• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Maya K

Jag står fortfarande och stampar på ett och samma ställe vad gäller festlokal kyrka och klänning.. kan inte bestämma mig om jag ska låta mi klänning sys eller om jag ska köpa en eller hyra... har hittat ett snyggt mönster som jag vill ha men men... har prel.bokat en festlokal men vet ännu inte om det blir den.. Står mellan valet och kvalet av att övertala min blivande till att vi ska gifta oss i Leksand... Har ju pluggat där och käns som en del av mitt hjärta blev kvar i den byggden... Hmmmm... Annars har jag färgtema, inbjudningskort osv.. klar planerat.. får snart ta och köpa kartong så att jag kan börja vika mina askar som jag ska ha istället för placeringskort... måste ju vika över 70 st.... oj oj oj

• lokatt

Maya:
    första tråden stängdes eftersom den var tre månader gammal.

annars vad gäller dina bekymmer så röstar jag helt klart på leksand (men så är man ju lokalpatriot också), fst det vet du ju redan. var hittade du mönstret? vad för sorts modell talar vi om? och hjälp! vika 70 askar? jaja, då vet du vad du vill planera in på din möhippa, förstår jag; färdigställa de 67 du har kvar...

• Maya K

anna lokatt:

Heheh.. ja leksand skulle vara sååååå vackert.. men vi får se.. kommer nog inte kunna övertala min m2b..

klänningen jag tnkt mig är två delad...

www.mccallpattern.com/item/M4709.htm&page=1

Det är den i svart och vitt längst till höger.. MEN.. jag ska ha det svarta i vitt och "korsningen" i beige.. Alltså hel vit överdel med beige snörning... Kjolen ska vara en anna som är vidare med släp!!! Vad tycks??

• Maya K

Eller... villl nu ha ert tycke... ska jag vika askar eller små present påsar??? påsarna är lättare att vika har jag för mig!!

• lokatt

Maya:
    klänningen är mysig, men jag tror den kräver något mer, ngt lite extra sas. känns så bara.
    och om jag var du skulle jag inte vika någondera. fast det är jag det! kolla vilket som är enklast, någon måste ju eta, och gör det. så skulle iaf jag göra.

• lokatt

idag är det bara 300 dagr kvar till vårt bröllop!

• Sunshine Girl

433 dagar kvar här

• brud0606

412dagar kvar här.. :)

• Sunshine Girl

Det är ju så vacker väder idag (i alla fall i stockholm) så vad gör jag?
    1, "skickar" iväg m2b på en tj.resa
    2, sätter mig framför PC'n och jobbar
    3, skolkar ofta med att surfa här
    4, har samtidigt på "hederliga" Familjen Macahan i bakgrunden
    5, sist men inte minst... ut på balkongen med jämna mellanrum och hoppas på att få lite färg i ansiktet
    Så.. vad gör ni inne en sån här strålande dag

• brud0606

Jag har iallafall städat idag men även tvättat så jag har sprungit ut och in där. Lite luft har jag allt fått.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2