• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • agnelia

Ja, jag har införskaffat ca 15-20 värmeljuslyktor i glas med målade röda hjärtan på sidorna. Ser både vintrigt och varmt ut.
    Sen har vi bestämt servetter. Dukar ska vi först kika på vad bygdegården har att erbjuda, annars syr vi nog upp egna i lakansväv.
    Har några höga provrörsvaser där vi har funderat på att ha varannan med ett långt ljus i och varannan med en ros i.

• agnelia

Själv då?

Det har blivit lite tema för oss, fast det var inte planerat så, det här med röda hjärtan... Då återfinns i bordsdekorationen, trycksakerna och min ring!

• Is-prinsessan

Just nu är jag väldigt inne på att vi ska använda björnmossa och vita pärlor på något sätt. Men hur är väldigt oklart. Ljus är en självklarhet. Ljus i mängder!!

Det blir nog vita dukar, så allt passar lätt till.

Skulle ju vara fint att plocka upp det röda i klänningen också på något sätt, men har jag inte kommit på hur än.

Du ser!! Innerst inne vet jag att det kommer bli den röda klänningen!

• lokatt

agnelia:
    så här långt har jag/vi kommit...
    * vi har bokat kyrka och festlokal (som jag nu velar lite om).
    * vi har inhandlat brudklänning (som jag också velar om) och frack till brudgummen; sett ut klädsel till näbb & tärna, samt bestämt vilka som ska vara näbb (vår son) och tärna (min närmaste väninna, pluttens gudmor). vi har också toastmaster (en frivillig! vän) och troligen även värdpar.
    * vi har preliminärbestämt menyn.
    * jag har bestämt utseende på brudbukett, corsage, näbb-blomma och tärnbukett; bestämt florist och fått preliminärt pris på dessa.
    * jag har till 95% bestämt var jag ska göra hår & smink.
    * jag har byggt och lagt upp en hemsida för bröllopet.
    * vi har bestämt vad för vigselringar vi ska ha, och fått ett bestämt pris på dessa.
    * vi har gjort upp gästlista, budget och sparplan.
    * vi har bestämt var vi ska tillbringa bröllopsnatten och köpt champagne till oss.
    * vi har bestämt oss för en fotograf, som vi bokar när min lön kommer.
    * vi har hittat en "extra-fotograf" som kan fota under vigsel & mingel (även förberedelser & middag/fest om vi vill) fast inte bokat henne än.
    * vi har ett färgtema och en rådesign för alla pappersvaror.
    * vi har bestämt musiken till kyrkan; in- och utgångsmusik samt solosånger, samt har ett par alternativ till solister.
    * vi har bestämt hur vi vill göra med bröllopsresa och presenter.
    * jag trooor att jag har hittat ett par skor, ska prova igen nästa vecka (om det blir de ska jag vara smart och önska mig dem i födelsedagspresent) med smakråd.
    * och slutligen kommit överens om efternamnen - han byter till mitt.

• lokatt

idag är det bara 295 dagar kvar tilol vårt bröllop!

• agnelia

He he, röda klänningen!

Vi ska också ha massor av ljus!! Vi ska tillsammans gjuta lite egna ljus och dekorera dem enligt temafärgerna. Kul med nåt som sambon får och vill vara med på!
    Tänkte plocka ner de tråkiga gardinerna och istället ha ljus i fönstren. Utanför ska vi ha marschaller runt hela gården och längs entrén fram till trappan och granris på själva trappan. Och givetvis kommer det finnas snö!! Det har jag bokat!!!

• Is-prinsessan

anna lokatt, när är det dags? Orkar inte riktigt räkna....

Du har byggt en hemsida säger du, får man se? Jag håller på och försöker bygga en själv. Lite lurigt när man aldrig gjort det förr......

• mallan28

Oj, nu blir jag duktigt stressad Jag ska gifta mig i augusti och ni verkar ha hunnit mktlängre än jag.

• Is-prinsessan

Plocka ner gardinerna är en guld idé ju!!! Vi ska vara i en bygdegård, som är väldigt fin, ganska nyrenoverad, men dom verkar ha missat att "renovera" tyg delar när dom tog resten.... Det är något 70-tals fult... Hu!

• lokatt

Is-prinsessan:
    självklart får du titta in på vår hemsida.. den är inte helt klar än, av förklarliga skäl, men här är adressen: web.comhem.se/~u23706461/11februari2006.html

och vi gifter oss den 11 februari

Svar på tråden Februaritråd!!!