• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Carma

Mia-76, Det stämmer att jag pluggar. Snart blir jag jur kand.

Jag har upptäckt en härlig glass idag!! Solero orange. Smakar gott är nyttig och endast 77 kcal.

• bellas

VIlken fantastisk dag och kväll - solen har strålat och värmt Härligt!

Har precis kommit hem från en golfrunda - spelade uruselt- men, men någon ska väl bli sist också... ;)

Vikten står still - envist still på 65.8... 2 kg till ska bort så jag tänkte attakera med cykling nästa vecka...

Ha det bra girls och kämpa på - än behöver vi inte visa upp oss i bikinis...

• Carma

Go'morgon flickor!

bellas - härligt med golf! Jag ska nog också damma av mina golfklubbor som ligger i garderoben *skäms*

Mia-76 - Skönt att det går bra med Viktklubben för dig. Själv vet jag att jag hade nog inte klarat av att dokumentera min
    matkonsumtion i längden. Följer inte ofta recept & då skulle det bli svårt att beräkna... Hur går det med träningen förresten? Vad tycker du mest om?

Funderar på att växla lite $-lappar. Det har gått upp till 7,5 & det lär inte bli bättre. Hur gör ni inför resan?

Nu ska jag cykla till gymet om en stund. Måste vakna först bara

• Mia-76

Ang dolares, jag är nog lite slö och växlar väldigt lite fickpengar på Arlanda och kör resten på kort. Hoppas att kursen inte försämras ytterligare.
    Har nu kommit på att man kanske skulle kunna göra en avstickare till Niagara-fallen. Vansinnigt turistigt men å andra sidan är det nog vansinnigt vackert också. Jag kan titta & lyssna på vatten hur länge som helst och tröttnar aldrig.
    Nån som varit där?

Jag antar att det är min kontrollfunktion som underlättar Viktklubbandet. Jag gör också ofta mat på känsla, men väger verkligen allt jag stoppar i. I början kändes det lite yxigt men nu går det på ren rutin. Är inte mogen att släppa det för jag lär mig hela tiden saker om olika livsmedels påverkan på kalorihalten.

Träningen just nu går som tåget, har kommit in i en rutin med 3 morgonpass i veckan. Helst spinning för det är absolut roligast men jag varvar med Body Pump och styrketräning.

Vad tränar ni andra allra helst?

Önskar att jag också har tålamod med golf. Blev inte tillräckligt bra tillräckligt snabbt och avslutade min karriär innan den ens hade börjat (ville väl bli som Annika Sörenstam redan första rundan... ). Men det är mysigt att gå med andra på banan när man slipper spela själv....

Nån som ska göra nåt skoj i helgen? Jag ska köpa en bikini. Och flytta. Båda aktiviteterna bör bränna kalorier, fy bubblan för ångesten i provhytten Och bära kartonger & möbler måste väl ge mig Tom & Jerry muskler också.

Pepp på er

• Carma

3 morgonpass i veckan låter perfekt.
    Jag giller mest spinning också. Men vill variera & träna med olika instuktörer så man inte tröttnar.

Duktigt av dig att träna på morgonen. Då får man ju bättre förbränning som håller hela dagen. Det orkar jag inte. Är ingen morgonmänniska nämligen. Tränar helst före lunch.

Jag tränade ben idag. Har ju fortfarande träningsvärk i armar & rygg. Sen hamnade jag på ett pass som heter TIB. Där kör man mage/rygg stenhårt i 30 min. Sen brände jag 400 kcal på skidor. Skit kul
    Jag vill som sagt hinna tränna 5 ggr/veckan innan jag sticker iväg. Sen får jag köra i syrrans hemmagym eller något.

I helgen vill jag helst vandra & grilla i naruren om vädret blir finnt. Det märker vi.

Lycka till med flyttningen i helgen!! Och BIKINI!! NU var det dax??

Pepp Pepp Pepp

• Carma

Var tänkte du köpa bikinin förresten?
    Jag tänkte vänta tills jag hamnar på andra sidan Atlanten. Där tror jag hittar jag roligare som inte finns i Sv. Kanske på Victoria's Sectret. De är superbra!

