Sunshine:
jo, på ett plan så känns det som att nej, vi har en superläckerlokal och det blir en fest av ett slag vi aldrig haft förut och nog aldrig kommer ha igen. å andra sidan så vet jag ju att jag får tag i serveringspersonal genom att knäppa m fingrarna (typ, mamma har en arbetskamrat vars dotter m klassisar, från livsmedel, ställer upp) och de kan nog mutas till att fixa dukning, dekor & städ också. köksansvarig kan kanske gå lika lätt, har vänner med kontakter.
det gäller då att vi får betala dem. så eg är det som skulle ta tid att ställa upp "så här vill vi ha det" och lämna över. sedan får jag/vi ju beställa mat & tårta på egen hand, men där vet jag redan vilka vi ringer.
men jag vet inte. 10.000 kronor är en hel del pengar... det är tex en bröllopsresa (eller stor del av en, iaf den vi vill ha) eller den där bredare sängen vi pratar om att skaffa...
ja ja, det går väl över. vi kan fundera på det ett par dagar, men iom att pengarna som bokningsavgiften ska betalas med kommer nästa måndag måste allt vara klart då. du lär säkert höra mig våndas fram tills dess...