• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Trolliz

Tack för er uppmuntran! Mår direkt lite bättre av ert pepp! :)

Det blir till att fortsätta kämpa på, och jag vet inte om jag inbillar mig - men det känns som om mina favvojeans sitter lite lösare i midjan än de gjorde tidigare så kanske det ändå händer grejer med min kropp.. :)

• Carma

Hej på er tjejer,

Har just kommit tillbaka från gymmet. Var på spinning 2 idag & körde lite i gymmet. Härlig känsla efteråt

Angående dagens ämnet, jag äger inte ens våg! Väger mig kanske 1 gång i månaden på gymmet. Tycker att man stressar bara upp sig själv om man kollar vikten för ofta. Jag känner efter istället hur jag mår & ser ut i spegeln. Det funkar mkt bättre för mig!

Pepp pepp! Sommaren är här IMORGON!!!!
    Carma

• tvillingsjäl

Håller med dig Carma, jag väger mig aldrig..det är stressande och kan vara rätt så missvisande om man bara mäter framgång efter vad vågen visar...nu tror jag ju att dom flesta här känner på kläder osv oxå, men för mig var det så att när jag var som störst för några år sen å höll på att gå ner, visade det inte så mycket i kilon men oj vad jag minskade i midjemått, nästan 2 decimeter!!! Så med den upplevelsen i färskt minne så låter jag vågen stå....

• Tostes flicka

träning = mer muskelmassa = vikt

Så haka inte upp er på att ni inte går ner något, går upp eller står helt stilla när ni har börjat träna eller lägger om träning, går upp i träning osv. Ni bygger nya muskler som måste få ta plats i kroppen också!

För min del går det bara bra, jag har totalt struntat i att hålla extrem koll på kolhydrater och exakt vad jag stoppar i mig, så länge det är en sund och balanserad kost! Menar inte att jag äter godis om dagarna istället för mat, kakor och massa vit bröd osv. Tror förövrigt det var 2½ vecka sedan jag åt något sötaktigt. Nåja till vikten så har jag gått ner 5 kg till. *nöjd*

• Swiss!

Här kämpas det flitigt ser jag! Go girls:)

Jag står på +- 0 efter nästan två veckors semester, vilket jag är nöjd med.. men det vore ju inte fel med lite minus!! Vill vara i form till sommarens Indienresa - jag vill orka trekka, dyka mm.. och kunna titta på semesterkorten eftreåt utan ångest!

• bellas

Vad alla är duktiga!

Jag har haft för mycket ett tag - tagit examen, fått jobb, börjat på jobb, haft bästa vänninan här på besök från norrland, kalas examensfest ja, osv... otroligt nog har jag inte gått upp utan har fortfarande 1.5 kg kvar till matchvikten på 64 pannor...

Kämpa på girls!

Bella

• Fru Larsson

Jag försöker också att bara använda sunt förnuft nu, träna en del och äta hyffsat nyttigt.

Barnen hade avslutning på sin basket idag så vi körde match föräldrar mot barn. Jättekul! Förrutom att jag gjorde illa vaden igen..... Morr....Inte lika kraftigt den här gången dock! Blir nog ingen mil på blodomloppet. Snyft (eller puh).

Ska ha mens imorgon och är svullen som en vattenballong och sur som ättika. Grrrr!

• KickanF

Tro det eller ej ! Men fr o m imorgon ska det bli andra bullar av igen o nya tag. Har satt ihop en ny bra meny och ska fortsätta gå till jobb, på lunchen osv. Har dessutom tagit fram Trampmaskinen bakom soffan o dammat av den. Skam den som ger sig. Tänker inte ge upp ! Jag har klarat det ett antal ggr förr (sen lyckats bli gravid o sen är man tillbaka på ruta 1 igen).
    Men DET ENDA MISSLYCKANDET ÄR ATT SLUTA FÖRSÖKA.
    (är dock inte lönt att säga detta till min sambo för han säger bara -Javisst, gumman.... Den har jag hört förr).
    Men det blir en prövning imorgon för svärmor fyller 69. Det får bli en minibit av tårtan ! ;)

• Carma

Nu är det SOMMAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Carma

Ja, Summer is here, girls!!

Hade minikjol premjär idag! Till bilen - affärer - bilen -hem ha ha ha.

Det var helt ok, men supervarmt är det fortfarande inte. Så man har lite tid på sig tills bikinisäsongen börjar

Skönt att veta att den här kjolen har blivit lite lösare nu faktiskt (supercool = min favo, Abercromble and Fitch)
    som jag köpte i Usa i december. Då vägde jag kanske något kilo mer än idag men jag känner skillnaden.
    Det är skönt att känna att mina "gran-canaria-kilona" är borta!!!

Min älskling kom tillbaka. Har inte setts på 8 dagar. Så det blev en rejäl bruch med ägg, macka & ost, yogurt, nyponsoppa & många sommarkyssar

Pepp pepp BIKINI

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2