• Mia-76

Att det är bra att träna på morgonen har jag inte tänkt på. Nu ska jag börja känna mig extra duktig För mig är det enda sättet att få in träningen i vardagen, det händer så mycket på kvällarna ändå och i bland vill man ju bara gå hem efter jobbet och ligga på soffan. Har man då redan tränat på morgonen kan man ju göra det med gott samvete. Ett annat plus med morgonträningen är att man kan reta alla medarbetare för att man är så hurtig. Funkar nästan alltid!

Kan man inte få två bikinisar? En här i Sverige och en i USA? Jag har kommit på att den ska vara röd, sen vet jag inte så mycket mer. Peak har en som är ganska fin, men det är ett skärp i midjan och jag har inte riktigt kommit på om jag vill att den ska vara enklare eller om det är en kul detalj. Världsproblem!

Skidor? Nu? Rullskidor eller?
    Visst är det "skönt" att köra mage riktigt hårt, man kan ju inbilla sig i allafall att rutorna skapas nånstans i väntan på att framträda (host )

Va härligt det låter med grill. Här (i Sthlm ) åskade & blixtrade det för en stund sedan och himlen är kolsvart. Känns motigt att cykla hem för man kommer väl att bli dyngsur. Ska gå via gymmet, frågan är om man ska styrketräna eller spinna. Vilka stora problem jag har i dag.

• Carma

Ang Skidor... Det finns ett maskin på gymmet som liknar mkt skidor. Man bränner kcal med himla fart

Vad blev det för bikini? Själv har jag shoppat presenter som jag ska ta med mig till USA. Köpte en pocketguide om N.Y. som jag vill bläddra igenom innan det är dags att åka. Har också bokat hotell på west side Manhatten så det blir nära till allt.

Syrran ringde & sa att vi ska köra jeep från Dallas till Las Vegas genom hela New Mexico desert & förbi Grand Canyon. Sen ska vi gå på Celine Dion Konsert i Las Vegas också. En annan helg ska vi åka till San Antonio & kanske bada med delfiner Det vill jag inte missa. Så det lär bli kul Ser mkt fram emot det!!!!

När det gäller träna-äta nyttigt schemat så allt rullar på. Jag & min kille var på spinning 2 idag. Det var superkul som vanligt. Sen körde jag lite överkroppen i gymmet. Efter det så hade vi värdens mysigaste utflykt ute i naturen, inkl grillning så klart. Mmmm.

Jag åt också marcarpone glass & naturgodis i helgen men har faktiskt inte fått dåligt samvete för det. Jag som har sköt mig utmärkt i gymmet denna vecka!

Carma

• Mia-76

Det blev ingen bikini. Får nog köpa 2 i USA i stället.

Har däremot jordens träningsvärk ÖVERALLT. Länge sen jag flyttade och nu minns jag plötsligt hur jobbigt det är. Men kul. Så nu är man sambo på riktigt. Skönt, skönt, skönt!

Klart att man ska kunna äta glass & godis utan att få dåligt samvete. Det är väl när man gör det varje dag man ska börja fundera.

Ooooh, delfinbad låter underbart. Klart att du ska försöka göra det. Låter som att syrran har bra planer för er.

• Carma

Grattis till samboskapet Får man fråga hur länge ni har varit ihop? Det låter ju jättekul! Bra början på ett gemensamt liv.

Då har du tränat ordentligt i helgen

Jag du gått ner några kg till?? Du brukar ju väga dig på måndagar. Jag tror att jag ska hoppa över vägningen. Jag märker ju hur mina muskler växer. Framförallt på ben & armar. Så jag kan börja särskilja olika muskelgrupper. Det är faktiskt kul att upptäcka hur kroppen förändras. Så jag tror inte att vågen är en bra värdemätare i mitt fall.

Förresten, du kommer säkert hitta läckra bikinis i Chicago. Jag ska shoppa på Macy's- världens största varuhus,tänkte jag.

Jag ska ut & cykla efter lunch. Det är härligt väder idag.

Kram kram
    Carma

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2