• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Fru Larsson

Hej alla duktiga vänner! 0,4 kg ner den här veckan. Måtten något mindre också. ÄNtligen börjar det hända nåt!

Sprang min löprunda 6 km idag: 32,5 min = 2,5 min snabbare än i fredags. Men det var jobbigt.......

• Ellte

Ujuj...imorgon är det dags för vägning igen... Jag har varit såååå duktig denna veckan...utan några som helst problem :):):) Ända tills igår...när vi var hos mamma & pappa och grillade...och drack vin... Så långt var det helt okejjjj...men efter en god (och nyttig) måltid...och några glas gott viiiin...så slank det ner lite smågodis...och en bunte rostade mandlar *suck* Där vinet går in går vettet ur ;)

Idag har jag dock återupptagit den snitslade banan ganska så bra och är ändå rätt nöjd...fast som sagt...imorgon är det vägning *fnissar och ryser* ;)

• SB_Helena

Huvudsaken att man inte går upp i vikt, eller hur=) Men om man har gått upp vikt så vet man oftast var felet ligger. Lite för mycket vin, lite motion etc. Det är bara ta nya grepp och försöka med lite mer träning och mindre smaskigheter=) Jag håller tummarna för alla på måndag morgon!!

• Mia-76

Först ut denna veckan då:
    -1 kg sen förra måndagen. TROTS mens. Är väldigt glad.

Har i det närmaste haft en exemplarisk vecka ät & motionsmässigt, vilket alltså betalade sig.

Dock verkar inte min kropp fatta så snabbt det här med att släppa i från sig sina kilon, det brukar bli en vecka med ingen förändring eller marginell och nästa vecka mer ordentlig minskning. Nåja, jag är glad. Det får ta den tid det tar så länge det går neråt.

• Mia-76

Ellte: 'Där vinet går in går vettet ur'. Kunde inte sagt det bättre själv

• Fru Larsson

.... även om man ibland tycker att man blir väldigt klok och smart efter några glas vin. Och rolig.... Och trevlig.... Och dansant......... osv.....

• Ellte

*garv* ...mer av samma vara Fru Larsson ;)

• Mia-76

Jovisst, man blir både listig, vacker och stark!

Men det är fasen att allt (kaloririkt) smakar så mycket bättre med rödvin *fick plötsligt ett sug efter ost & kex*

Fru Larsson, du pinnar ju på bra. Ge det några rundor och du spränger halvtimmesgränsen. Är imponerad!

• Ellte

Jag kom förresten på en både rolig och lite farlig sak i lördags...då...efter vinet ;)

Jag TÅL rostade mandlar :o Jag TÅÅÅÅL rostade mandlar *jublar lite*

• tvillingsjäl

SB_Helena:

Jag har exakt samma problem!! Mina extra kilon sitter på rumpa och höfter..mycket störande och jag avskyr att köpa byxor...
    Fick iaf min nya cykel i fredags så totalt har jag cyklat 6 mil (3 timmar) i helgen så det är jag nöjd med! Dock så hade vi ätar dag i lördags å så i söndags så slank det ner lite fika när sambons brorsa å hans tjej kom förbi, det var dom som hade med sig fika!!! Annars gick det bara fint den dagen! Ingen alkohol blev det...men jag håller med er, aldrig är man så snygg å så smal å har så bra ideer som när man är lite på lyset!

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2