• liten ior

Juni Brud 2005(tråd 4)

förra tråden avstängd så jag påbörjar en ny...

hur går det för er juni brudar??

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)
  • Jobbet

Japp, det är exakt 1 månad kvar för vår del oxså. Vi ska faktiskt träffa prästen ikväll så i helgen tänkte jag sätta igång att göra vigselprogrammen. Annars har vi kvar att fixa festprogram, blommor, musik till kvällen, dekoration, bordsplacering?

Kina, brud 11/6, nej, vi gör inte tårtan själva utan beställer den. Killen sa att det tog honom ca 2 timmar att göra en bröllopstårta med dekoration och allt. Lät som han hade vanan inne. Känns bra!

• Ann-Sofi

18 juni 2005 ; ska vi gifta oss med samma man eller??? ;)

Min karl är också en sån enorm tidsoptimist och tycker att vi har goooott om tid. Jomen tjena! Det är ju bara på helgerna man orkar hålla på och det är ju bara fyra helger kvar att fixa på. Och man kan ju räkna med att nästan en faller bort iom hippa/sexa. Blir gaaaaaaalen!!!

• SaMo

Tror att vi är tre på samma man! Gifter oss också den 18. Min blivande har pratat sen i höstas om att han ska börja träna för att komma i fracken. Han började för två veckor sedan och har sprungit tre gånger! Försökte säga lite fint att han kanske skulle ringa en skräddare och kolla hur lång tid som behövs för att fixa den, men det behövs INTE. Han kommer att komma i den. Jomen! Det går nog bra!

• Jobbet

Och min har precis satt igång renovering av köket. Just nu är ALLT borttaget. Bröllop i kombination med renovering är inget jag rekommenderar...

• 18 juni 2005

Känns skönt att jag inte är ensam om bröllopspaniken! Sent igår kväll fick jag i alla fall besked från en solist att hon kunde ställa upp. Himla skönt, nu ska sambon och jag bara försöka komma överens om några sånger hon ska sjunga:)

Jobbet: jag är själv i köksbranschen och vet vad en renovering av kök innebär. Fy, hur kunde han komma på en sån idé???

• Vickan7

Igår var vi hos prästen. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Vi fick en tidning innan med vigselakten och alternativ på hur prästen kunde säga, så vi hade valt hur vi ville ha det. Men när vi träffade prästen bestämde han allt, petade in en extra psalm och att helst både en man och kvinna skulle läsa texter och vilka texter de skulle läsa!

Ett av alternativen haan valde är jag inte så förtjust i, så jag funderar på om jag ska ringa och be att han ändrar sig. Dessutom kastade han om orningen på sånger och psalmer... Det verkar som att alla hans vigslar ska gå i samma mall, där fanns inte mycket utrymme att göra vigseln personlig.

(Vi gifter oss 4/6!)

• Jobbet

Vickan7: Jag tycker nog att du ska ringa och be att ta bort det där förslaget som du inte tycker känns så bra. Det är viktigt att det känns rätt för er!

Vi träffade oxså prästen igår och det gick ganska bra. Han var positiv till våra val av psalmer och låtar.

18 juni 2005: Lyckades i alla fall sätta stopp för renoveringen av badrummet (eller skjuta på det till i höst). Nu är det bara till att gilla läget!

• pooh

18 juni var det här!
    Det börjar dra ihop sig nu..!
    Tror vi har läget under kontroll, men det känns ändå som om det är hur många detaljer kvar som helst att fixa med som tex servetter, placeringskort, festprogram, inhandla dricka, bordsdekorationer, träffa våra toastmadames...
    Dessutom har jag två tentor innan sommaren- jättelätt att koncentrera sig på plugget nu !!

• Kina, brud 11/6

Uhhh, snart är det bara tre veckor kvar för mig! I natt drömde jag att min sambo var asfull och knappt kunde stå på benen i kyrkan - hemskt värre!!!

Jag bara måste komma iväg och köpa underkläder till mig samt skor + koftor till barnen...

• Ann-Sofi

Skönt att höra att det är många som har just festprogrammen kvar att göra. Det är något som jag av nån anledning förfasar mig över.

Igår fick jag iaf veta att Bengts sexa förmodligen kommer att vara 5 eller 6 juni. Hur ska jag kunna hålla det hemligt då???

Hade också en psycho-dröm härom natten.
    Brudbuketten levererades hem till oss två veckor innan bröllopet. De sa att den skulle hålla sig. Den var gigantisk, alltså inte som jag har tänkt mig.
    Väntar bara på värre drömmar som garanterat kommer att komma. Drömmer alltid mysko saker när jag är stressad/nervös.

Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 4)