• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Fru Larsson

Oj oj vad många inlägg! Har bara skummat igenom dem! Plastgroda, va bra! Jag blev alldeles nervös och trodde att du knappt åt nånting. Vilken tur att jag missförstod!

Har gått ner 0,8 kg den här veckan, men då är jag tillbaka där jag var i typ januari, men det är ju skönt att det gått neråt igen i alla fall. Har tränat som en tok den här veckan efter ett par veckors svacka. Idag har jag simmat 1,8 km (en timme).

Kickan F, det är ju lite svårare att gå ner när man inte har någon egentlig övervikt, de sista kilona vill gärna sitta kvar. Själv är jag 164 cm och väger nu (på kvällen, mindre på morgonen) 66,2. Vill väga under 60. Men jag har faktiskt en del muskler (inte massor men en del), vore skoj att få dem mer synliga!

• KickanF

Carma:
    Jag har faktiskt inga bilringar, inte ännu i allefall. Har bara några trivselkg för mycket. Apropå min ålder så jömför jag mig med de som är i min ålder o då känner jag mig fräsch. Men det är inte bara för att jag vill gå ner 6 kg som jag börjat lägga om mina matvanor o försöka äta nyttigare, lite i allefall. Det är även för jag vill vara rädd om min kropp o inte stoppa i den för mkt skit.
    Längtar tills jag ska börja träna den 1/6.

Ska operera mina bröst imorgon bl a pg a att efter jag blev tvungen att ta bort en bröstböld så krympte det ena bröstet avsevärt.

Till sist men inte minst vill jag bara säga att jag definitivt tänker fortsätta att unna mig nåt choklad varje dag. Eller en go kaka till kaffet. Men inte ett halvt kg godis om dagen som jag gjorde innan. O en halv påse chips på kvällen.

• Trolliz

Hejsan allihopa! Ny vecka! Idag vägde jag mig - och vågen visade minus igen! Jag har nu gått ner totalt 2,7 kg på 3 veckor. Känner jag mig väldigt nöjd med.

Dessutom är jag glad att det fungerar att gå ner i vikt genom att äta med sunt förnuft och motionera. Har tidigare räknat points, och det blir ju sååå tråkigt i längden. På det här sättet känns det ju så mycket friare.

Önskar er alla lycka till nu denna nya vecka! Själv ska jag på fest på lördag så jag får se till att sköta mig under veckan för att väga upp öl och godsaker på lördag.

• Mia-76

Grattis Trolliz, du verkar ju vara på helt rätt spår och får dessutom utdelning. Skönt!

Ingen förändring för mig denna vecka, är dock inte förvånad eftersom jag var bortrest i helgen och åt alla mål mat ute samt var på jätteparty i lördags. Är kanske snarare förvånad över att vågen inte visade plus i stället.

Men ny vecka och nya möjligheter, är motiverad att vara skötsam denna vecka samt har alla möjligheter...

Pepp på er!

• Trolliz

Mia: Härligt att du inte gått upp trots att du varit bortrest! Det är ju absolut en vinst att du klarade det!

• tvillingsjäl

Härligt Trolliz!

Kul för dig! Idag börjar jag köra på riktigt igen, beroende på att de senaste 2 helgerna har det varit två 30 års fester å det har varit svårt....men jag vet att det går att gå ner snabbt med rätt mat och mycke motion eftersom jag själv innan jag åkte till Mexico hade gått ner ca 3 kilo på lite mer än en månad! Så det är bara att börja om...å i veckan får jag min nya cykel!!! =) Räkna points har jag gjort för nåt år sen, men det är krångligt och enl det systemet kan man ju i princip äta vad som helst bara du håller dig inom ramen för antalet points, vilket jag inte riktigt tycker gör det lätt att lära sig ett nytt sätt, dessutom är det ju dyrt!! 100 spänn i veckan!!! 400 i månaden=4800 per år!!! Fasen..det kan man köpa mycke för!! =) Nä då gillade jag verkligen viktklubben bättre..som ju räknar ut hur många kalorier det är i varje livsmedel och hur många kalorier du ska få i dig varje dag!! Men alla har ju sina sätt att gå ner i vikt och alla sätt är ju bra utom dom ohälsosamma! =)Kämpa på tjejer!!

• bellas

Den här veckan känns hemsk! Jag var jätteduktig förra veckan, promenad eller joggingtur varje dag, ganska duktig med maten, dvs inga stora missöden, vägde mig inte från onsdag till i dag, och så hade jag gått upp ett halvt kilo...

Jag ska ha mens så det är säkert förklaringen men, det hjälps inte- det är tråkigt i alla fall... Fy vilket trist inlägg, vi ska ju peppa varandra... Hoppas verkligen att det går bra för er andra! Trolliz - kör på du verkar vara på G!!

//Bella

• Jen78

-1,4. Vågen måste va trasig. Eller så hade jag så mycket vatten i kroppen förra måndagen pga mens. Nåja, vad det än beror på så e jag överlycklig!
    Verkar funka bättre för mig med att äta lite skräp nån dag än att hålla strikt diet. Äntligen nåt som e bra!

Ska bara försöka å inte känna mig alltför nöjd, har ju en viss tendens till att nöja mig å börja äta igen. på de sättet kommer jag ju aldrig i mååååååål!

Har konstaterat en sak. Vi bantar vid helt fel tidpunkt på året tjejer!
    Födelsedagar, konfirmation å diverse prylar. Å snart drar grillsäsongen igång. Å glass säsongen. Suck! Tur att det finns nyttiga alternativ med visst tusan e det jobbigt.

Mia;
    Säger som de andra, man får va glad så länge man inte går UPP i vikt. Å går man ner så får man va ännu gladare.
    Kämpa på bara!

Bikini, baddräkt, sommarklänning, tunna linnebyxor, snygga kjolar å fina linnen.
    Saker vi har att se fram emot, pepp pepp pepp!

• tvillingsjäl

Jen78

Men tänk på att grillsäsong kan vara riktigt bra!! Man kan grilla massor som är nyttigt å gott! Grönsaker, fläsfile, kyckling osv osv...dessutom finns det massor med goda såser som man kan göra nyttiga! Känner ni till Tasteline? det är en sida på nätet där man kan leta recept, finns massor med gott!! just nu har dom en gratis provmånad oxå! Man kan söka recept utan medlemsskap oxå...

• Jen78

tvillingsjäl ;
    ja, jag skrev ju det, tur att det finns nyttiga alternativ.
    Men jag gillar det onyttiga oxå...
    Har precis blivit medlem i Tasteline, tänkte kolla om det är nåt att ha. Toppen nu ju när det är en månad gratis.

Gjorde egen glass idag! 100 g kesella kvarg å 100 g jordgubbar. Blev lite surt så jag slängde i en tsk vaniljsocker. Blev smarrigt värre! Magert å nyttigt med mycket protein i kesellan å vitaminer å sånt i jordgubbarna.

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2