• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • blivande fru strömqvist

Jema: Vad hade du tänkt o ha om du inte skulle ha kläning?

• Jema

blivande fru strömqvist
    Jag funderade på en vit skräddarsydd "kostym" med pälskanter längst ut på ärmarna och även på kragen + ett snyggt "linne" under, typ en överdel till en brudklänning.
    Lite svårt att beskriva bara.

Jema

• blivande fru strömqvist

Jema:
    Vad coolt!! Kul att du vågar prova på något annat än det vanliga tycker jag.
    Blir säkert jätte bra om du bestämmer dig för att ha detta tror jag!! ;)

• Jema

blivande fru strömqvist
    Men just nu står klänning överst på listan. Men jag får se.
    Deb blivande maken tycker att jag ändrar mig för ofta. Det märker jag på honom då jag nämner mitt klädval och ser hans ansiktsuttryck.

Jema

• Buff

Efter att ha kikat på alla klänningsförslag i den här tråden känns ett vinterbröllop väldigt lockande... men vi får nog vela fram och tillbaka ett tag till innan vi sätter datum

• Is-prinsessan

Jema:

Visst är det svårt med kläderna?!! Jag har också lite lätt ångest. Visserligen väljer jag inte ur ett så "brett spektra" som mellan byxor eller kjol, men vilken klänning? Vilken bredd på kjolen?? Vilken färg på livet? O s v. Hu.... måste nog bestämma mig ganska snart också är jag rädd....

Alla ni andra, hur går det för eran planering? Jag är lite frånvarande ibland känner jag. Det är så mycket som snurrar runt omkring mig. Föräldrar som fyller 50 o s v.

• Miranda

agnelia

Kunde väl ana att jag skulle hitta dig i en februaritråd Kul att det är ett gäng även i år som satsar på februari!

Ville bara säga hej och önska dig och din m2b en riktigt skön sommar! Själv jobbar jag tre veckor till innan semestern, men det får gå.

Hoppas att det går bra med dina/era förberedelser (när jag kikar lite snabbt i tråden, så verkar det så!)

Kram,

Miranda

• lokatt

Brunkullan & Jema:
    tackar. inte helt klar än, plus att jag fortfarande håller på att lära mig (en livslång process, liksom) men jag är hyfsat nöjd. (låååångt ifrån mina första försök kan jag tillägga)

Jema:
    idéen om en vintrig kostym låter hur läcker som helst! fast, måste erkänna att då ser jag framför mig en utomhusvigsel, med ett altare byggt av snöblock & is, lyktor i snö & is som kantar gången, och eldkorgar & marschaller... hm. kanske ska tänka om vår vigsel?...
    men ändra dig hur ofta du vill! det är ju en av fördelarna med att vara ute i god tid - man hinner prova massor av idéer och sedan förkasta de som inte känns bra. och om fästmannen tröttnar, tja, det är väl en av sakerna vi har bt till. eller?

• agnelia

Hej Miranda!!!
    Kul att "se" dig igen!

I stort sett allt flyter på bra.
    Hör av mig till dig senare.

KRAM!!

• lokatt

blivande fru strömqvist :
    beror lite på vilken relation ni har till värdparet, och vilka de är. vi ska (nog) ha mina föräldrar och kommer troligen att ge dem ett sorts fotocollage - en "special"ram vår fotograf saluför, med en 30 * 30 och 5 st 12 * 12 bilder. det blir något de inte riktigt skulle tänka på själva men ändå skulle uppskatta.
    men: om jag var på mottagarsidan så skulle jag uppskatta ett spapresentkort jättemycket! (gärna kombinerat med ett erbjudande om barnvakt, i fall behovet föreligger)

Svar på tråden Februaritråd!!!