• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • Is-prinsessan

God morgon!

agnelia:
    Jag ska också sy upp ett slags ytterplagg. Någon slags cape tror jag. Har hittat en bild som jag sparat ner hemma, men jag kan inte hitta länken så att jag kan visa. Nu ska jag bara hitta ett sånt mönster och någon som är villig att sy...

Vad ska du ha för ytterskor? Är det stövletter, kängor eller vad? Jag har lite svårt att komma på vad jag ska ha. Måste väl antagligen ha samma klackhöjd på både inne och ute skorna så att klänningen får rätt längd

• Is-prinsessan

Har ni förresten börjat tänka på sådana saker som musik i kyrkan??

Det enda vi kommit fram till är att vi skulle vilja ha Come what may ifrån filmen Moulin Rouge, och sen skulle vi också gärna vilja ha något "glatt" men kärleksfullt.

• Is-prinsessan

Vad har hänt tjejer? Har ni somnat?

• agnelia

Nix, inte somnat. Bara jobbat mycket!

Vi har ett litet stycke instrumental musik (1 piano + 1 cello) av Chaplin, som vi ska ha som ingångsmusik. Utgångsmusik har vi inte bestämt än. Kanske nåt av Chaplin då också.
    Sånger; Bröllopsklockor och Ros.
    En dikt Karin Boye och ...den andra dikten kommer jag inte på nu.

• agnelia

Uteskor blir nog nån sorts kängor med lite klack eller ...? Får se vad jag hittar helt enkelt! Stövletter är helt uteslutet, de passar inte mina fötter.

• Is-prinsessan

Har varit ute och letat skor idag faktiskt! Tänkte lite små-smart att nu är det ju studenttider och det finns säkert mängder med vita skor ute! Och mycket riktigt!! Wedins hade många fina. Både låga och med klack, med eller utan strass. Dock var dom flesta med öppen tå, eller med öppen häl. Tror ni det blir kallt? Man har ju ändå tänkt att ha dom inomhus.......

• lokatt

tror inte det blir något problem m öppen tå - lite luftning bara.
    däremot, kolla sulan! hittade också ett par, helt perfekta tänkte jag, på just wedins. visade sig ha rågummisula = går inte att dansa i... dubbelkolla alltså innan köp.

• Is-prinsessan

Tack för tipset!!! Hade jag aldrig tänkt på!!

Av ren nyfikenhet, vilka skor vad du tittade på?

• lokatt

Is-prinsessan:
    tänkte inte jag heller på. var min mamma som tittade och konstaterade. tur att jag bad om hennes åsikt innan jag shoppade...
    vilka? ehm, ja du. sandalett-typ, nästan ingen klack, vita, med hälrem, kostar 399 kr. ringer ngn klocka? (kollade på deras hemsida innan, men där hittade jag den inte)

• Is-prinsessan

Nä, inga klockor nä. Dom här hade aningens klack (silverfärgad om jag inte minns helt fel....) Och så var det strass på!! (Älskar strass och saker som glittrar )Det fanns 2 olika sorter, ett med ett hjärta på som jag tyckte var fint och passande, och det andra paret var en rem i strass. Öh? Någon förstår?? :-P

Svar på tråden Februaritråd!!!