• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • SB_Helena

Hej hopp alla glada och motiverade=)

Har inte varit inne på ett tag och det är väl dags för mig också att bekänna:)

1. 182 cm
    2. -3kg
    3. 83 kg (vägde det den 2/5)
    4. 69 kg (ska ha uppnåt det till den 17 juli)

Startade för ett år sedan på 106 kg och gick ner 20 kg på de första tre månaderna. Nu har jag tagit i tag i det igen och ska gå ner de sista också.

Jag verkligen älskar den här sidan, man kan vara så ärlig och få en massa tips och råd.

Nu vill jag inte väga mig på måndag på grund av att jag har mens så jag får vänta tills nästa måndag, den 23 istället. Kan nog lätt tappa motovationen om jag ser att jag ha gått upp även fast det bara beror på mensen...knäpp som man är =)

• blivande fru J

SB_Helena: Är inte den målvikten lite att ta i? Det ger dig ju ett BMI så lågt som 20,6. Du som är så lång borde väl kunna ligga högre än 69 i vikt utan att behöva känna dig för tung? Jag är 173 och ser inte tjock ut när jag väger 70 kg.

Du har ju lyckats jättebra med din vitkminskning, grattis! Se till att vara rädd om dig och sträva efter en bra jämvikt där du och din kropp mår bra.
    Lycka till!

• SB_Helena

blivande fru J
    Ärligt talat så vet jag inte hur jag kommer att se ut om jag väger 69 kilo, kanske inte ens kommer ner i det. Men det är bra att ha ett mål och små delmål på vägen. Jag är realistisk och märker om mitt mål är för mycket. Men just 69 kilo känns som en magisk siffa, att just komma under 70 sträcket. Jag får se när jag kommer dit. Skulle i alla fall vilja ha storlek 38/40 i kläder, har nu storlek 44.

Problemet med min kropp är mina lår och höfter. När jag sätter på mig ett par byxor som sitter bra över höfterna så är de för stora i magen. Så jag vill så gärna gå ner över höftpartiet och låren, men träningen verkar bara ta på magen...konstigt nog. Och det spelar ingen roll om magen minskar men inte resten.. Det är bara att kämpa på så får man se. Första delmålet är att komma under 80 sträcket=) Jag bara längtar dit...

Trevlig helg!!

• Fru Larsson

Tack för det tvillingsjäl. Jag är ganska mycket tävlingsmänniska så jag vill naturligtvis springa snabbare - eller längre nästa gång. Sån är jag bara, blir roligare att springa då.

Fettmätarapparaten hade slut på batterier....

Duktigt jobbat SB_helena!

Idag har jag varit i gymet och tränat rygg, bröst och axlar och cyklat motionscykel. Lyckades med att bara köpa lite godis idag och har i övrigt ätit hyffsat nyttigt. Känner mig duktig

• KickanF

Ja, lördagar är en kamp. Har också unnat mig lite ikväll. Min sambo köpte en stor påse godis med mest choklad i o jag har flera ggr varit o tagit tag i påsen, men sen nä, jag ska inte. Har dock ätit lite. Får väl bli en morgonpromenad imorgon med. Men nu ska jag in o borsta tänderna, efter det kan man inte äta godis för det smakar apa !
    Fortsatt trevlig helg töser.

• bellas

Herre vad flitiga ni är!

Jag har upptäckt att jag får fruktansvärd huvudvärk av choklad. Föll i smågodisfällan när jag klantigt nog åkte och handlade i torsdags kl 12.30, vrålhungrig! Åkte hem och vräkte i mig påsen som till största delen innehöll chokladgodis och belönades, förutom det obligatoriska dåliga samvetet, men en sådan fruktansvärd huvudvärk att jag trodde att jag skulle gå sönder...

Det är inte första gången heller när jag tänker efter, så nu blir det inget mer av medicinska själ...

Så hitills i helgen har jag varit superduktig - hoppas det håller i sig även i morgon!

Kämpa på girls!

Kram Bella

• KickanF

Gomorron flickor. Idag kommer nästa utmaning. Jag o min sambo firar att det är 4 år sedan vi förlovade oss (i den blå Grottan på Capri dessutom). Då var det romantiskt, nu sitter man här som en lätt sliten 2-barnsmor, osminkad med tovigt hår o känner sig lite småfet sådär.
    För att återgå till det med maten så får det bli en go middag med kött/kycklingfile o grönsaker ikväll. Vi ska ev. grilla o då är det ju perfekt med grillspett där man kan trä på en hel del nyttigt också, också en bakad potatis till det. Ingen fet grillad korv här inte.:D

• KickanF

Har kommit på kepet för mig att gå ner i vikt. Att hitta saker som är GOTT o NYTTIGT ! T ex K-special med skivade färska jordgubbar. Ok , det kostar med jordgubbar nu, men om det hade varit en påse godis så hade man inte tvekat att punga ut med 25 spänn!!
    Nu ska jag ut o sola, man ser ju smalare ut när man är brun.

• KickanF

Knepet "sulle de jö va"!

• Swiss!

Ska åka och hälsa på en vän i England en vecka, jättekul! Men hur ska det gå med maten!!! Dels är det ju det sociala ätandet, dels är den engelska maten en katastrof ur hälsosynpunkt! Någon som har tips på hur jag lindrar "fallet" och inte förstör vad jag redan lyckats med?

KickanF: Gratulerar till förlovningsdag!:)

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2