• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Fru Larsson

Heja smultronet, du behöver hitta rätta motivationen, låter som du inte riktigt tror själv att du kan gå ner i vikt! Men det kan du, jag tror du kommer gå ner ganska mycket till en början. Ställ inte så höga krav på dig, sätt upp delmål och ät ofta och nyttigt så du inte ramlar i godisfällan! Stirrar du dig blind på målet 55 kg kan det kanske kännas jobbigt, men börja med att satsa på tex 85 för att sedan gå vidare. Ett steg i taget.

Oavsett om man behöver gå ner mycket eller lite så får man bra pepping i den här tråden. För mig har det (peppar peppar, tar i trä) börjat lossna efter envis kamp hela våren.

Nu ska jag jobba lite och sen ska jag ut och springa (oj va jobbigt.... nä jag menar såkarl Oh så roligt det ska bli)!

• tvillingsjäl

Jag håller med Fru Larsson! Sätter man för höga mål så är det lättare att tappa motivationen om man stöter på tex en platå..för det gör man, flera gånger! Sätt upp mindre delmål som du kämpar att nå kanske att du belönar dig själv med ngt för varje uppnått delmål (inte mat eller godis dock) ;)Man ska komma ihåg att ett mål kan aldrig vara ett mål om man känner att det är ouppnåeligt! Kämpa på!!

• Fru Larsson

Tvillingsjäl, du och jag är jämnstora!

jag är också 164 cm, väger ca 66 kg på kvällen och vill ner till 58-60 ungefär (58 i morgonvikt vore nice).

Har märkt att jag omedvetet har haft inställning att "inte kan jag gå ner till 58, det går aldrig". Men varför inte? Och kanske behövs det inte heller, men då kan jag ju försöka hålla mig runt 60 och vara nöjd så.

Jag har inte kommit ut och sprungit än och snart måste jag åka på barnens basket träning.

• tvillingsjäl

Kul! Då kan vi följas åt neråt i vikt! =)
    Jag försöker att inte riktigt sätta någon exakt siffra eftersom jag har fått "gåvan" att bygga muskler ganska fort...men jag vet hur jag vill se ut och hur jag vill känna mig i kroppen. Om jag tränar mycket och varierat så kanske jag är helt nöjd vid 63...det får jag se men fram tills dess är det bara att kämpa på!

Ja jag vet hur det där är..man får hjärnspöken...det går inte att komma ner till 60...det har jag oxå upplevt, men som du skrev det går visst!!! Men jag kanske får hålla på ett tag!
    Själv har jag dåliga knän så löpning funkar inte så bra längre, det är tacken för all år av fotbollsspelande! Men cykla kommer att funka bra dessutom finns det inget bättre sätt att rensa hjärnan...att träna utomhus!! Ha en härlig löptur!!

• Swiss!

jag hamnar lätt i fällan att äta för lite när jag vill gå ner i vikt - och det är ju jättedumt! man orkar mindre, går inte ner så bra eftersom kroppen ställer in sig på svält, och till slut blir man så trött att man bara moffar istället, och går upp i vikt..! det sägs ju att det bara är tjocka människor som hoppar över måltider! så nu jäklar, här ska ätas;)

• tvillingsjäl

Swiss:

ha ha exakt så är det ju verkligen och det är ju därför man inte ska handla när man är hungrig heller!!

• Fru Larsson

Tvillingsjäl, jag har också ganska lätt att bygga muskler (märker dock att det blir svårare ju äldre man blir, är nu 35) och har nog en del muskler, vill gärna få dem mer synliga. Kom på att jag har en mackapär som mäter fettprocenten i kroppen, kan ju vara intressant att följa parallellt med vikten!

Swiss du har rätt! Jag har stått stilla hela våren trots att jag tycker jag ätit mycket och ganska bra. Men nu sista veckorna har jag lagt till proteinpulver vid mellanmålen och sakta har det börjat hända någonting....

förresten, sambon tog barnen till basketen så jag har sprungit (eller joggat snarare) 6 km. Det tog 35 min. Rätt ok för att vara första "långa" löpturen i år väl?

• tvillingsjäl

Fru Larsson:

det är ju en kanonapparat!! Då kan du ju verkligen mäta framgång som kanske inte syns på vågen såsom det många gånger blir! Jag har märkt att jag minskar mer i cm än vågen visar så jag väger mig inte alls ofta!

Förövrigt måste jag säga att det var en kanontid du sprang på!!

• KickanF

Har precis varit ute o gått en lång morgonrunda på 1½ timme när sambon o töserna låg o snusade gott. Att promenera är min grej, man rensar tankarna, sätter igång endorfinerna utan att bli svettig o måste duscha sen. Också får man frisk luft på köpet.

Rabben:
    känner igen mig i dig. Är också 165 cm över havet, vägde 55 fram tills jag träffade min sambo för 4 år sen, sedan dess har jag varit gravid 3 ggr. Ska kanske vara glad att jag inte väger mer än 62 med tanke på det. Men vill också kunna ha det där favoritjeansen m mera. Vill gå ner mina 7 kg så att jag kan koncentrera mig på annat.

• Swiss!

KickanF: inte svettig?! jag har precis kommit in från en imponerande promenad, och det dryyyper om mig!;) fast det är väldigt mycket backar här iofs.. well, håller med om att det är ett jätteskönt sätt att motionera på. som sagt, rensar tankarna!

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2