• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • lokatt

Jema:
    vill du höra ett skräckexempel på planerat mycket? här är min/vår lista...

* bokat kyrka och festlokal, samt rekat kyrkan för dekorationsmöjligheter.
    * köpt min klänning och frack till brudgummen; sett ut klädsel till näbb & tärna, samt bestämt vilka som ska vara näbb (vår son) och tärna (min närmaste väninna, pluttens gudmor). vi har också toastmaster (en frivillig! vän) och troligen även värdpar.
    * preliminärbestämt menyn, men kan ev byta huvudrätt - beror på hur stor prisskillnad det blir.
    * bestämt florist, bestämt utseende på brudbukett, corsage, näbb-blomma och tärnbukett och fått preliminärt pris på dessa.
    * bestämt var "putsning" (av alla inblandade) ska ske.
    * prel.bokat massage
    * byggt och lagt upp en hemsida för bröllopet.
    * bestämt vigselringar, och fått ett bestämt pris på dessa.
    * gjort upp gästlista, budget och sparplan.
    * bokat hotell till bröllopsnatten (minisvit) och köpt champagne till oss.
    * bokat studiofotograf.
    * bokat vigselfotograf - för hela dagen.
    * bestämt färgtema, och skissat upp en rådesign för alla pappersvaror.
    * bestämt musiken till kyrkan; in- och utgångsmusik samt solosånger, samt ett par alternativ till solister.
    * bestämt hur vi vill göra med presenter - bidrag till bröllopsresa.
    * bestämt om bröllopsresan (det blir två).
    * skrivit gästlista - kan ändras max 5% åt något håll.
    * gjort en preliminär bordplacering (som nog är så perfekt den kan bli) baserad på att alla kommer.
    * slutligen kommit överens om efternamnen - han byter till mitt.

sedan finns ett par akutplaner upplagda - ifall att.
    (och jag har säkert glömt något)

• Brunkullan

Varför är det ingen som säger nåt om min ev. brudklänning..........???

Tycker ni att den är ful så måste ni säga det NU, för efter att jag har bestämt mig är det för sent!!!!

I och för sig så är ju smaken som baken, men ändå.......

• agnelia

Brunkullan,
    har nyss kikat!. Den var jättefin, helt i min smak!

Har tyvärr ingen bild på min klänning men den är lite åt samma stil. Empirskuren, trumpetärmar i chiffong, inte alltför vid kjol, inget släp.

• blivande fru strömqvist

brunkullan:
    Jag har faktiskt också kollat på den klänningen... kul va! jag tycker att den är jätte fin.
    Nu åker jag bort på semester några dagar ha det gött alla brudar.... :)

• Brunkullan

Tack för "betygen"! Då vet jag att jag är rätt ute, och det lutar nog åt den klänningen!!

En fråga:

Jag var ute och REA:de skor här om veckan, och lyckades hitta ett par jättefina, benvita skor till bröllopet! Men denna klänning verkar ju vara vit - passar det med benvita skor då tycker ni, eller ska det vara samma vita färg? Jag antar att skorna inte kommer att synas så mycket, men ändå.......?

• feb.brud

Brunkullan:
    Otrolig fin klänning
    apropå skorna, så tycker jag att det ska vara samma färg som klänningen. Jag tror att det kan se udda ut annars!

vi ska bestämma idag modell för tärnans och näbbens klänning idag, färgkombination(Bourdeux och guld) är redan klar, fixade det igår
    I morgon ska min m2b prova sina kläder och ska ev. boka dem. Jag är så glad. Har egentligen inte tid men bröllopsplanering men kan inte låta bli.

• Brunkullan

Kanske en dum fråga, men jag är ju ny här:

vad betyder m2b som ni använder om era män??

• agnelia

m2b = man to be (husband to be), alltså blivande make!

• Jema

Kom att tänka på en sak; Gu, så kul det kommer att bli att kolla på bilder från alla oss som gifter oss "samtidigt".

Jema

• agnelia

Jema, ja det ska bli kul!

Här är förresten en klänning som jag tycker är underbart vacker, perfekt för ett vinterbröllop!! brudogundertoy.no/brud_athenamaria_7396.jpg
    Men den passar inte min kroppstyp så det var inget att tänka på.

Svar på tråden Februaritråd!!!