• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • brud0606

JAg ska gifta mig juni 2006

• lokatt

Sunshine:
    jo, på ett plan så känns det som att nej, vi har en superläckerlokal och det blir en fest av ett slag vi aldrig haft förut och nog aldrig kommer ha igen. å andra sidan så vet jag ju att jag får tag i serveringspersonal genom att knäppa m fingrarna (typ, mamma har en arbetskamrat vars dotter m klassisar, från livsmedel, ställer upp) och de kan nog mutas till att fixa dukning, dekor & städ också. köksansvarig kan kanske gå lika lätt, har vänner med kontakter.
    det gäller då att vi får betala dem. så eg är det som skulle ta tid att ställa upp "så här vill vi ha det" och lämna över. sedan får jag/vi ju beställa mat & tårta på egen hand, men där vet jag redan vilka vi ringer.

men jag vet inte. 10.000 kronor är en hel del pengar... det är tex en bröllopsresa (eller stor del av en, iaf den vi vill ha) eller den där bredare sängen vi pratar om att skaffa...

ja ja, det går väl över. vi kan fundera på det ett par dagar, men iom att pengarna som bokningsavgiften ska betalas med kommer nästa måndag måste allt vara klart då. du lär säkert höra mig våndas fram tills dess...

• lokatt

brud0606:
    välkommen!
    / anna - 060211

• lokatt

Sunshine: de där 10.000 kronorna är räknade med avdrag för personalkostnader...

• brud0606

(anna lokalt)

tack så mycket.. hur långt har du kommit i planeringen??

• lokatt

brud0606:
    tillräckligt långt för att börja vela och tveka om allt är fel!
    nej, allvarligt, vi har hunnit rätt långt.
    * vi har bokat kyrka och festlokal (som jag nu velar om).
    * vi har inhandlat brudklänning (som jag också velar om) och frack till brudgummen; sett ut klädsel till näbb & tärna, samt bestämt vilka som ska vara näbb (vår son) och tärna (min närmaste väninna, pluttens gudmor). vi har också toastmaster (en frivillig! vän) och troligen även värdpar.
    * vi har preliminärbestämt menyn.
    * jag har bestämt utseende på brudbukett, corsage, näbb-blomma och tärnbukett; bestämt florist och fått preliminärt pris på dessa.
    * jag har till 95% bestämt var jag ska göra hår & smink.
    * jag har byggt och lagt upp en hemsida för bröllopet.
    * vi har bestämt vad för vigselringar vi ska ha, och fått ett bestämt pris på dessa.
    * vi har gjort upp gästlista, budget och sparplan.
    * vi har bestämt var vi ska tillbringa bröllopsnatten och köpt champagne till oss.
    * vi har bestämt oss för en fotograf, som vi bokar när min lön kommer.
    * vi har ett färgtema och en rådesign för alla pappersvaror.
    * vi har bestämt musiken till kyrkan; in- och utgångsmusik samt solosånger, samt har ett par alternativ till solister.
    * vi har bestämt hur vi vill göra med bröllopsresa och presenter.
    * och slutligen kommit överens om efternamnen - han byter till mitt.

• lokatt

hjälp, jag är en bridezilla!

• Sunshine Girl

hahahaha Anna det har vi vetat heeela tiden *Sunshine som inte alls är lika illa däran - jo men eller hur*

Ok då blir det ju genast ett annat läge.. För om ni har så "enkelt" att hitta och ordna den hjälpen som behövs *morrar avundsjukt* samt avdraget för personalkostnader.. då skulle jag nog lägga de pengarna på en mysig romantisk bröllopsresa istället.. Återigen JÄKLAR vad du kommit långt i din (er? ) planering!!!
    Välkommen brud0606!
    Hur långt har du kommit med planeringen?

• brud0606

[anna lokatt]

Du har hunnit med mycket med andra ord,fast det bara är april och du ska gifta dig i feb.

• lokatt

Sunshine:
    jo då, det är vår planering. på något vis. har jag inte berättat om älsklingens reaktion efter att vi pratat om tackkorten? vi kom nämligen överens om att iom att han hade så mkt idéer & åsikter så kunde han få göra dem. fem minuter efter att vi släckt lyset ynkar han "jag kan inte sova. jag bara tänker på tackkorten...!"
    sedan är det faktiskt en hel del kvar att göra - måste ju ha någon ursäkt att skolka från pluggandet även resten av året!

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2