• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Maya:
    kändes lite knäppt att ta det här i klänningsdiskussionen... så här har vi mitt svar.

nja... om det är kul att ha börjat jobba igen vet jag inte direkt. iom att jag läser, eller ja, försöker, men inte vill ta mer studielån så har jag ett deltidsarbete. som tidningsbud...
    nu har jag sagt till att jag iaf fram till sommaren kommer att vara föräldraledig på lördagarna, för pluttens skull mkt, vilket gör det uthärdligt. annars? iiiinte kul. det ger mig lite pengar och motion, vilket är positivt, men å andra sidan ringer min väckarklocka 02:25 på morgnarna... och då spelar det ingen roll huruvida det regnar, snöar eller är halv storm ute.

så, jag vet inte direkt om jag tycker att det är så skönt att ha börjat jobba igen, samtidigt som det är skönt att göra ngt annat än vara mamma. är jag begriplig?

och idag är det bara 302 dagar kvar till vårt bröllop!

• ängsklocka

Nämen...e den redan stäng...det närmar sig med stormsteg

• lokatt

ängsklocka:
    visst gör det!
    känns lite lagom pirrigt. samtidigt då som att det är lite drygt när en aktiv tråd stängs, så att man kanske måste växla emellan för att fatta. fast, nu har vi iaf inte 50 sidor att hålla ordning på!

• ängsklocka

Jo det förstås, tänkte ju inte så långt att man ibland måste växla trådar för att se tillbaka
    men,men...vad gör det när det närmar sig...
    Lite deppande det här med Lavnedar då hoppas det ordnar upp sig där, för jag hade ju betsämt mig för vilken klänning jag vill ha och hon kunde sy den...Nu kanske jag måste hitta nån annan. Kan ju iofs beställa från USA...*suck*...man får väl leva på hoppet..

• Sunshine Girl

Jippieee!
    En ny tråd - bra fixat Anna

Nu var det bra länge sen(känns det som i alla fall) sen jag "härjade" runt med bröllopsbestyr samt här inne på BT..

Hur går det för er? Själv så har jag fått upp ögonen för ett annat ställe för själva middagen och festen så nu är beslutsångesten ett faktum, alternativen är
    Taxinge - slott
    * fördelen är just att det är ett slott
    * nackdel - långt ut
    Lovik - konf hotell/festvåning
    * fördelen mer ingår i priset och närmare stan..
    * nackdel just att det är ett konf hotell..
    Hasselbacken
    * fördelar på Djurgården - så vackert och vilken saaaaal!!
    * nackdelar - just att det inte är ett slott..

Ett tag var vi inne på Grytsberg en omgjord bondgård en bit utanför men efter att vi varit där så insåg vi att det inte är vi..

Usch jag vet inte!!!!
    Vi ska till samtliga ställen och kika om ca 1 månad då m2b är hemma från sin tj.resa igen..
    Sen alla skrämmande inlägg ang Lavendar har inte gjort saken bättre - alla klänningar, min, tärnornas och mina näbbars klänningar hade jag tänkt beställa därifrån...

OJOJ.. "bara" 435 dagar kvar

• lokatt

Sunshine!
    började nästan bli orolig - saknade dig!

känner igen det där med att tveka om saker man eg trodde att man hade bestämt. vi har ju fått en rent underbar festlokal, som vi dessutom fått kontraktet på (ligger i min rygga). och vi skulle bara kolla av ett par saker, för att sedan skriva under och skicka in. så idag tittade min pappa igenom kontraktet, och då du... låt oss säga att poletten trillade ner vad festen kommer att kosta. först var han trött och räknade fel - rejält fel - men mamsen var självklart "smart" nog att rätta honom...
    han ifrågasatte att vi ska lägga så pass mycket på en bröllopsfest, vilket gjorde mig lite osäker. vår festbudget ligger nämligen i nuläget där jag i början trodde att hela alltet skulle landa.

så nu börjar min sambo prata om ifall vi kanske inte ska dubbelkolla det alternativet vi tänkte när vi inte trodde att vi skulle få den här lokalen och se hur mycket det skiljer... nackdelen då är att vi måste fixa allt själva - det slipper vi på det här stället. samtidigt misstänker jag att det kan skilja 10.000 kronor, minst.
    *ångest*beslutsvånda*

• lokatt

jo:
    när jag skrev "fixa allt" så menar jag att vi själva måste fixa fram personal, beställa catering, ordna med dukning, dekoration & städning, samt skaffa en köksansvarig. det ingår i den här lokalen vi är inbokade på nu...
    *virrig*

idag är det bara 301 dagar kvar till vårt bröllop!

• lokatt

Sunshine:
    nu är inte jag så haj på sthlmsgeo, men förutsatt att hasselbacken ligger bra till för er kyrka (eller den av de två ni till slut väljer) så tycker jag att det låter bäst.

• Sunshine Girl

Heeej

Vad trevligt att vara saknad

Jag läste i tidigare inlägg om hur lycklig du var ang lokalen med att det först var upptaget på ert datum men sen så gick det bra ändå eftersom de andra flyttade sin fest osv..
    Så klart att 10.000 är mkt pengar men vill ni båda verkligen "slita" med att fixa allt själva?
    För om det är så att priset nu ligger på vad du räknade på från början så kanske det inte trots allt är så "farligt" eller menar du att det kommer att tillkomma mer utgifter utöver de som ni har räknat på?
    Jag förstår din beslutsångest - verkligen
    Dubbellkolla kan man ju alltid göra men samtidigt.. Om det är 10.000 som skiljer från att ni sliter som vi-vet-inte-vad och handlar, fixar, tilllagar, dukar, städar osv osv osv... då kan det ju faktiskt vara värt att betala de 10.000 för att slippa allt sånt på DEN speciella dagen.. Ni båda lär nog vara stressade ändå så det räcker och blir över

• Sunshine Girl

Anna,

Läste nu precis dina andra inlägg... hos mig så skulle jag inte tveka en sekund ( jo kanske 1 då ;) ) till att gå vidare med lokalen som ni redan har bokat! För mig låter det som att ni skulle tjäna på att ha festen där!!
    Sen vad gäller Hasselbacken jaaaa.... det är ju såååå fiiiiiint *hoppar och studsar*
    Sen vad gäller kyrkorna så ligger båda två på söder så då.. kan man ju ta en båt till Hasselbacken istället för en buss (om vädret tillåter) vilket jag tycker är såååå mycket trevligare ÅH NEJ!! Nu drömmer jag mig bort igen........

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2