• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • Jema

Ska alla ha klänning på sig?

Jag står nämligen i valet och kvalet om jag ska ha en vit kavaj med pälsklädda ärmar och krage, tillhörnade vita byxor och ett fint "linne" under typ överdelen till en brudklänning från Nixa. Eller om jag ska ha en brudklänning?!

Jema

• lokatt

jema:
    iaf jag vill ha klänning - men å andra sidan gillar jag klänningar! sedan har jag redan köpt en så...

• Jema

anna lokatt
    Jag gillar också klänning och har alltid "drömt" om det. Men på sista tiden funderar jag mer och mer över det andra alternativet.

Tror det beror på att vi ska ha ett litet bröllop ca 20-25 gäster och kanske vigas på ett annat ställe än just kyrkan. (Men än är inget bestämt, så tyck inte det är konstigt att jag säger "olika" hela tiden).

Jema

• Is-prinsessan

Jo, klänning blir det allt. Men jag är också en sån där klänning och kjol-älskare.

Jag funderar också över skor. Ska man ha 2 "uppsättningar"? Ett par varma uteskor, och ett par nättare att ha inomhus?

Och ytterkläder?? Ojoj oj......

• agnelia

Klänning här med!

Jag ska ha två par skor. Ett par för utomhusbruk och ett par för inomhus.
    Det för utomhus lär bli mycket enklare att finna... *suck*

• agnelia

Ska sy upp en cape (utan luva) som jag ska ha som ytterplagg. Dock inte en jättejättevarm sådan, mer dekorativ och lite skyddande mot vinterkölden... *skratt* Det kanske är 8 plus och snöslask? Vem vet... Men hoppas givetvis på några minus och massor av gnistrande nyfallen snö!!

• lokatt

jema:
    ok. vi ska ha ett lite större, med runt 80 gäster - plus en del "bara kyrkan-gäster"...
    dessutom: även min sambo har handlat kläder. utförsäljning lyckades med vad inte jag gjorde - han ska ha frack! kan se lite "fel" ut m byxor då, kanske...

• agnelia

Heeej Fox!!!

Ja, jag kan ju inte prata med mig själv i de nio månader som är kvar!
    Ni andra hur ju redan blivit fruar!

KRAM!!!

• Jema

anna lokatt
    Ja, ska ha ha frack så kanske det kan se lite "fel" ut.
    Själv funderar vi på om han ska ha en nyköpt svart kostym med väst. För då passar ju det att ha byxor.

Jema

Svar på tråden Februaritråd!!!