• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • Is-prinsessan

anna lokatt
    Ingen fara. Jag skickar länken igen hem.passagen.se/emiliajohnsson/
    Mitt problem just nu är att det blir så fult teckensnitt på texten tycker jag. På min dator hemma har jag Copperplate Gothic, men har förstått att det måste vara installerat för att man ska se det i det teckensnittet. Har du något tips hur man ska få ett "mindre fult" teckensnitt?

Jag ska försöka tänka på dom där tipsen angående mamma i framtiden. Men ibland är det svårt att inte ryta till. Men jag vet hur det blir om man gör det. "Här försöker man hjälpa till, och vad får man för det? Jag ska minsann inte lägga mig i mer, nu får dom sköta det här själva!" Det där säger hon ju naturligtvis inte till mig, utan till min syster.... Jaja, hon vill ju bara väl. Och jag vet att hon alltid ställer upp i vått och torrt! Man får väl dras med dom dåliga sidorna också

• lokatt

Is-prinsessan: det jag märker på en gång är att era namn finns i två olika typsnitt, ett snirkligt på första sidan samt "detaljer" och ett annat, rakt & vanligt på övriga sidor. för helhetsintryckets skull behöver du ändra det så att det är samma på alla. copperplate gothic verkar inte vara ngt av de vanligare typsnitten - jag har det inte, och har mig veterligen aldrig snubblat över det.
    om du vill ha ett speciellt typsnitt till just en rubrik, som tex era namn, är nog säkraste sättet att göra rubriken som en bild. dvs du gör en textskylt i photoshop (eller liknande program) och sparara för webben. om du kollar under "övriga personer", web.comhem.se/~u23706461/andra.html, på vår sida så ser du sådana skyltar ligga ute just nu. tänk bara på att ha genomskinlig bakgrund - det blir enklast så.
    i övrigt rekommenderar jag att lista ett antal typsnitt, minst tre, varav iaf ett ganska vanligt. skriv dem i preferensordning. på så vis brukar man iaf kunna få in något av sina alternativ.

tittar lite noggrannare vid bättre tillfälle - ska fortsätta städa ur skrivbordet nu.

• blivande fru strömqvist

Ser att det är en väldig massa prat om hemsidor just nu.
    Tycker att ni alla är duktiga som orkar hålla på med det.
    Själv tycker jag att det verkar väldigt knepigt...;)

• Jema

Måste bara berätta att jag är gravid!
    Fick reda på det nu ikväll.
    Det blir kanske inget bröllop i februari då?!
    Men som sagt MYCKET kan ju hända och det är forfarande tidigt i graviditeten.

Jema

• agnelia

GRATTIS JEMA!!!!!

Vad kul för er! Hoppas att allt går väl!!

Visst kan det bli bröllop ändå, finns så fina brudklänningar för gravida! Kolla t ex Mipaforms Elwing. mipaform.se/default2.asp

KRAM!
    /agnelia

• Is-prinsessan

OJ Jema!!!

Oj oj oj! Vad skoj!!! Grattis!! Åh vad roligt!! Nu måste jag räkna....... i februari i 8:de månaden va?
    Varför inte inte ett december bröllop?

Lycka till!!

• Is-prinsessan

anna lokatt

Tack för tipsen! Jag hann inte pyssla något med sidan igår, och hinner antagligen inte ikväll heller. Men jag säger till när jag gjort förändringar. Och kommer du på mer idéer mottar jag dom evigt tacksamt!

• lokatt

blivande fru strömkvist:
    vad man tycker är knepigt är ju väldigt individuellt, eller hur? själv får jag huvudvärk av alla dessa duktiga människor som pratar om att de syr det ena eller andra - korsetter, brudklänningar et c. jag flipar ur redan innan maskinen är färdigträdd - vet inte riktigt hur man gör ens det! men hemsidor, det fattar jag.

• lokatt

Jema:
    jättegrattis! och hoppas att allt går bra nu... höggravida brudar kan vara såååå vackert, men jag förstår om du är lite tveksam. det är jobbigt att orka med mot slutet - själv satt jag mest & läste, blev servad m thé & fick fotmassage.... *gud så skönt det var*
    men om du har allt klart i god tid & bra backning så borde det väl gå. sen beror det ju helt på hur det känns för dig/er också.

än en gång: grattis, och lycka till!!!

• lokatt

Is-prinsessan:
    kollar vidare vid tillfälle.

Svar på tråden Februaritråd!!!