ViktNeråt-05, Del 2
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Fru Larsson:
Det där känner jag igen!! Undra varför det blir så? Om jag blir skadad eller sjuk och inte kan träna så faller det oftast med kosten oxå....väldigt störande och väldigt onödigt..är det för att man tycker synd om sig själv kanske?
För mig har helgen gått rätt okej, ätit lite naturgodis å lite fika osv..då det var mors dag men jag har även cyklat 5 mil så det är rätt okej....har fortfarande inte ställt mig på vågen..gillar inte dom..jag känner på kläderna istället..men snart..snart ska jag ställa mig!!
Kämpa på tjejer!
Tack tjejer för allt stöd och pepp!
Morgonpromenad var fantastisk och vaden känns bra, spelade brännboll igår och det fungerade fint! Kanske törs jag mig på en lätt joggingrunda imorgon!
Har blivit bättre med kosten igen och känner att jag vill "komma på banan" igen!
Ville inte väga mig igår, pms och slarvig med maten. Risk att bara bli deppig om man ställer sig på vågen. Du har rätt tvillingsjäl, vågen är egentligen inge bra!
Schysst att vaden känns bättre Fru Larsson, det är väl snart dags för ditt lopp (för visst var det i början av juni vi skulle hålla tummarna)?
Fru Larsson:
Önskar att jag hade gjort som dig, d v s struntat i att ställa mig på vågen i morse. I o för sig så visade den först samma som förra veckan, men sen 1,5 kg upp. Får skylla på att den inte fungerar ;)
Annars känns det inte så så kul, nästintill deprimerande, då jag har levt relativt sunt senaste 2½ veckorna o varit ute o gått minst 1 timme/dag. Lätt att tappa motivationen om man istället går upp. !!!
Får försöka att inte ge upp, men det är ju nu man skulle ha varit smal !! Får hoppas att det regnar i 5 veckor nu tills jag gått ner mina 5 kg, nä skojade såklart bara.
Får rycka upp mig, följa min meny till 100% o ställa mig på trampmaskinen ikväll istället o sen ge fanken i att väga mig på några veckor nu tills jag är helt säker på att vågen säger det jag vill.
MAN SKA INTE GE UPP UTAN GE IGEN (som JR brukade säga).
Tillägg:
Har eg. mer än 5 kg att gå ner, men det är första delmålet om man säger så !!
Åh, det ryktas om att det ska bli långfilm av Dallas. Undrar just om man kommer att tycka att den är lika bra som serien som följdes slaviskt under flera år (man hade ju inte så mycket att välja på på den tiden).
Kom igen KickanF, platåer är riktiga glädjedödare men om du hänger i så släpper det tids nog. Kanske ingen dum idé att skippa vågen ett tag. Jag är så nyfiken så jag skulle aldrig klara det
Tur att det inte är bikiniväder i dag!
Ok nu börjar jag verkligen bli frustrerad!
Efter en vecka med en massa morgonpromenader och kvällspromenader, 2 aerobicspass, inget godis och bara nyttig mat (förutom middagen i lördags ute på restaurang) så har jag inte gått ner ett gram. Fortfarande 69.7 kg i morgonvikt. Jag känner mig nästan förbannad. Ska jag äta mer eller mindre? Träna mer? Träna annorlunda? Aaaaaaaaarrgghhh!
Jag vet att det bara är att fortsätta, och att inte ge upp... Men det är ju så frustrerande att inte gå ner trots att man kämpar.
Men men... det är väl bara att kämpa vidare...
Hoppas att det går bra för er andra förresten! Pepp pepp på er!
Trolliz: Jag förstår din frustration så väl. Ser du några andra resultat än på vågen? Kan du andas när du sätter på dig dina nytvättade jeans? Har du mätt dig med måttband? Det händer kanske saker ändå.
Tycker att din träning låter bra. Kan du tänka dig att lägga till lite styrketräning? Det sägs ju vara bra för förbränningen.
Hm, du äter kanske för lite så att kroppen ställer in sig på svält? Kan du inte testa att äta lite mer men fortfarande nyttigt ett tag få se om det släpper?
PEPP på dig!
Upp med hakan alla frusterade medbantare! Ibland hamnar man i platåer och det är otroligt frusterande. Har ingen bra förklaring, men det brukar lossna efter ett tag (ibland lång tid, blä).
Ja Mia! Holy smoke! Loppet är den 8 juni! Måste rappa på med träningen nu om jag ska orka en mil (dumma dumma vad som förstörde när det gick så bra). Är lite rädd att börja för hårt för då kanske man gör illa sig igen!
TACK för att ni gett mig lite motivation tillbaka töser. :)
Mia76:
Det där med måttbandet var ju ett kanonbra tips. mer till att lita på än vågen ! (som jag förresten har ställt ner i källaren).
Trolliz:
Vet precis hur du känner dig ! Men jag tror att det lossnar snart och ett tu tre så har man kanske istället gått ner 2 kg på en vecka. Kroppen består ju ändå till stor del av vätska o det kan ju bero på det att vikten ibland spelar en ett spratt ! Det gäller att ha tålamod, men ibland är det svårt. Man vill ju vara i mål NU !
Man får KÄMPA PÅ o tänka att man ändå varje dag kommer närmare sitt mål. O hitta andra nöjen än att äta.