• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • Mrs W 2b

Jag haller oxa med!

Sag en fin langarmad pa Garamajs hemsida, Anastasia. Vill nog ha en lite mer uringad klanning an sa, men stilen kanns helt ratt, sa det kanske blir den...

• Jema

blivande fru strömqvist
    Vi valde vintern eftersom jag alltid har älskat allt som har med vintern att göra och att det känns lite "annorlunda" än at ha det på våren/sommaren.
    Sedan så blev vi tillsammans den 4/2-2000, den 4/2-2001 förlovade vi oss och så kommer vi att gifta oss den 4/2-2006.

Jema

• agnelia

Nästan som vi då, Jema!?!

Vi fann varandra 5/2 2001
    vi förlovade oss 5/2 2002
    och vi gifter oss 5/2 2006.

• blivande fru strömqvist

Jag och min pojkvän förlovade oss oxå i februari... 2003...

Och som ni tjejer redan sagt: LÄNGE LEVE VINTER BRÖLLOP O LÅNGÄRMAT.... hihi... :)

• feb.brud

Jag kommer inte att ha långärmad klänning. Om jag ska vara ärlig så har det inte ens slagit mig att man kan ha det. snacka om att leva i en bubbla

Vill gärna se era klänningar om ni har bilder. Ska försöka hitta bild på min så ni oxå får se den.
    LÄNGE LEVE VINTER BRÖLLOP!!!

• lokatt

feb.brud:
    kan det vara så att det itne slagit dig eftersom 95% av alla klänningar som visas är antingen axelbandslösa eller ärmlösa?
    personligen tycker jag det är jättejobbigt att leta, iom detta, och blir alltid irriterad på bröllopstidningarna som "aldrig" visar några snygga klänningar med ÄRMAR! *överväger bojkott*

• Is-prinsessan

Hej tjejer!
    Härligt att se hur ni planerar!!

Jag har varit o provat lite fler klänningar och nu får jag säga att jag är förvirrad..... Vill ha en överdel från en tillverkare, och kjolen från en annan. Men jag vet inte om det går. Svårast blir nog överdelen..... Ska fatta mod och ringa någon dag och kolla. Ska bara samla ihop bra argument först
    Till Aprilia:
    Visst är klänningen underbar!!! Jag är helt såld på den, men som jag skrev över, är lite osäker på kjolen. Inte för att den är hur vacker som helst, utan för att det kanske egentligen är mer praktiskt med en kjol utan släp när det är vinterbröllop?
    Jaja, jag ska kolla upp möjligheten i alla fall.
    Jag har varit i Vara och provat den, och hon tog 6400:- för den. Det är ju lite pengar, men det finns många klänningar som är dyrare också! Hoppas du hittar tillbaka hit!

På tal om klänningar. Såg många inlägg om "höstens kollektion". Det är väl säkert olika överallt, men jag frågade på ett ställe som säljer Nixa klänningar, och dom sa att dom inte tog hem fler klänningar förrän i november december någon gång. Vet inte hur det är med er tjejer, om ni har is i magen och kan vänta, eller hur det känns? Kolla i alla fall upp innan ni väntar

• Brunkullan

Hej på er!

Jag ska också gifta mig i februari!

Jema och Agnelia:

Jag och min blivande man träffades också den 4 februari, men år 1995! Vi ska också gifta oss den 4/2 2006!! Vad roligt att vi är tre stycken som ska gifta oss samma datum, vi kommer att ha mycket att diskutera!!

Jag håller med i klänningdiskussionen, det är svårt att hitta snygga långärmade klänningar. Jag vill också ha en långärmad, men man kanske får ha is i magen, som is-prinsessan skrev!?

• Brunkullan

Ops, såg att Agnelia ska gifta sig den 5/2........ Så ni gifter er på en söndag?

Svar på tråden Februaritråd!!!