ViktNeråt-05, Del 2
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Och ett konstaterande efter Pauluntexten då... Jag har definitivt "en defekt aptitreglering" :? ;)
Har ingen bra koll på nötter, om nån e bättre än nån annan... Lovisa kanske vet, hon har ju läst Pauluns böcker om jag inte missminner mig?!?
Håller med om att det är gott men så jäkla mycket kalorier i dom.
Käkar ju linfröolja så jag får i mig min dos av nyttigt fett varje dag ändå.
Tuggar ibland i mig några mandlar ihop med min frukt just för att det ger mig en bättre mättnadskänsla, ibland tror jag nästan att mycket frukt gör mig hungrigare?!? Vet inte om det är sockersuget som kanske drar igång?!?
Ska försöka ta en vecka nu utan ätardag för att se vad som händer med vikten. Måste ju experimentera lite.
Passar bra denna veckan, har nämligen inget inplanerat där mat ingår. Så jag sparar dom kalorierna till en anna vecka, typ nästa då jag vet att det kommer att bli extra mat å sånt.
Fru Larsson;
Härligt med ett mål! Själv är jag alldeles för lat för att springa, får ont i axlar å knän oxå. Håller mig till mina promenader än så länge men tror minsann att jag ska besöka simhallen inom kort. Har ju börjat cykla till jobbet men känner att jag skulle behöva "mer motion" ändå. Håller tummarna!
Kram på er mina medkämpar!
Vi skrev visst samtidigt...
Tack Ellte.
Här är en till som passar in på defekt aptitreglering, iaf när det gäller snacks. Särskilt i kombination med alkohol.
Jaha, då får man spara sitt nötätande ett tag då, eller planera in för att få njuta av dem och samtidigt pladdra på om hur nyttigt det är. För det låter ju som rena rama underverken (om man bortser från att man får i sig mycket energi då)
Jen78, då kör vi samma race denna vecka alltså en Viktklubbsplanerad vecka?
Ska bli väldigt intressant att se vad det ger.
Äter du dina motionskalorier? Jag gör oftast inte det och denna vecka ska jag definitivt inte göra det utan se vad kroppen säger när man äter helt enligt plan.
Mia-76 ;
Ja, det varkar som det...
Brukar inte äta upp mina motionskalorier, har hänt vid två tillfällen då jag haft mens å verkligen varit vrålhungrig. Fast jag åt då inte upp alla utan hamnade bara lite över min rekommendation.
Ja, ska bli spännande å se vad som händer denna veckan, e ju inte ofta man kan följa programmet precis utan en massa extra fester å dylikt.
Äter du efter de menyförslag som ges? Gör inte jag, dels för att jag måste äta fler gånger per dag än vad deras menyer är anpassade efter å sen får jag kasta en massa mat om man ska variera sig så mycket som dom gör... Innan när jag har bantat har det lätt blivit att jag ätit samma saker dag ut å dag in. Denna gången tänker jag nog annorlunda för jag äter allt som jag gjorde innan fast jag tillagar allt på ett nyttigt sätt, ser det nog på ett längre perspektiv. Det är ju faktiskt såhär jag ska leva resten av mitt liv för att må bra å att kunna hålla vikten, ingen jag måste göra i 4 veckor för att sen äta som innan, dvs skräpmat å godis varje dag.
Tror jag har tänkt om lite på ett bra sätt!
Vad sägs om en lägesrapport tjejer?
1. Nuvarande minskning
2 Vikt
2. Målvikt
Själv har jag tappat 4,2 kilo men ska ner till 65 så jag har en del kvar. Väger 71.4
Käääääääämpa på!
*fnissar lite åt numreringen men svarar glatt*
1. 18,8 kilo (denna gången... 25,2 från "maxvikten")
2. 73,4
2. NYTT mål...68 kilo
Nä, jag äter inte heller enligt deras menyförslag. Däremot har jag lagat flera av recepten i receptdatabasen, det finns mycket gott. Skönt att nån annan redan räknat ut hur många kcal det är i en portion så att man kan planera in det i dagsintaget.
När man tänker efter är det ganska enkelt att laga bra mat, jag har tidigare varit slö och 'dopat' maten med grädde/creme fraiche för att det ska bli godare. Nu 'dopar' jag istället maten med morötter/vitkål etc för att det ska bli mer mat till färre kalorier. Och det är fortfarande gott! Och fräscht.
Håller verkligen med om det här att 'det är såhär' man ska fortsätta resten av sitt liv, även om det kanske tillåts lite mer utsvävningar när man är nöjd med sin vikt. Jag tycker att jag på denna månad kommit till SÅ mycket insikt om mat & hälsa, så nu går mycket av bara farten.
1 3,4 kg
2. 62,6 kg
3. 58 kg (men 60 kommer att vara en stor milstolpe som ska firas ordentligt, dock med prylar istf mat...)
Oki då... Menade ju 3.
Jag ska fira som bara den när jag drar under 70 strecket! Ska inhandla ett smycke som ska påminna mig om att aldrig tappa kontrollenn över min vikt igen.
Får 100 spänn av mormor för varje kilo jag tappar, hon trodde nog inte att hon skulle bli ett öre fattigare men tji fick hon, heheheh.