• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • blivande fru strömqvist

Hej på er alla februaribrudar!!:)

Kul att jag äntligen har hittat en tråd som passar så bra som denna gör.
    Får lite panik när jag hör hur långt en del av er har kommit... Jag ska gifta mig den 4 feb och har bara bokat festlokalen, måste nog ta tag i kyrkan nu.

Är väldigt sugen på att åka och kolla på brudklänningar nu men mina systrar tycker att jag ska vänta tills höstens nyheter kommer... Vad tycker ni? Har ni kollat ut era klänningar?
    Ha det bäst alla brudar;)

• Jema

blivande fru strömqvist
    Vi har samma datum!

Jag ska vänta att bestämma mig och köpa kläderna tills hösten kommer. Är rädd för att gå ner elelr upp för mycket i vikt + att jag kanske tröttnar eller ändrar mitt klädval.

Jema

• feb.brud

blivande fru strömqvist:
    Även om vi ska gifta oss i slutet av feb. har jag redan kollat på en del klänningar. Jag tror att jag vet vilken jag vill ha oxå Men jag började titta tidigt för att få en idé på vad som finns där ute. Tänk på att man inte passar i alla klänningar man tycker är fina! Sen måste man tänka på att om man ska köpa så är det 12 veckors väntetid.
    Men självklart kan man vänta till höstnyheterna kommit!

• Mrs W 2b

Hej alla februaribrudar! Oj vad langt de flesta har kommit i planeringen...

Vi gifter oss den 11 februari och har inte ens bestamt festlokal annu, men vi har prelbokat tva stycken, och jag ska aka hem till Stockholm om ett par veckor for att bestamma mig.

Har nagon ett tips pa en enkel men elegant langarmad brudklanning, det kommer ju - forhoppningsvis - att vara sno och kallt da? Jag hittar bara bilder pa axelbandslosa/smala axelband alternativ, och det ar jag alldeles for frusen for.

• lokatt

Mrs W 2b:
    kolla in Nixa-klänningarna, där finns flera klännningar m långa ärmar - även tvådelat. har även sett någon på Bonny Bridals, fast inte lika många.
    vi är lika vi, , ärmar ska det vara & 11 februari är dagen...

• agnelia

Hej tjejer!

Här har inte hänt mycket sen jag skrev sist.

Ska börja fundera lite på utgångsmusik... Svårt att få det att passa ihop.

Skor har jag inte knappt kikat på! Dagens skomode och min fötter går inte ihop!!

Har tänkt kika in och se hur vår lilla hotellsvit ser ut men även det har blivit uppskjutet. Får ta mig i kragen snart!! *s*

Jema:
    Nu när du säger det så e det nog bäst att vänta ett tag som sagt man kanske ändrar sig och hittar något annat man vill ha.

Ganska många kläder är ju uthyrda nu också om man ska hyra...

Kul att vi har samma datum :)
    Hur kommer det sig att du valde att gifta dig på vintern? Själv ville jag ha ett lite annorlunda bröllop...

Mrs W 2b och anna lokatt:
    Ska nog också ha lång arm på min klänning :)

Blivande fru Strömqvist...

feb.brud...
    Kul att du vet hur din klänning ska se ut... ;) allt jag vet än är att jag vill ha en stor kjol och nog troligtvis lång armad... Funderar på sådan arm tjejerna i sagan om ringen har på sina klänningar om du förstår vad jag menar.

Blivande fru strömqvist.

• agnelia

*håller med*

Länge leve långärmat (och vinterbröllop)!

Svar på tråden Februaritråd!!!