ViktNeråt-05, Del 2
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Det är sant, man måste vara lite egoistisk & tänka på sig själv också. Barnen får säkert en gladare & piggare mamma
Oj oj oj vilken träningsvärk i armar & rygg idag. Är glad för det eftersom detta innebär att jag har tränat ordentligt igår
Körde spinning i 1 timme idag + magövningar. Härlig känsla
Nu ska jag ut i solen.
Kram på er alla
Carma
Vilken skön dag Carma, va avis jag blir. Pluggar du eller? En annan sitter och knegar och tittar emellanåt på solen genom fönstret. Usch, arbetsmotivationen på sommaren är usel.
Det här ser ut som en trevlig tråd, så jag hoppar på här också
Jag vill så gärna gå ner 15 kg till august/september...vet att det är typ omöjligt men alla klion som blir minus är ett plus! Vad använder ni er för av metoder? Iförsej kan jag läsa igenom hela tråden men det var så måånga inlägg
Ja herregud vad vi babblar här
Välkommen till vår lilla vrå förresten. Här är det mycket äta nyttigare (och kanske mindre ) och träna mera. Själv kör jag Viktklubben (Aftonbladet ) som hjälpmedel.
Det är väl som du säger, allt nedåt är bra. Sen hinner man kanske inte i den takt som man helst vill men då får man väl hålla på lite längre...
Mia-76:
Det är så jag gör också, försöker äta rätt mängd bra mat och ofta, och givetvis träna träna o träna Fast vissa dagar är det svårt att ta sig för att träna...men man får kämpa på. Jag skulle också vilja vara med i viktklubben...tycker du det är bra?
Hej flickor! Jag kommer inte ur min träningssvacka! Döm om min förvåning när jag vägde mig och märkte att jag ändå gått ner något halvt kilo till. Det kanske är alla mina snygga muskler (hrmpf, gu va ja ljuger ) som fallit av?
Ska nog ta en promenad i solen ikväll (sitter tillfälligt i ett kontor utan fönster - stackars mig)!
Är det vaden som spökar fortfarande fru Larsson eller är det karaktären?
Jag vill BARA sitta på uteserveringar och dricka vin nu. Illa! Tur att SATS öppnar tidigt på dagarna så att man kan träna innan jobbet
Juliette: Jag tycker att Viktklubben är super för mig. Jag är lite kontrollfreak och gillar att se konsekvensen av vad man stoppar i sig och hur träningen slår åt andra hållet. Har fått en massa aha-upplevelser om mat som jag inte trodde var SÅÅÅ illa men som tydligen är det. Sen finns det också en massa recept, och eftersom kcal per portion är uträknade är det lättare att planera sitt intag. Och ett trevligt forum (precis som här) där man verkligen stöttar och får tips om allt.
Jag har en ganska maklig takt nedåt, har gått ner 5½ kg på 10 veckor. Men det får ta sin tid, man lär för livet.
Fru Larsson: Spänn armarna så ser du säkert den där hjärtformade bulan (såna som de hade i Tom & Jerry serien eller vilken tidning det nu var) som du vill ha på din stora dag
Usch, får man gå hem nu? Solen skiner ju!!!!
Mia! Ja precis så ser armarna ut och så låter det "boink" när musklerna liksom spänns med en knyck. Nä, snarare att det dallrar under. Oj!
Näeaej - alltså vaden känns bra nu men jag har inte vågat träna ordentligt med den än. Karaktären är borta. Nån har snott den. Vill också dricka vin, äta glas och lata mig.
Jag gick tidigare från jobbet idag, min snygga blivande man kom och hämtade mig med mc:n. Kändes coolt!