• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • tvillingsjäl

Carma:

166 cm och väger 57 kilo? jag hoppas att du inte ska gå ner mer? Är det så att du är nöjd med vikten men får dåligt samvete när du äter ngt sött? Varför ska det alltid vara så? Jag får ofta dåligt samvete oxå..iaf en stund, men samtidigt så måste man verkligen unna sig nån guldkant då och då annars är man inte människa! Är det så att man får ett tok-sug nån kväll..ÄT! Man kan alltid motionera lite extra dagen efter och ingen skada skedd...

• Carma

Tvillingsäl,

Precis som du säger så får jag alltid dåligt samvete om jag stoppar i mig något onyttigt... som t ex igår. Mandlar är ju nyttiga iof, så farligt var det inte igentligen.
    Du har ju rätt i att man kan motionera extra dagen efter. Jag ska inte motionera mer än max 2 ggr/veckan fram till 4 juni. Har en jobbig period just nu. Det var nog därför som jag inte accepterade gårdagens "frosseri".
    Sen ska jag forstätta som vanligt.

Hur går det för er annars, tjejer?
    Carma

• Carma

Ska gå på en advokatbyrå ikväll, så det lär ju bli ett glas vin och så... Men det får man ta. Lite vin är bra för hälsan, tycker jag.

• Mia-76

Jag måste berätta nåt som gör mig glad.

Har de senaste dagarna fått kommentarer från flera personer (inte bara nära vänner eller älsklingen) som säger att jag ser ut att må så bra just nu samt frågor om jag gått ner i vikt.

Sånt är kul att höra och peppar oerhört!

Är på intet sätt 'i mål' men det är ju en påminnelse om att man är på rätt väg!

• Mia-76

Carma: Vin är alltid (nästan) bra för välbefinnandet. Man kan ju inte sluta "Leva" bara för att man tänker till på vad man stoppar i sig.

Jag ska nog också få nåt glas i dag. Mmmm!

• Fru Larsson

Hej mina hälsosamma vänner!

Jag har haft två katastrofala dagar ur hälsosynpunkt. Godis, mat, vin och cigaretter. Så kan det gå.......

Vet ni? Nä det är klart ni inte vet.... I onsdags var jag ute och sprang, det gick riktigt bra och jag kände mig på topp, men det gjorde lite ont i höger vad men jag ville inte stanna men efter 5 km knastrade det till i vaden och gjorde fruktansvärt ont, fick halta ordentligt hem och har fortfarande ont. Muskelbristning. Blä. Så ett gott råd är att värma upp och stretcha innan träning...

• Jen78

Träning? Vad är det? Har inte rört på mig mer än nödvändigt denna veckan..
    Min motionskompis är på semester å utan karaktär som jag e så har jag oxå tagit semester... Fy va kass man e!
    Nåja, så e det ibland. Kalas imon oxå så denna veckan är katastrofal ut precis alla synpunkter!

Fru Larsson:
    Hoppas vaden läker ihop, sånt e jobbigt!

Mia-76 :
    Grattis till kommentarer från vänner å bekanta! E sånt som gör det värt besväret!

Trevlig helg på er!

• KickanF

Fru Larsson:
    Godis, god mat, vin o cigaretter.

Vilken livsnjutare ;)

• bellas

Hej på er!

En katastrofvecka ur matsynpunkt - men jag har haft jättetrevligt :)

Har avslutat min utbildning - gick superbra med c-uppsats och opposition, har föjdaktligen haft avslutningsmiddag med vin efterrätt och godis... det var jag värd ;)

Som grädde på moset fyller jag år i dag, så jag har ätit tårta och bulle! Dessuton har jag inte haft tid att ta några morgon promenader och inga eftermiddags eller kvällspromenader heller för den delen...

Tror jag hoppar över vägningen i morgon!

Hoppas det gått bra för er andra!

Kram Bella

• Mia-76

Ny vecka, nya möjligheter tjejer!

Grattis i efterskott Bellas, klart att man måste få festa till. Man fyller ju inte år sååå himla ofta. Ännu större är väl att ta examen, gud så skönt. Minns vilket grustag som lämnade hjärtat när uppsatsen lämnades på tryck (har dock inte läst den sen dess)

Jag vågade ställa mig på vågen, har haft en tämligen ok vecka trots att kroppen kännts helt uppsvälld (läs: mens). -0,6 kg. Jippie!

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2