• liten ior

Juni Brud 2005(tråd 4)

förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...

hur går det för er juni brudar??

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)
  • Carlssons pling

Hejsan alla junibrudar.
    Själv säger jag "ja" på midsommaraftonen.
    Nu börjar det verkligen bli pirrigt.
    Har fortfarande lite kvar att ordna med, men jag tror att jag ligger ganska bra till. Det var ett tag sedan som jag var här inne. De senaste veckorna har varit fyllda av mycket praktiska saker samt att jag mitt i allt renoverar ett av gästrummen.
    Kommer att ha semester fr o m fredagen innan. Så att man kan fokusera.
    Ha det bra alla junibrudar 2005 och lycka till med era förberedelser.

• Carlssons pling

Jobbet
    Såg just ditt inlägg.
    Vi har oxå drygt 10 pers som inte svarat.
    Det lustiga är att de personerna är såna som man förfäntat sig skall svara först. Men icke sa Nicke!
    Svårt att veta om det är ett missförstånd eller nå´t. Inte vill man ju fråga dem heller. Vad säger man nu, när o.s.a gick ut för snart en vecka sedan, Om de plötsligt skulle tacka ja. Tänk om jag redan meddelat cateringfirman. bla bla

• Jobbet

Carlssons pling: Så ni håller också på att renoverar för fullt! Vi har rivit ut hela köket! Det är bara till att gilla läget.

Jag kommer nog att slå en pling i helegn till de som inte har svarat. Det kan ju bli jättejobbigt om det helt plötsligt får för sig att komma.

• SaMo

Fick just veta att vår präst är på semester och kommer hem 31/5. Kan kanske tycka att han borde ha ringt oss innan han åkte. Då är det bara drygt två veckor kvar, och vi vet fortfarande ingenting om vad som ska ske i kyskan. Vet ju inte ens om kantorn kan spela de låtar vi vill ha och kyrkprogrammen ska göras, det går ju inte på en kväll direkt. Servitrisen från cateringen ringer aldrig upp, och de "amatörservitriserna" som lovat att hjälpa oss har börjat strula. GRRR
    Är lite sur ikväll tror jag!

Börjar tröttna på det här nu, längtar till den 19, när allt är över, och man får vila igen.

Så, nu har jag gnällt lite! Då känns allt bättre!

• 18 juni 2005

Dags i juni: jag var också hos tandläkaren igår. Ska göra en rotfyllning! Att hinna gå till tandläkaren tre gånger (två kvar) innan bröllopet känns inte lockande, förutom att det är hemskt och dyrt. Man har ju lite annat att förbereda!

Jag har börjat så smått med festprogrammet, men tycker det är svårt. Tänkte göra det i A5 format. Hur många sidor har ni andra? Skriver ni ut själva, i färg eller svart/vitt?

• dags i juni

18 juni:
    Tänk jag hade oxå tre besök hos tandläkaren inboka innan bröllopet, men det blev bara två så jag har ett att se framemot efter bröllopet Och pengarna som det kostar hade ju gått att lägga på nåt annat kul, smycken eller så.

Festprogrammet har jag sån tur att det gör min tärna och toastmaster åt oss. Så det blir en överraskning. Men jag vet att "omslaget" blir i färg och resten svartvitt. Jätteskönt att inte behöva göra det själva + att det är blir ju en kul grej att dom gör det. Vi har bara haft lite åsikter om vad som ska vara med, typ lite låttexter, annars har dom haft fria händer.

Imorgon ska vi hämta ringarna!!! Det ska bli så kul och se hur vigselringen ser ut! Har bara sett i rött guld och jag har vitt guld.
    Kramar!

• dags i juni

Jaha, en till som kankse inte kommer...och vi som precis började bli klara med bordsplaceringen...

• dags i juni

Imorgon ska ska jag inte bara hämta ringarna, utan även min nya klänning!! Fast det vet ju inte min blivande om Så han får inte följa med!

• 18 juni 2005

Dags i juni: hoppas både ring och klänning blir bra!

I eftermiddag ska vi träffa vigselförättaren, lämna in förlovningsringarna för putsning, prova/hämta vigselringen, beställa tårta (inkl. provsmakning:)), besöka fotografen och välja fotoserie, beställa hårblommor hos floristen, plus diskutera bordsdekorationerna. Och sen ska vi hem till mina föräldrar och grilla samt gå igenom en massa detaljer och frågor om bröllopet, vad är kvar, vem gör vad etc. Puh, det är mycket nu! Och imorgon tror jag det blir möhippa...

• liten ior

så har jag idag hämtat min vigselring, jättefin är den...

dessutom såg jag ett par jättefina sandaler, vita, med relativt högklack för 440:- som jag skulle vilja ha...
    meen jag har inte köpt dem, blev snål och tänkte att nää... men nu ångrar jag mig...

jag har fått en jättefin "tiara" i silver + strass av min mor, oh va prinsess lik jag plötsligt känner mig...

igår plockade, färgade jag ögonbryn + fransar hos en supertrevlig tjej, 150:- så det kändes billigt... blev jättenöjd
    dessutom klippte jag mig, det känns skitbra!!

pappa funderar över hur frissan på bröllopsdagen ska kunna göra någon uppsättning pga mitt korta hår men jag tror det blir skitbra

Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)