• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Mia-76

Carma, ska du verkligen träna inomhus i dag när det är sånt strålande väder? Simma utomhus i stället?!
    Nån som har vågat ta debutdoppet i år?

• Carma

Det lockar mig inte att simma utomhus i Sverige i juni. Badar hellre i Miami. Eller först när jag kommer till Dallas.

Jag ska cykla utomhus. Träna ska jag dock inne för det finns inte utomhusgym i Sthlm än så länge.

• Mia-76

Nä fy bubblan va kallt, såg några djärva figurer som badade i går kväll. Vekrade inte vara en höjdare för de skrek mer än de badade. Men kul såg det ut för mig som höll mig på torra land!

• Mia-76

Å va skönt med fredagkväll, ska gå och spinna på vägen hem och sen sitta och njuta av kvällssolen på balkongen.

Trevlig helg tjejer och massor med pepp pepp pepp!

• Carma

Jag ska träna golf imorgon & spinna på söndag. Ha en trevlig helg allihopa!

Pepp Pepp Pepp

• Fru Larsson

Carma, bröllopet är den 3 september och har jag gått ner 3 kg till tills dess så är jag nöjd, eller om jag står kvar på det jag väger nu men är fastare!

Idag ska jag inte träna, men imorgon blir det nog morgonpromenad och ev ett pass i gymet!

Pepp!

• Juliette

åhh..vilken djungel det är att äta rätt, jag har ingen problem att träna. Men denna maten...man ska äta med 3-4 timmars mellanrum...man ska äta lagomt så det varken blir för lite eller för mycket...det ska vara RÄTT mat...mycket proteiner...osv osv.

Jag blir så orolig att jag äter för mycket eller för lite så jag vet inte vad jag ska göra snart. Har provat viktväktarna men dessa points blir man ju tokig på tillslut

Funderar på att gå med i viktklubben...men samtidigt så tycker jag att man borde kunna klara det här själv, eller vad tror ni?

• Juliette

...har även provat cambridgekuren förut men jag fick kväljningar av smakerna tillslut..så jag har bestämt mej att rätt mat och bra träning är det bästa sättet...men det var just det här med maten....

• Juliette

Hur mycket tror ni man kan gå ner på ett par månader? Jag är 171 cm lång och väger runt 80 kg. Mitt mål är att väga mellan 60-65 som jag gjorde förut. Men 15 kg kan väll ta evigheter att gå ner....eller?

• Carma

Man lär sig inte att äta rätt med hjälp av campridgekuren. Det är bra att du vill lära dig att äta rätt.
    Försök att äta långsamt, tugga ordentligt. Mättnadskänslan brukar komma om 20 min. Då vet du att du inte ätit för lite.
    Jag utgår ifrån att du vet vad som är nyttig mat.
    Du behöver ca 88g proteiner om dagen om du tränar kondition/styrka 2-3 ggr i veckan.

Jag skulle föreslå en långsiktig men säker viktminskning. 1kg/veckan är aldelles lagom. Så du borde gå ner 15 kg till oktober. Sen är det svårt att se viktminskning på vågen när man tränar eftersom du får mer muskler som väger mer.

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2