• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • blivande fru strömqvist

anna lokatt:
    Det är två av mina systrar och deras män som ska vara värdpar. Det där med barnvakt var inte så dumt hade inte tänkt på det... Men det måste de ju ha om de ska kunna åka iväg.

Jema:
    Jag tror att min blivande börjar bli lite trött på mig också när jag drar honom fram och tillbaka till datorn o frågar " vad tycker du om den här då?" Men lite får de ju tåla eller hur:)

Is-prinsessan:
    Tycker att min planering står lite still nu.. det är jätte mycket som jag borde göra ex. boka kyrka men jag tycker att allt är lite segt just nu. Blir nog snart bättre... 8)

• Is-prinsessan

blivande fru strömqvist:
    Jag har varit värd på 3 bröllop, på det första fick vi en flygtur över den lokala byn här.
    Andra gången fick vi egentligen ingenting (förutom stående applåder och massor av tack från brudparet och föräldrar, samt att vi fick ta med lite "rester" hem av maten och tårtan).
    Tredje gången fick vi 2 fina ljusstakar och en fantastisk tack-middag.

Där har du lite förslag vad man kan ge. Men hade jag fått en SPA-upplevelse hade det helt klart smällt högst!
    Men alla dom andra "tacken" har också varit kanon!

Tycker för övrigt att du får ångra dig hur många gånger du vill! För jag är likadan!

• Jema

Is-prinsessan
    Ja, det är en djungel där ute i klänningsträsket.

anna lokatt
    Hihihi! Vilken tur att BT finns då dom = blivande männen "tröttnar" på alla ens funderingar.

blivande fru strömqvist
    Ja, verkligen! Det är ju deras bröllop också. *fniss*

Jema

• lokatt

Jema:
    mhm. finns ju gränser för hur mkt man kan prata av sig på brudtärnan... min mamma är liksom inte heller ngt alternativ, ofta, iom att hon har en tendens att tro att om jag säger "gud vad läckert, så skulle man ha det" eller "vi funderar på...", typ, då har vi BESTÄMT det eller det. vilket kan leda till rätt mkt trassel.
    men min sambo står faktiskt ut med att släpas till datorn ett par ggr/dag för att svara på om en klänning är läcker eller inte (och jag har redan köpt en klänning! - jag vet, knäpp) eller om en design för inbjudningskort är snygg... *suck* tur att de är rätt tåliga, de små liven!

• Brunkullan

Hej på er!!

Nästa vecka ska jag och en kompis gå på klänningsjakt!! Hon har bra klädsmak, så hon ska få följa med mig och ge mig goda råd! Min M2b ska däremot inte få se min klänning förrän på bröllopsdagen - spännande va!? Är lite gammeldags där.........

anna lokatt:

har du arbetat fram hemsidan i Frontpage??

• lokatt

Brunkullan:
    nix. jag har "knackat kod", dvs skrivit sidan i xhtml och till det en stilmall i css. vilket då kanske inte säger dig så mkt, men det är 2 olika dataspråk för att skapa hemsidor. frontpage har jag aldrig ens testat...

• blivande fru strömqvist

Tack för alla bra tips om vad man kan ge till värdparen!! :)

Brunkullan: Jag ska inte heller visa min klänning för min M2b...eller jag har tänkt att inte visa i alla fall men jag är såå dålig på att inte berätta saker för honom, jag kommer ju att spricka innan bröllopsdagen... hihi.

Har ni tjejer funderat på var ni ska spendera kvällen o natten innan bröllopsdagen. Jag vill ju inte sova hemma hos min blivande. Hos föräldrarna kanske... hmmm.

• Is-prinsessan

Brunkullan:
    Jag blev faktiskt jätteförvånad över min m2B. Han VILL inte se klänningen! Jag har nämligen lite trassel att få med mig någon att titta på klänning en gång och då frågade jag om inte han kunde tänka sig att följa med. Efter mycket om och men erkände han att han faktiskt inte vill se klänningen på mig innan det är dags. Jag får gärna visa på bild, men han vill inte se den på mig förrän den dagen!! Sicken sötnos va? *kär*

anna lokatt:

Tror vi har pratat om hemsidor i andra trådar va? Jag försöker själv pyssla ihop en i Frontpage. Just nu står arbetet rätt stilla, men det kommer nog igång igen när det mulnar på ute. Det är första hemsidan jag gör, så jag tar gärna emot tips om du eller någon annan tycker att något ser knepigt ut, eller att det där kan man göra smartare. Just nu försöker jag klura ut hur css funkar, det är rätt klurigt tycker jag allt. Så om du har några tips så mottar jag gärna dom tacksamt!

För övrigt anna lokatt så är min mor likadan, men framför allt går hon på vad min m2b säger. Säger han att han skulle tycka att det var fräckt med trumpet på vigseln lägger hon ner hela sina själ i att fixa det, trots att vi inte tagit beslut om att ha det så. Det är jättesvårt, för jag vet ju att hon bara vill gott! Känner mig otacksam på något sätt.

• lokatt

Is-prinsessan:
    jo, det har vi nog. tycker mig minnas ngt dyl, vagt så där. (lååångt inne i bröllopsdimman) har inte kvar ngn adress till din sida, men om jag får en sådan så kommer jag gärna med lite konstruktiva (hoppas vi) kommentarer. med förbehåll då för att jag inte kan frontpage.
    vad gäller css, och hemsidor över huvud taget, kan jag varmt rekommendera w3c.org och deras w3cschools. det är en av mina viktigaste nätplatser - konkurrerar starkt m bt!

• lokatt

och Is-prinsessan:
    visst är det jobbigt när det blir fel för att någon bara vill väl! kan bli lite nervös på det, titt som tätt, men sedan slår det en vad man eg håller på med... reta upp sig på bästa barnvakten! (typ) läste råden ngnstans här att 1/ inte säga så mkt innan man är klar och 2/ att bemöta oönskade förslag med ngt i stil m "jaha, det tycker du? hm. det måste vi fundera på" och sedan köra sitt eget race ändå.

Svar på tråden Februaritråd!!!