ViktNeråt-05, Del 2
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Ner 0.5 och första gången under 66 på jättelänge!
Jag håller på dealar med jobb så det är väl magkatarren som gör sitt till!
Kul med flera bra resultat här inne!
Nu kämpar vi på - Bikinisäsongen närmar sig även om det inte känns så idag!
Kram Bella
Kickan F
Oj, bara 62 kg efter tre graviditeter, det var inte dåligt! Själv har jag aldrig varit gravid och är dessutom bara 21 år så då tycker jag att jag borde klara av att ligga under 60 kg... Men jag är snart där :)
Vägning idag, ner 2 kg sen förra måndagen, woho! :) Trots att jag åt fläskfilé och en del godis i helgen... Mina långpromenader och inlinesrundor ger visst utdelning! Har börjat se resultat på kroppen nu, det känns kanonbra, då blir man mer peppad! Hoppas att det går bra för er andra också!
Rabben, visst är det kul med inlines? Åkte det mycket för några år sedan sen la mina barn beslag på mina inlines men nu har de växt ur dem så nu kan jag börja använda dem igen! Skoj!
Jaha, blev väl inte direkt förvånad i morse... Upp 6 hekto. Surt men väntat å framför allt självförvållat.
E det de här som kallas för jojobantning?
Nåväl, nu e det iallafall slut på sötebrödsdagarna. Ligger 4 kilo efter min plan så nu jäkla blir det andra bullar. Än kanelbullar alltså...
Duktiga ni är! Blir peppad när jag läser hur mycket ni gått ner, stort grattis till er alla!
Vägde mig igår. -0.2 kg. Var ju på fest i lördags och det är väl det som gjorde att jag inte gick ner mer (för resten av veckan skötte jag mig bra).
Får väl vara nöjd att jag inte gick upp. Och att jag klarade mitt delmål. Hade satt upp som delmål att väga 70 kg igår och det klarade jag - exakt på hektot (efter att ha gått på toa och kissat ut det hekto som fattades :) ja jag vet att jag är löjlig... men men.. )
Trolliz: alla medel är tillåtna, tänk vad ett toabesök kan göra. Eller en hårklippning. Eller att fila naglarna...
Kul att du ligger i fas!
Och grattis alla som känner sig träffade för en bra måndag!
Och lycka till alla med nästa vecka.
Bikini, bikini, bikini, bikini (även om det känns väldigt avlägset just nu, var tog våren vägen??????????? )
Fru Larsson, Ja inlines är kul! Iaf när man har nån att åka med. Brukar dra med mig lillsyrran... Köpte ett par nya till den här säsongen, hade inte åkt på några år så jag ser nog skapligt rolig ut när jag rullar fram och gör stan osäker.. Men det bjuder jag på! :D Man förbränner ju ganska mycket så det är en bra motionsform tycker jag. Något att rekommendera till er andra kanske? "Det ska ju vara roligt att motionera...." :P
Annars åt jag en halv pizza igår... Men ska inte gå och gräma mig över det, man kan ju inte banta VARJE dag... :)
Tjejer,
Jag måste bara berätta en hemsk sak som har inträffat... jag földe mina instinkter, gick till Konsum & köpte 170 g naturgodis - yogurt & mandlar. Det var ett smart val av mig!
Sitter här & mår lite illa så någon ordentlig middag blev det inte.
Jag vet att man inte ska förbjuda allt & att man ska kunna äta ngt gott/ mindre nyttigt ibland. Men jag har varit så duktig sedan 18 april! Förutom en tufuglass & en godis som jag åt på släktmiddagen. Ville bli av med mitt sockerberoende. Jag har aldrig ätit mycket sötsaker förut. Men det som kändes jobbigt var att jag kunde bli sugen efter ngt gott på kvällarna.
Nåja, jag har ju gått ner till 57 kg (166 cm) så klaga kan jag inte. Men det ligger något psykologiskt i det. Att man har hamnat på en lägre trappa liksom.
Man lär sig förhoppningsvis...
Hoppas det går bättre för er BIKINI-tjejer!
Carma
shit vad mycket kalorier det är i godis egentligen! jag köpte 1 ½ hg lösgodis, vilket är typ hälften av vad jag normalt köper och det blir ca 650 kcal! nästan hälften av vad jag ska äta på en dag enligt min viktklubbsplan! jag VET ju såklart att det är mycket kalorier men FATTAR det först när man ser det så här framför sig... no more candy for me... får skärpa mig nu, gav efter för mitt pizzabegär igår och godis idag... har nog hamnat i en liten svacka... :/ var iaf ut och sprang en runda på 20 min för att minimera skadorna.. kändes lite bättre då. min kondition har nog förbättrats sen jag gick med i viktklubb iaf, hade nog inte orkat jogga i 20 min för en månad sen... alltid nåt... jaja nu är det tv-dags, desperate housewives. hoppas det går bättre för er andra!
Rabben,
Ha, då är vi två här. Vore skönt att slippa det där suget.
Jag har iof sköt maten bra ... jag vet inte hur länge. Bara nyttiga ekologiska råvaror, frukt om man blir sugen på något söt, ingen socker alls, inga läsk, osv.
Vi är trots allt bara människor.
Mår inte illa längre-så det är bra.
Carma