• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • bellas

Carma - va härligt det lät, ibland är det skönt att längta!

Jag har frös värre än någonsin i dag på förmiddagen, sommaren kändes väldigt avlägsen...

Men, men det betyder bara att vi kan vänta med bikinin några dagar till vilket är positivt!

Tjing! Bella

• tvillingsjäl

Jag har sååå otur!! Har verkligen fått upp ångan med cyklingen och tycker att det är kanon kul, dessutom gör det inte det minsta ont i mina knän, där jag har en brosksjukdom....MEN nu verkar det som att jag på nåt sätt överansträngt yttersidan av rumpan (gluteus medius för dom som läst lite anatomi) och hela vägen ner på yttersidab av lårmuskeln och ner till fästet i knät!

Vi tror att jag har haft sadeln lite för högt så att jag översträckt benet en aning men hursomhelst så vet jag ju av andra idrottsskador att det är bara vila som gäller och det är väl det sista man vill göra när man håller på att träna hårt för att gå ner i vikt??!!

Var bara tvungen att skriva av mig..lite frustrerad är jag...

• Fru Larsson

Jag för står dig verkligen Tvillingsjäl, det är ju samma för mig med vaden.

Hoppas du med hjälp av massage och lite vila får ordning på rumpen igen!

• Mia-76

Heja Carma, det är ju klockrent att dra på sig minikjolen.
    Jag brukar ha jeansjackan som vårsignal men i år har den inte använts. Måste genast ske för nu är det ju tom sommar (?).

Trist för er andra med rump & vadkrämpor, hoppas på snabb tillfriskning!

Pepp på er alla.

• tvillingsjäl

Tack Fru Larsson! Ja det hoppas jag med...det hänger väl ihop med att man vill för mycket lite för fort... Men det löser sig säkert..får vara lite försiktig ett tag bara...hur går det för dig och vaden förresten, blir det bättre?

• Fru Larsson

Njo, men jag gjorde illa den igen när jag spelade basketmatch föräldrar mot barn i tisdags, inte lika illa dock. Masserar och stretchar. Får väl köra lite i gymet och inte belasta så hårt. Och promenera i sakta mak.....

• Mia-76

Dags för långhelg, va skönt. Jag surade en del i pingst för att man tappade en dag men just nu känns det prima

Ska hälsa på föräldrarna i helgen, skulle kunna vara en prövning men de uppskattar när jag lagar mat så jag kommer att vara måltidsansvarig.

Det ska bli lite kul för jag har inte sagt nåt om mitt viktprojekt så jag hoppas att de har "vett" att se att nåt har hänt.

Nästa helg ska jag shoppa en bikini...

Önskar alla en trevlig helg, pepp på er.

• Trolliz

Ny vecka och tillbaka på jobbet efter en 3-dagarshelg! Vägde mig igår och yes - äntligen har det hänt något på vågen! Ner 1,5 kg sen förra veckan vilket betyder att jag nu väger 68,2. Härligt! Bara 3,2 kg kvar!

Hoppas att det går bra för er andra också, och att ni haft en skön långhelg.

• Mia-76

Härligt Trolliz.

Jag har gått ner 0.6 kg sen förra veckan, är nöjd med det. Kan inte påstå att 60-kilosgränsen närmar sig med stormsteg, men myrsteg funkar det också.

Pepp på er

• Carma

Bra jobbat, tjejer! Det verkar som om bikinisäsongen ska dröja ett tag till...

Här är det nya bullar iaf Har delvis semester nu så jag vill ta tag i träningen. Har inte varit så duktig på den fronten senaste tiden. Tidsbrist... Bra bortförklaring Men jeansen är lösa nu av någon anledning ha ha ha Så jag misstänker att jag har krympt lite Jag har inte heller vägt mig på ett bra tag nu. Man ska ju heller väga sig på tom mage. Och jag brukar ju äta innan jag går till gymmet (väger mig där ibland). Så någon vägning blir inte av helt enkelt.

Nu tänkte jag träna 5 gånger i veckan. Ska köra blandat: styrka & kondition. Passa på att använda mitt lyxgymkortet innan jag sticker iväg till USA. Körde en spinningpass 2 i söndags. Ska gå till gymmet om 10 min NU

Mia-76, hur har din helg varit hos m&p?

Carma

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2