Juni Brud 2005(tråd 4)
förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...
hur går det för er juni brudar??
förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...
hur går det för er juni brudar??
Liten ior: Köp skorna, det hade jag gjort. De få gångerna jag hittar några skor som passar mig och har lite klack så slår jag till och köper dem. Min syster gör likadant, har man små fötter är det nästintill omöjligt att hitta skor som passar. Har 34-35 och gillar inte att behöva köpa skor på barnavdelningen till fester.
Ett tillägg, jag kommer ha samma skor som jag tog studenten i för 10 år sedan. De gillar jag mycket och de sitter bra.
www.df.lth.se/~thanisa/brollop/bilder/skor/Img_5387.jpg
De är i storlek 35 och jag fick då leta i i stort sett alla Göteborgs skoaffärer för att hitta skor, tror jag spenderade alla eftermiddigarna i 2-3 veckor för att leta skor innan jag hittade dem. Efter det så köper jag alla högklackade skor som passar mig och det har sedan dess blivit 3 par till så självklart ska du köpa dina skor. Hade du haft vanlig storlek så hade det inte varit lika självklart tycker jag.
jag kommer nog att köpa skorna... om de finns kvar
Hur länge kommer alla vara lediga innan själva bröllopsdagen?
Jag har tagit ledigt 3 dagar innan men funderar på om jag skulle ta hela veckan. Hur gör du?
Min sambo är ledig på fredag, vi gifter oss på lördag. Jag är tyvärr alltid ledig, än så länge...
Liten ior:
Hur har det gått med alla dina förberedelser, skor, klänning osv.
Här har det väl rullat på. Har suttit och gjort en massa på jobbet idag som absolut inte har med jobbet att göra
Hur som helst, skräckslagen, det låter inte bra. Jag är mest bara nervös över att jag ska ha missat nån stor detalj. Annars så är jag mest pirrig och längtar så himla mycket till söndag. Nu får man väl hoppas på att det är uppehåll bara. Vi ska ju precis som ni ha vigseln utomhus.
Enligt smhi ska det regna på fredag och längre än så sträcker sig inte prognosen.
Ikväll ska jag försöka skriva ut vigselprogramen och fixa iordning bordsplaceringen. Och dessutom ska jag till frissan nu i eftermiddag för färgning. Vill ju inte göra det samma dag.
Sen så har jag tagit ledig ons, tor o fredag nu så att jag hinner dels pusta ut och också fixa det sista. Lite smådetaljer...
Vi kommer vara ledig veckan innan, men till saken hör då att vi inte bor på samma ställe som bröllopet kommer hållas. Känns bra att kunna vara ledig tillsammans innan och fixa och dona med familjen... Är nära nu :).
Är det någon som har något tips på snygga plastglas att ha till bubbel innan middagen?
Fredric&Ida,
jag har köpt ett gäng 10pck på ICA för typ 39.90
snygga vet jag väl inte om jag skulle kalla dem... de ser typ ut som champagneglas i alla fall
dags i juni,
klänning till mig, bonusdotter är klart, kläder till mannen är klart
ringar klara
tårtbit antal och middags antal bestämms imorgon
alkohol köps i morgon eller på onsdag
jo det känns rätt okey, jag har nog fixat allt
fast jag har ju en mardröm om att vigselförrättaren utblir, lokalen dubbelbokad och tårtan räcker inte till alla
vi åker redan på fredag eftermiddag till den ort där vi ska ha bröllopet
första gästerna kommer på grillkväll på lördagkväll