• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • agnelia

Vi gifter oss den 5 februari, på vår femårsdag!
    (Förlovade oss på vår ettårsdag.)
    Har alltid velat ha ett vinterbröllop också, så mysigt!!!

Började planera i slutet av mars förra året då vi bestämde datum.

BT har varit till stor hjälp vid planeringen! Många som är villiga att svara på undringar och ge tips, nyttiga länkar m.m. Hittade t ex frockcoat för halva priset i grannstaden! Det hade jag inte gjort utan BT. Fast å andra sidan är BT väääldigt beroendeframkallande..

• agnelia

Vad kul feb-06, dagen innan oss!
    Är det nåt speciellt datum för er eller valde ni det för att det passade er bra? *nyfiken*

• agnelia

Is-prinsessan,
    Kul med fler vinterbrudar! Vare sig det är i februari eller december! Åja, Januari och november är också välkomna!

Den 3 december, vad är det för veckodag?

Har du fastnat för en speciell stil/typ av klänningar?

• agnelia

Tja, kanske ska berätta lite om hur långt vi har kommit...

*Klänningen är inköpt och hänger hemma. Det ska senare sys till trumpetärmar i tre lager chiffong, har tyg och mönster redan.
    Ska också sy en cape som jag ska ha som ytterplagg. Samma där, tyg och mönster finns redan.

*Ringarna är färdigdesignade och uthämtade.

*Vi har bokat en mysig bygdegård för vigsel på övervåningen och fest/middag i stora salen på nedre våningen.

*Har bokat hotellsvit. En charmig liten vindsvåning med snedtak och öppen spis! Perfekt i februarinatten!

*Cake topper är inhandlad. Miranda-nallarna, så söta och speciella för oss.

*Tärna är utsedd och mycket stolt! Min 13 år gamla systerdotter. Hon ser verkligen fram emot det här. Hon var med till stan förra lördagen och fick välja tyg till sin klänning.

*Prototypen till inbjudningarna, placeringskorten m.m. är klara.

*Slöjan som jag beställde har kommit hem och hänger i garderoben.

*Gästlistan är i princip färdig.

*Har bestämt två sånger och en/två dikter till vigselceremonin. Ingångsmusik är klar men inte utgångsmusik.

* Har sett ut vart M2B ska hyra sin frock coat och vilken. Ska boka den innan sommaren.

* Har till 90% bestämt vilken frisör.

* Bestämt brudbukett, tagit prisuppgifter från 6 florister och bestämt mig för en av dem.

* Hittat underkläder, om jag inte ändrar mig... Strumpeband är också inköpt. Brudvväska också! Kunde inte låta bli..

* Har köpt lite småprylar till dekoration, så som ljusstakar och vaser m.m.

* Fått lista på vigselförättare...

+ en del annat son jag för tillfället har glömt/förträngt... (t ex budgeten... )

Skorna är det värsta bekymret för mig! Har svårt att hitta skor även i vanliga fall...

• agnelia

Oooops! Det blev långt!

Hur är det med er andra? Vad är aktuellt i er planering just nu?

• Is-prinsessan

Oj agnelia! Du har verkligen kommit långt!!
    3 december är en lördag (lördagen innan 2:a advent). Försöker för stunden bygga en hemsida kring det hela också, men det är inte helt lätt, men vansinnigt roligt!!

Klänningen ja.........
    Du hittar den på denna sidan
    www.margaretlee.co.uk/mlee.html
    Det är nummer 9352 som finns på sidan 5. Den finns att få en mängd färger, men jag väljer mellan den här eller en med nougatfärgade ränder istället för röda. Någon som har en röst att lägga på den ena eller andra?

• agnelia

WOW!! Den var snygg!!!

Själv röstar jag på den vinröda! Det är så vackert och klassiskt med den färgen på detaljerna, också när man såg klänningen bakifrån, bandet i ryggen var så snyggt!

• Is-prinsessan

Tack!!! Jag är enormt förtjust i den! Hade tittat ut den vinröda i förväg, men dom hade bara den inne i nougat, så då blev jag osäker....

Tror att jag kommer välja den röda, men jag är inte riktigt beredd på att välja bort den nougatfärgade än...

Tror du att man skulle ångra att man inte var en helvit brud?

• agnelia

Nej, det tror jag inte... Det är ju bara detaljerna som är färgade.

Kanske tvärtom man ångrar sig efteråt att man inte "tog ut svängarna" och vågade lite mer?
    Men man kan ju alltid förnya löftena på nån bröllopsdag i framtiden.

• Is-prinsessan

Haha, så sant!

Som sagt, tror nog jag kommer välja den röda (det blir extra läckert i vintertid), men jag är inte mogen för att välja bort den andra än.

Har du funderat något på bordsdekorationer än?

Svar på tråden Februaritråd!!!