• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Carma

Skönt att veta att det finns någon där iaf
    Restaurang besök & annat gott ska man nog akta sig framöver också så man inte hamnar i samma sits igen... Det har jag lärt mig nu. Gick upp 2,5 kg på drygt en vecka på Gran Canaria i februari... jag levde gott liv där så klart men det satte sina spår så jag försöker äta hemlagat nu iaf. Man vet vad man får på tallriken
    Sen är det ju så klart alltid kul att unna sig lite något då & då. (Vilket jag iprincip inte gör hahaha)

Hm, ska man ut & gå nu lite kankse. Solen börjar titta ut. Har inte sett mitt gym på 4 dagar men men Det får bli ett pass till helgen istället.

Mia-76, Varför satte du 58 kg som din målvikt? Vägde du så mkt innan & mådde bra. Eller finns det andra orsaker?

Carma

• Carma

Fråga till alla:

Hur väljer man sin idealvikt helt enkel så att man trivs bra både psykiskt & fysiskt?

• Mia-76

Vet inte riktigt varför just 58. Det är en bit under 60 som är den magiska gränsen känns det som (fånigt men ändå). (är 160 cm)

Vägde 55-56 för ca 5 år sedan och trivdes då med mig själv. Det är kanske det som är den perfekta vikten och det är kanske dit jag ska på sikt. Men 58 får bli första målet så får jag se hur jag känner mig då. Man är ju trots allt lite äldre nu (28).

Kilon känns i sig inte superintressant mer än den där åtråvärda 5:an som i nåt under 60
    Det som ska bli skönt är att kläder passar igen samt att det är roligt att shoppa nytt när man känner sig ok. När man har lite väl mycket kilon känns det inte lika skojigt att pressa sig in i en provhytt, när man vet att man borde se annorlunda ut.

Men du, 2½ kg på en vecka, tappade du inte det lika snabbt som det kom dit?

• Mia-76

Hm, jag är 28 år alltså...

• tvillingsjäl

Carma:

Bra fråga tycker jag! Jag tror att alla har ett mål inpräntat i hjärnan att "så vill jag se ut" Men den bilden kan ju förändras i takt med att man går ner eftersom kroppen förändras beroende på hur mycket man tränar tex...och är det inte lite så att man kan få hjärnspöken, att man går ner i vikt och sen blir man aldrig nöjd? Kanske kan vara lite farligt...

I mitt fall är min idealvikt när jag känner mig fysiskt stark och tight och även känna att man inte behöver tänka på att "nu måste jag nog gå ner lite"
    Men jag siktar på ca 62 kilo med tanke på hur min kropp är byggd..dit är det ca 4-5 kilo så jag jobbar på! Ni andra tjejer verkar ju redan vara så smala och fina är det nåt speciellt som gör att ni vill fortsätta gå ner?

• tvillingsjäl

Oj, Mia-76 du skrev samtidigt som jag så ditt svar fick jag!

• Carma

Promenaden var härlig... sol, vind och vatten... ..hmmm

Mia-76: Det var faktiskt inte så svårt att gå upp de kilorna. Vi åt lunch & middag på restauranger varge dag. Allt var tillåtet: vin, öl, glass, choklad. Mysvecka alltså. Värt var det ändå. Jag & killen åkte dit för att vi behövde sol & värme. Jag framförallt. Jag hade då precis kommit från 3v semester i USA: Dallas & Florida.(Ska dit igen om 4v. Ska stanna en hel MÅNAD Det blir kul). Så när jag kom tillbaka blev jag deppig utan ngn anledning. Är glad & positiv person annars. Vi som bor i Norden behöver mer sol på vinterhalvåret helt enkelt.

Hur som helst, när jag kom tillbaka från vår mysresa så började jag träna på gym & äta nyttig mat igen. Det tog lite tid att få bort kilorna. Jag gillar ju inte snabba dieter.

Angående idealvikten så vet jag att 55-54 kg skulle vara toppen. Vägde 53 kg för 7 år sen och tyckte då att jag var tjock... Men det satt i hjärnan helt enkelt. Hade anoreksi vid den tiden. Idag är jag frisk, äter bra & motionerar. Man kan tycka att det kommer man liksom alltid ha med sig. Med för mig känns det såååå långt borta. Även om jag vill tappa några kilo så är jag inte rädd att hamna i samma sits igen. Idag är jag mycket mer psykiskt stabil också för den delen.

Tillbaka till själva frågan då. Jag vill må bra, bli nöjd med mig själv & se snygg ut i tighta kläder. Jag väger som sagt 57 idag och tror att det skulle inte skada att finjustera figuren med några kg till varför 55-54 låter perfekt!

Ok, flickor. Kämpa på!! Vi klarar det tillsammans
    Carma

• KickanF

Jag gick upp 1,1 kg på en timme, men det var när jag gjorde min bröstförstoring för 2 veckor sedan. ;)

För övrigt har jag gått ner 1 kg på 2 veckor, så här går det sakta men säkert. Har nu ca 5-6 kg att tampas med. Men det känns tungt nu. Skulle eg. varit i mål på mina 56 kg nu ! Men bättre sent än aldrig. Om bara ett par kg kan lossna så kommer det att märkas om man kan känna att man kommit halvvägs. Äter ca 1400 kcal om dagen o går en timme minst. Har tyvärr ingen tid att träna då jag måste direkt från jobbet o hämta mina 2 småflickor. Men jag dammsuger var o varannan dag, vilket förbränner några kalorier.

• Mia-76

USA, detta underbara land. Åker dit på semester om en månad. Då ska jag också äta utan funderingar på kcal. Visst, kommer kanske ge lite plus på vågen men det får det vara värt. Tycker att när man ökar snabbt som på en resa brukar det släppa nästan lika snabbt när man kommer hem i normala rutiner igen. Och man kan ju inte vara kcal-freak precis jämt, när man har semester rör man ju på sig rätt mycket när man ska titta sig om i omgivningarna.

KickanF, kontrollvägde du dig efter operationen för att se att det verkligen blev rätt storlek? Hoppas att du är nöjd med din operation och att du mår bra.

• Carma

Mia-76. Härligt med semester! Var ska du vara i USA? Jag ska först ta en långweekend i N.Y. sen ska vi åka vidare...

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2