agnelia:
så här långt har jag/vi kommit...
* vi har bokat kyrka och festlokal (som jag nu velar lite om).
* vi har inhandlat brudklänning (som jag också velar om) och frack till brudgummen; sett ut klädsel till näbb & tärna, samt bestämt vilka som ska vara näbb (vår son) och tärna (min närmaste väninna, pluttens gudmor). vi har också toastmaster (en frivillig! vän) och troligen även värdpar.
* vi har preliminärbestämt menyn.
* jag har bestämt utseende på brudbukett, corsage, näbb-blomma och tärnbukett; bestämt florist och fått preliminärt pris på dessa.
* jag har till 95% bestämt var jag ska göra hår & smink.
* jag har byggt och lagt upp en hemsida för bröllopet.
* vi har bestämt vad för vigselringar vi ska ha, och fått ett bestämt pris på dessa.
* vi har gjort upp gästlista, budget och sparplan.
* vi har bestämt var vi ska tillbringa bröllopsnatten och köpt champagne till oss.
* vi har bestämt oss för en fotograf, som vi bokar när min lön kommer.
* vi har hittat en "extra-fotograf" som kan fota under vigsel & mingel (även förberedelser & middag/fest om vi vill) fast inte bokat henne än.
* vi har ett färgtema och en rådesign för alla pappersvaror.
* vi har bestämt musiken till kyrkan; in- och utgångsmusik samt solosånger, samt har ett par alternativ till solister.
* vi har bestämt hur vi vill göra med bröllopsresa och presenter.
* jag trooor att jag har hittat ett par skor, ska prova igen nästa vecka (om det blir de ska jag vara smart och önska mig dem i födelsedagspresent) med smakråd.
* och slutligen kommit överens om efternamnen - han byter till mitt.