• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • blivande fru J

SB_Helena: Det där med vikt är ju så svårt att veta hur det ser ut på olika människor och muskler väger mer än fett. För mig är det enklare att ha ett relaistiskt mål och sedan när jag uppnått det sätta ett nytt mål, antar att det är en form av delmål det också. Jag har precis som du rejält med hull över låren, och punktbantning är svårt. Jag kanske rent av får acceptera att min kropp ser ut såhär och glädjas över alla bikinitrosor med ben som finns i år. just baddräkt känns jobbigt när man verkligen inte får någon ordning på låren.

Själv är jag jättefökyld och har haft feber och onte i halsen till och från i drygt en vecka. Saknar träningen och känns som om allt jag gjort tidigare varit förgäves. Fördelen är väl att jag inte har någon aptit alls.

• KickanF

Swiss:
    Nu vet jag ju inte om det är London du ska till, men där äter de ju mkt indisk mat=lite magrare. Men visst är det svårare när man är bortbjuden o inte själv kan bestämma menyn. Du kan kanske börja med att berätta läget för din väninna o förklara att detta är viktigt för dig. Hon kanske såger som mina brukar göra -Jamen, du är ju inte tjock, du behöver ju inte banta !
    I vilket fall så var eller vad ni än ska äta så brukar det ju finna nåt nyttigt o mindre fett på bordet. Även om det är svårt (ser till mig själv då) så ät mer av det o mindre av pommesen eller vad det kan vara. O ha en realistisk tanke att det kanske blir svårt att gå ner under den veckan, men iallefall inte gå upp. Det kanske dessutom kommer att bli mkt promenader som kompenserar det hela.

• KickanF

... forts...
    Det är som t ex när de bjuder på tårta på jobbet. Jag har inte karaktären att låta bli, men om jag tar ½ halv bit mot vad jag brukar lassa upp i vanliga fall, så kan man ju ändå berömma sig själv. ! Jag tror att vi "qvinnor" har alldeles för stora krav på oss själva ibland.

• Lovisa78

Brrr...några glas vin och ett par drinkar senare... Varför straffas man vissa gånger när man druckit och andra gågner mår man hur bra som helst??

Hoppas Ni andra mår bättre... Själv ska jag nog dra nåt gammalt över mig...;)
    Det enda som är positivt just nu är väl att jag mår lite illa så jag kommer inte "moffa" idag... Inte än allafall...

Hu, 1,9 kg kvar...Kämpa nu... Idag känner jag mig konstigt fet och slapp.
    Glad söndag på Er!

• Swiss!

KickanF: Tack för bra tips!:) Man behöver ju faktiskt inte vara alldeles för hård mot sig själv och ha nolltollerans (och känna sig misslyckad om man inte kan hålla det - vilket "man" inte kan;)). Att vara nyttigare än man brukar är ju också ett framsteg - inte ett lika stort som helt nyttig, men ändå ett framsteg:) Jag ska till Brighton, ett paradis för en vegetarian!:) Målet kommer inte vara att gå ner, snarare att inte gå upp.

• Swiss!

många glada gubbar blev det, haha!

• KickanF

Swiss:
    Jag vill också ha fler glada gubbar.Kan bara denna :D
    Tittade tillbaka lite i tråden o såg att du också har cirkus 7 trivselkg att bli av med.
    Apropå det du skrev om att späka sig som slutar med att man frossar känner jag igen. För ett par dagar sen när jag var ute o gick en lång runda så var jag inte speciellt hungrig när jag började gå men halvvägs så kände jag att jag fick lågt blodsocker o marken började i princip att gunga. Brukar jag aldrig ha !Det slutade med att jag fick gå in i första bästa affär o köpa en påse lösgodis o proppa i mig (fick tjuvstarta redan i kassakön). Det kan ju bero på att jag precis börjat att lägga om mina matvanor o ätit mkt socker innan. Men idag när jag skulle ut o gå så tog jag med en påse vindruvor o smaskade lite på på vägen).

• Swiss!

KickanF:

Hur gör man den gröna fina? : ) = :), ; ) = ;).

Man måste ju må bra! Irritation och yrsel är jättejobbigt och det är det inte värt för att gå ner i vikt. Äter man inte ordentligt orkar man ju inte träna ordentligt heller och iaf för mig är det en del av grejjen - att orka mer, inte mindre! Smart att ta med något nyttigt energigivande. Jag brukar ha med mig nutrilett-bars, inte som måltidsersättning men som mellanmål när orken tryter.
    Just det där med trivselkilon gör att det lätt blir segt också... Är man inte direkt överviktig så kan motivationen vara svår att hitta (kan den säkert vara ändå!), men jag känner att jag skulle trivas bättre i min egen kropp om jag kunde komma i form.

Vad har du märkt för fördelar med att minska på socker? Jag äter nästan inget vardagssocker (fruktyoghurt, läsk etc.) utan tänker att jag sparar mig till det jag verkligen vill ha (och då får ibland), typ glass...mm:)

Inte blir det lättare av att min sambo istället behöver gå upp i vikt, haha! han kan få några kilo av mig:)

• SB_Helena

Hej hopp alla!!

Även fast man har mensvärk och bara vill ligga i sängen hela dagen så tog jag mitt pick och pack och gick till gymmet. 1 timme BodyPump och en timme på trappmaskinen blev det, känner mig ganska nöjd. Det som är skönt är att mensvärken går över när man tränar. Det svåra är bara att ta sig till träningen.

Det är konstigt att man får så dåligt samvete när man har ätit något förbjudet. Men jag tycker att om man tränar och äter relativt bra under veckan så måste man få unna sig saker, annars blir det pest och pina att gåner i vikt. Jag försöker köra med en ätardag eller att man på helgen får unna sig lite extra, det tycker jag man är värd efter alla timmar på gymmet=)

• KickanF

;) Jaha, då har man unnat sig trots att man inte går på gym. Sambo sände iväg mig fö-r att hämta pizza. Men åt dock bara 1/3 av den, o la på lite extra sallad. Känns ändå inte bra. Men får väl ta nya tag imorgon. eller om ungarna somnar nåtsånär i tid så går jag ut o går sen. ;)

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2