor del för att hon såg min bukett lite som en utmaning. Det kommer vara bla kronärtskocka, sparris, lime, chili, alströmeria, trollhassel, och johannesört. Sen får hon se under tiden hon binder om det behövs mer saker i.

Det som börjar bli akut att bestämma är saker till vigseln. Vilka psalmer vill vi ha och vilka in och utgångsmusik. Canon i D vill vi ha till den ena det är vi överens om sedan över 1 år men allt annat och solistsånger. Det ska jag leta efter nu i dagarna. Sen ska papper köpas för att jag ska kunna börja vika festprogrammen och se till att allt matrial som jag kommer behöva finns. Till placeringskorten ska jag skicka papper till min kusin som kalligraferar otroligt fint så att hon hinner göra dem i tid.

Hur har ni tänkt gå in i kyrkan? Jag funderar på om vi ska gå tillsammans eller om min man ska vara inne och vi går och möter varandra för att sedan gå gemensamt fram.

• Ann-Sofi

Thanisa; wow, den där buketten måste du ju visa bild på efter bröllopet! Den lät ju dö-häftig.:D

Vi har till slut bestämt oss för att gå in tillsammans. Hade först tänkt gå in med pappa men efter alla livliga, aggressiva och tråkiga diskussioner som har varit ang det ämnet här inne på BT har jag helt tappat lusten för det. :(
    En annan sak är att det känns skönt att ha Bengts stöd när vi går in. Han står mig ändå närmast och kan lugna mig om/när jag flippar ur. Det låter jättefint att göra som ni funderar på att göra - att mötas på mitten. Jag skulle dock inte våga gå själv, kommer nog darra som ett asplöv och vara gråtfärdig. :D

• thanisa

Ann-Sofi: Självklart kommer jag försöka att visa bilder på buketten efteråt. Blommorna har till största delen var mitt ansvarsområde men när lite försiktigt frågade min bliviande vad han tyckte var hans första kommentar att det är mycket mer oss än en vanlig blombukett. Han gillar idén mycket så det kändes skönt, hade han motsatt sig så hade jag fått funderat på andra lösningar då vi båda ska gilla sakerna vi väljer.

Det med att vara nervös har varit min största farhåga men när jag funderat ett tag så tror jag att jag klarar av att gå själv. Kan dock säga att just det att gå själv är väl det som mest talar emot att välja en sådan ingång. Kommer dessutom att ha ganska höga klackar och jag går inte så väldigt ofta i högklackat vilket kan vara ett till orosmoment. En nervös darrande brud som är ovan att gå i högklackat... Vi har dock inte pratat med prästen ännu så den delen är inte klar än.

• Kina, brud 11/6

dags i juni:
    nej, jag vet att han jobbar två helger i rad nu eftersom han går på femskift, så vi får se hur det blir!

Thanisa: det låter som en mycket originell blandning i din bukett- kul! Håller med
    Ann- Sofi om att man gärna vill se den på bild senare.

• dags i juni

Om man går in tillsammans vilket vi ska göra, hur gör man då, jag menar håller man varandra i handen, eller under armen på killen eller går man bara brevid varandra?

• veronica&john

Hej på er junibrudar...
    Undrar hur många som har fixat sin brudbukett? För mig är det dags den 25juni
    (midsommardagen) och jag vill ha en enkel bukett eftersom jag inte vill lägga 1000-lappar på blommor.. Nån som har några bra tips.. Ska även ha samma blommor på borden o till näbbarna o min älslade m2b så klart o hans bestman....
    Gärna tips på fina men enkla blommor som passar o vårat tema är vill o blått..
    Veronica

• Jobbet

Vi kommer att gå in tillsammans. Känns mest naturligt för vår del.

Annars rullar det på: ikväll ska vi träffa serveringspersonalen, på onsdag träffar vi prästen (Ann-Sofi: jag fick också kämpa för att att ha "A trumpet voluntary" som utgångsmusik). Igår gjorde jag hjärtformade placeringskortshållare i trolldag och snart ska de målas.

Thanisa: Kul bukett! Blombiten har jag ännu inte tagit tag i.

Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)